Diete si regimuri

Consuma aceste condimente daca vrei sa ai o viata mai lunga!

Publicat: 01 apr. 2014
7
Pe langa gustul minunat pe care il confera mancarurilor, condimentele ne ofera si importante beneficii pentru sanatate. „Yahoo! Health“ a realizat un top 10 al celor mai bune condimente pentru a trai o viata sanatoasa si lunga.   
1. Cardamonul    
Acesta este plin de uleiuri volatile care ajuta digestia, impulsioneaza fertilitatea si echilibreaza glicemia din sange. In Asia, cardamonul este de foarte multa vreme valorificat pentru proprietatile sale medicinale, in special pentru capacitatea lui de a creste circulatia sanguina si de a imbunatati energia. In acelasi timp, in Orientul Mijlociu, acest condiment este considerat un afrodiziac. Cardamonul pare ca ajuta in cazul astmei si a bronsitei, avand rol si de antidepresiv.  

Amestecul perfect de condimente pentru un gratar picant
 

2. Ghimbirul   
Ghimbirul este un antiinflamator natural si este folosit de mii de ani de chinezi pentru a usura durerea. Ghimbirul ajuta la calmarea gretei, la ameliorarea durerilor provocate de artrita, la durerile de cap sau a crampelor menstruale. Mai ajuta si in cazul durerilor musculare si poate imbunatati circulatia sanguina. Este un adaos perfect pentru legume, pentru sosuri, dar si pentru dulciuri. Ghimbirul capata o savoare deosebita in ceai.   
3. Scortisoara   
Acest condiment gustos este folosit pentru tratarea diverselor boli, inclusiv infectii cu candida, virusuri intestinale, dureri de dinti, raceala sau dureri cauzate de artrita. Scortisoara are proprietati antiinflamatorii si antioxidante si studiile spun ca ar scadea si glicemia.   

Pericolul ascuns in condimente
 

4. Turmericul   
Acest condiment portocaliu, care apare frecvent in sosurile curry, are puteri antiinflamatoare, antioxidante si chiar antitumorale. Turmericul contine o substanta numita „curcumina“ care ajuta la indepartarea placilor ateromatoase de pe vasele de sange, reducand astfel nivelul colesterolului. Condimentul optimizeaza functionarea insulinei si protejeaza creierul.  
5. Rozmarinul   
Folosit ca tonic pentru creier in medicina traditionala chineza timp de mii de ani, rozmarinul contine uleiuri volatile care ajuta la stimularea activitatii cerebrale si mareste atentia. Are un continut mare de substante antiinflamatorii si antioxidante care protejeaza tesutul corpului de actiunea radicalilor liberi. Unul dintre antioxidantii din rozmarin, acidul carnosic, a fost scos in evidenta pentru capacitatea lui de a promova sanatatea ochilor si de a proteja tesutul cerebral. Rozmarinul este si un ajutor digestiv de nadejde.  

Si bebelusii pot consuma condimente. Iata-le pe cele recomandate
 

6. Coriandrul   
Coriandrul este un tonic cunoscut de secole, care iti poate intari sistemul imunitar si iti poate calma digestia. Se crede ca ar juca un rol si in tratamentul impotriva infectiei cu candida, al migrenelor, al racelilor, al flatulentei si a ulcerului. O infuzie de coriandru in apa fierbinte timp de cinci minute va face minuni.    
7. Oregano  
Aceasta planta delicioasa este vedeta bucatariei mediteraneene, bogata in antioxidanti si cu proprietati antimicrobiene. Atunci cand esti racit, pune oregano intr-un vas cu apa fierbinte si inhaleaza vaporii, care ajuta la desfundarea nasului. Este foarte bun si pentru digestie si previne balonarea.  
8. Usturoiul   
Acest antibiotic natural este folosit pentru a regla nivelul zaharului din sange si pentru a preveni tulburari asociate cu diabetul. Se stie ca scade tensiunea sanguina si imbunatateste nivelul colesterolului. Poate ca respiratia ta va suferi, dar inima iti va multumi.  

Cele mai bune condimente care te incalzesc
 

9. Boiaua de ardei  
Boiaua de ardei iute contine capsaicina, substanta care combate inflamatia si usureaza durerile artritei, migrenele si altele. Ardeiul iute este foarte bun pentru metabolism si ajuta si inima reducand nivelul colesterolului. In ciuda reputatiei de „iute ca focul“, ardeiul iute ajuta la vindecarea ulcerelor sau a durerilor de stomac, dar regleaza si aciditatea, reduce crampele abdominale si balonarea.   
10. Cuisoarele   
Un adjuvant digestiv traditional in India, cuisoarele sunt o sursa minunata de antioxidati si de fenoli care ajuta la combaterea toxinelor si incetinesc imbatranirea celulara. De asemenea, studiile sugereaza ca un compus din cuisoare numit „eugenol“ functioneaza ca inhibitor al placilor ateromatoase, protejandu-te de atacurile cerebrale asociate cu ele. 
Avertizare!  
Discuta cu mediul inainte de a trata orice fel de tulburare cu ajutorul condimentelor pentru a evita efectele adverse. De exemplu, pentru ca usturoiul si ghimbirul au proprietati naturale de subtiere a sangelui, cei care vor suferi o interventie chirurgicala sau cei care iau suplimente de subtiere a sangelui trebuie sa fie foarte atenti.    
De asemenea, aceste condimente sunt pentru a sustine sanatatea, nu trebuie tratate ca leacuri bune la toate sau inlocuitoare pentru medicamente. Anumite suplimente naturale pot interactiona cu medicamentele. (sursa: adevarul.ro)




Adauga un comentariu