News Flash:

Corpul de control al primariei a adormit

8 Mai 2005
1308 Vizualizari | 0 Comentarii
•In timp ce operatorii privati de pe traseul 28 nu-si respecta ruta concesionata, Corpul de control al primariei se limiteaza doar la acordarea unor simple somatii •Operatorii care incalca legea sunt anuntati de controalele la care urmeaza sa fie supusi, desi verificarile trebuie sa fie inopinate

Pe traseul 28 de maxi-taxi (piata Alexandru cel Bun si Copou, prin Podu Ros - Anastasie Panu - Tg. Cucu), microbuzele apartinand SC Autobuzul SA fac intrecere cu cele de la SC Minibus SRL. Traseul operatorului privat de maxi-taxi ar trebui sa fie numai pe strada Sarariei, in timp ce microbuzele galbene ale Autobuzul SA merg pe bulevardul Independentei - Piata Eminescu - Carol I. Cu toate acestea, in fiecare dimineata soferii de la SC Minibus SRL considera ca nu este nici o problema daca merg pe bulevardul Independentei. Mai mult, afiseaza traseul si la bordul masinii, iar inspectorii de la Corpul de control al primariei nu iau nici o masura. Din cauza concurentei neloiale a SC Minibus SRL, conducerea societatii Autobuzul a fost nevoita sa micsoreze numarul de microbuze de pe traseul 28, deoarece activitatea devenise nerentabila. Tot ce se poate spera este ca, odata cu adoptarea programului cadru de desfasurare a activitatii de transport public, traseele vor fi acordate unui singur operator. Intre timp, reprezentantii Directiei de Control din primarie cauta tot felul de scuze pentru lipsa de masuri. "Nu am dat foarte multe amenzi pentru nerespectarea traseului la maxi-taxi. Am acordat mai multe somatii deoarece am fost anuntati ca sunt probleme juridice cu hotararea de Consiliu Local care permite Corpului de control aplicarea amenzilor la maxi-taxi", sustine Ciprian Chirita, seful Directiei de Control din primarie.
Conform hotararii pe care controlul se sfieste sa o aplice, microbuzele prinse pe un alt traseu, mai banos, risca amenzi intre 8 si 10 milioane lei, si chiar, la a treia abatere, confiscarea autovehiculului.

Cartita din primarie

O alta buba neagra a controalelor primariei o reprezinta scurgerea informatiilor din interiorul Directiei. Nici bine nu este stabilit programul dupa care echipele vor efectua verificarile la strada si mai toti operatorii cunosc toate datele. Binenteles ca in capcana controlului cad doar soferii care, din greseala, nu au fost anuntati de colegi. Pe de o parte, vina scurgerii de informatii, sustine Chirita, este difuzarea programului de control la doua institutii. Una este Regia Autonoma de Transport Public (RATP), care pune la dispozitia oamenilor primariei o masina pentru deplasare. Apoi, este anuntata Politia, care trebuie sa programeze un agent pentru a opri pe traseu autovehiculele maxi-taxi. "Nu este de mirare ca programul este cunoscut. Daca o sa am dovezi ca un angajat de al meu informeaza operatorii, este dat afara imediat", a spus Ciprian Chirita. Cu o asa eficienta in activitatea de control, orice iesean care foloseste maxi-taxi ar putea prinde mai multi contravenienti decat tot Corpul de control la un loc.
(L.S, C.M.)
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1195 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013067 (s)

loading...