Local

Continua cosmarul pentru iesenii teputi de o companie aeriana

Publicat: 25 feb. 2013
1

@ Zeci de ieseni care au achizitionat bilete de avion de la firma Air Vallee au ramas cu ochii în soare @ Cu toate ca a trecut aproape un an de zile de la anularea zborului Iasi – Torino, nici pâna în prezent nu a fost clarificata situatia clientilor pagubiti @ Valoarea biletelor achizitionate este de aproximativ 9.000 euro

Calatoria spre Torino a ramas doar un vis pentru zeci de ieseni. Acestia s-au grabit anul trecut sa profite de serviciile unei companii aeriene, au platit bani grei pentru bilete, însa nu au mai apucat sa se bucure de excursia mult dorita. Asta pentru ca firma italiana Air Vallee, ce a contractat cu Aeroportul Iasi, si-a dus cu vorba clientii pâna ce s-a facut nevazuta cu bani cu tot. Reprezentantii firmei au încasat pretul biletelor, dupa care au plecat rapid în tara de origine. Zborul inaugural Iasi – Torino ar fi trebuit sa aiba loc pe data de 25 martie, anul trecut. Initial, a intervenit o reprogramare a acestuia câteva zile mai târziu, pe 1 aprilie. Coincidenta sau nu, avioanele nu au decolat nici la noua data stabilita. Pacaliti au fost si cei care si-au luat bilete pentru zborurile spre Paris, Milano si Roma. Deschiderea acestor rute a fost inaugurata cu mare fast, dar inutil, caci italienii nu mai dau niciun semn ca ar veni la Iasi. ,,Cu privire la Air Vallee, institutia noastra a primit, în perioada februarie – aprilie 2012, un numar de 40 de reclamatii. Consumatorii au reclamat faptul ca au achizitionat bilete de avion de la aceasta companie aeriana, însa la momentul in care au dorit sa beneficieze de serviciile platite, au aflat ca acele curse au fost anulate. Valoarea achitata în total de consumatorii care au depus acele reclamatii este în jurul sumei de 9.000 euro”, a declarat Marian Grigoras, comisar sef al Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Nord Est.

Adio zbor, adio bani

Situatia pare a fi una fara iesire pentru iesenii pacaliti, pentru care nu se întrevede nicio solutie de recuperare a banilor. Comisarii de la Protectia Consumatorilor sunt legati de mâini si de picioare, competentele lor fiind limitate deoarece firma este una straina. Acestia nu au putut decât sa primeasca reclamatiile celor care au cumparat bilete pentru zborul anulat, redirectionând-le apoi catre organismul competent. „Din pacate, fiind vorba despre un operator economic cu sediul în strainatate, tinând cont de faptul ca, la momentul controlului nu am reusit sa contactam niciun reprezentant legal al acestei companii, am fost nevoiti sa transmitem reclamatiile catre Centrul European al Consumatorilor – ECC România. Acest organism are rolul sa ofere consultanta juridica gratuita în probleme de comert transfrontalier si sa încerce rezolvarea pe cale amiabila a sesizarilor consumatorilor.  Daca o solutionare pe cale amiabila nu este posibila, ECC România poate oferi sfaturi cu privire la calea de urmat – mediere sau actiuni în justitie” , a concluzionat Marian Grigoras.





Adauga un comentariu