National

Controale ANPC în 65 de magazine. Amenzi de 772.000 de lei în întreaga țară

Publicat: 22 feb. 2022
sigla ANPC
Controalele au vizat magazine aparţinând lanţurilor Mega Image, Penny, Profi, Cora, Auchan, Carrefour şi Lidl, în toate fiind găsite nereguli

Conform celui mai recent comunicat, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a extins controalele în marile rețele de retail la întregii țării.

Astăzi au avut loc controale ANPC în 65 de unități la nivel național, care au fost amendate, în total, cu 772.000 de lei pentru neregulile constate de către ANPC.

Aceste controale ANPC au vizat mai multe lanțuri de magazine

Controalele au vizat magazine aparţinând lanţurilor Mega Image, Penny, Profi, Cora, Auchan, Carrefour şi Lidl, în toate fiind găsite nereguli.

„Am schimbat picătura chinezească pe o adevărată cascadă de acţiuni la nivel naţional. Rezultatele primelor controale din Bucureşti şi de la Cluj ne-au arătat că trebuie o mobilizare la nivel naţional. Trebuie să arătăm că întreaga Autoritate funcţionează ca o maşinărie şi are o abordare unitară la nivelul întregii ţări. Pentru noi nu există mai multe variante de consumatori, ci doar unul singur: cetăţeanul român”, a declarat președintele ANPC, Horia Constantinescu.

colaj supermarketuri
Rezultatele primelor controale din Bucureşti şi de la Cluj ne-au arătat că trebuie o mobilizare la nivel naţional

Președintele ANPC, apel către operatorii economici

De asemenea, Horia Constantinescu a transmis, în cadrul aceluiași comunicat, că fiecare cetățean consumator trebuie să fie tratat cu respect și că este nevoie ca operatorii economici să își schimbe metodele de operare.

„Fie că acesta locuieşte la oraş sau în mediul rural, merită să fie tratat cu respect şi trebuie să ştie că noi suntem aici pentru a-l proteja. Nu amenzile sunt importante, ci modul în care operatorii economici îşi schimbă abordarea de până acum. Murdarul trebuie să devină curat, dezordinea ordine şi nepăsarea atenţie! Mulţumesc public colegilor mei comisari din rândurile cărora şi eu fac parte. Chiar dacă avem salariile cele mai mici dintre toate autorităţile de control rezultatele muncii noastre sunt din ce în ce mai vizibile. Ne vom opri când nu vom mai găsi motive de sancţionare la niciun magazin!”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

cumparator supermarket
Fiecare cetățean consumator trebuie să fie tratat cu respect și că este nevoie ca operatorii economici să își schimbe metodele de operare

 

Amenzi de 772.000 de lei într-o singură zi

În urma acţiunilor întreprinse, într-o singură zi, comisarii ANPC au aplicat amenzi contravenţionale în valoare totală de 772.000 lei şi măsuri complementare:

oprirea definitivă de la comercializare şi retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficienţe;

oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficienţelor constatate, pentru 6 magazine, oprirea temporară a prestării de servicii în raioanele în care s-au înregistrat abateri, până la remedierea deficienţelor constatate, pentru 25 de unităţi;

a fost propusă sancţiunea complementară de închidere temporară a unităţii, pe o durată de cel mult 6 luni, pentru 2 magazine.

La nouă unităţi s-a verificat îndeplinirea măsurilor complementare aplicate în cadrul unei acţiuni de zilele trecute şi, fiind constatată conformitatea acestora, s-a dispus reluarea activităţii comerciale.

colaj supermarket anpc bani
În urma acţiunilor întreprinse, într-o singură zi, comisarii ANPC au aplicat amenzi contravenţionale în valoare totală de 772.000 lei şi măsuri complementare

Cele mai frecvente abateri constatate de ANPC

Printre cele mai frecvente abateri constatate de către echipele de control se numără:

comercializarea unor produse în afara termenului de valabilitate; comercializarea unor produse în afara datei durabilităţii minimale care prezentau insecte în ambalaj; comercializarea unor produse congelate neconforme (produse cu culoarea modificată şi cu acumulări de gheaţă în ambalaj); comercializarea unor fructe şi produse din carne cu modificări organoleptice evidente şi urme de mucegai;

comercializarea a diverse sortimente de salate fără informaţii privind data şi ora deschiderii ambalajului, deşi acestea aveau valabilitate 2 zile de la deschidere; comercializarea unor produse preparate în zona de gătire a magazinului fără informare asupra orei de producţie, deşi acestea aveau valabilitate două ore din momentul producţiei; utilizarea unui spaţiul de expunere al produselor preambalate şi congelate neigienizat, cu resturi de etichete, impurităţi mecanice, insecte moarte (muşte şi gândaci de bucătărie);

prezenţa, în sistemul de ventilaţie al vitrinelor frigorifice de expunere a produselor la vânzare a prafului în strat grosier, ruginei, a vopselei exfoliate; utilizarea unor vitrine frigorifice cu rafturi care prezentau un grad avansat de uzură, depreciate, pătate, cu insecte moarte, resturi şi reziduri alimentare;

nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea preparatelor (de exemplu, unele vitrine cu masa caldă nu asigurau temperatura minimă de +60 grade C, necesară sau unele pentru răcire, care depăşeau valoarea de 4-8 grade C necesară).

sigla anpc
Întreaga Autoritate funcţionează ca o maşinărie şi are o abordare unitară la nivelul întregii ţări

Alte aspecte neconforme care au fost sancționate

De asemenea, după mai multe controale ANPC, comisarii au mai sancţionat:

utilizarea unor spaţii de depozitare neigienizate sau neconforme din punctul de vedere al regimului de temperatură sau al gradului de uzură al aparaturii; utilizarea unor cuptoare neigienizate, prezentând un strat gros de arsură şi grăsimi; prezenţa în magazin a gândacilor; existenţa pavimentului neigienizat, în magazine, cu un strat de praf gros, grăsime si zone depreciate sau a plafonului deteriorat; comercializarea unor mărţişoare din argint, fără a deţine autorizaţie pentru comerţul obiectelor din metale preţioase;

nereguli în ceea ce priveşte promoţiile; deficienţe de informare pe etichetele de produs sau ale raioanelor, referitor la elementele de identificare-caracterizare ale mărfurilor sau la data durabilităţii minimale; lipsa informaţiilor referitoare la ingredientele cu potenţial alergen; practici comerciale înşelătoare – utilizarea unor sintagme comerciale de promovare, care nu pot fi probate cu documente sau care se dovedesc a fi neadevărate comparând preţurile din magazin (exemplu „Super ofertă”, „cel mai mic preţ” etc.);

neconcordanţă între preţul la raft şi cel de la casa de marcat; utilizarea, în magazine a unor automate neracordate la apă curentă, deşi aceasta era necesară pentru preparatele pe care le asigurau; comercializarea unor produse cu ambalajul deteriorate; utilizarea unor mijloace de măsurare neverificate metrologic.

cos de cumparaturi
La nouă unităţi s-a verificat îndeplinirea măsurilor complementare aplicate în cadrul unei acţiuni de zilele trecute şi, fiind constatată conformitatea acestora, s-a dispus reluarea activităţii comerciale



Adauga un comentariu