News Flash:

Cosmar rutier. Se pregateste refacerea zonei Podu Ros. Milioane de lei vor fi alocati de Primarie

22 Mai 2019
3228 Vizualizari | 1 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7223 RON (-0.0010)
USD: 4.1455 RON (-0.0340)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
iasi Masini la semafor de sus Podu Ros

• Municipalitatea ieseana a demarat in aceasta perioada o serie de investitii noi in infrastructura rutiera • Doua proiecte majore care tin de reabilitarea podului din zona Metalurgie si a celui din zona Podu Ros vor intra in planurile municipalitatii iesene • Primaria va demara lucrari de reparatii capitale in cele doua zone • Investitia anuntata va fi una uriasa

Aproape doua milioane de euro vor fi investite in perioada urmatoare de municipalitatea ieseana in reabilitarea unor importante cai rutiere din oras. Este vorba de podul din zona Podu Ros si cel din Metalurgie. In ceea ce priveste Podu Ros, calea de acces a devenit una din ce in ce mai tranzitata in ultimii ani si asta pentru ca zona s-a dezvoltat extrem de mult. In aceste conditii, calea rutiera va suferi o serie de reparatii capitale, municipalitatea urmand a aloca circa 4,5 milioane de lei pentru acest proiect.

"Podul Ros Vechi a fost refacut in anul 1946, fiind dimensionat pentru circulatia rutiera si pentru doua linii de tramvai. Ulterior, in anul 1970, din cauza problemelor rezultate din cresterea traficului rutier, pentru marirea capacitatii de circulatie s-au realizat doua poduri noi, cate unul pe fiecare sens de circulatie. Podul asigura traversarea raului Bahlui si face legatura intre zona centrala, cartierele Nicolina, Cantemir si zona industriala. Podul are o lungime de 44,85 m, o latime de 15,90 m si este alcatuit din cadre de beton armat monolit. In urma inspectarii vizuale a podului, s-au constatat degradari si defecte Ia nivelul elementelor de rezistenta care sustin calea, la nivelul infrastructurii, a aparatelor de reazem, a dispozitivelor antiseismice, Ia nivelul albiei, apararii malurilor si Ia nivelul caii podului. Pe perioada de exploatare, structura podului a fost afectata de degradari, rezultate ale unui proces natural de depreciere si ca o consecinta a lucrarilor de reparatii si intretinerii efectuate in timp. Documentatia tehnica propune executarea lucrarilor de reparatii si consolidare Ia nivelul suprastructurii (grinzi principale, antretoaze, placa carosabila). Se propune reabilitarea si consolidarea Ia nivelul infrastructurii. Sunt prevazute lucrari de reabilitare a albiei prin executia unor gabioane, a unui pereu de beton pe intreaga latime a podului si realizarea de casiuri", se arata in proiectul de hotarare.

Vezi si: Plan de masuri privind accelerarea lucrarilor din Podu Ros - FOTO

Conform documentatiei, termenul estimat pentru executia lucrarilor ar urma sa fie de sase luni. In ceea ce priveste podul din Metalurgie, lucrarile vor dura tot sase luni, valoarea investitiei fiind de 3,7 milioane lei. Podul are o lungime de 48 metri, o latime de 26,40 m si este alcatuit din cadre de beton armat precomprimat. Podul asigura circulatia rutiera pe patru benzi de circulatie si doua linii de tramvai amplasate in axul podului.

"In urma analizarii vizuale a podului, s-au constatat degradari si defecte la nivelul elementelor principale de rezistenta ale suprastructurii, ale elementelor de rezistenta care sustin calea, Ia nivelul infrastructurii, Ia nivelul albiei, apararii malurilor, la nivelul partii carosabile si trotuare. Degradarile sunt rezultatul unui proces natural de depreciere si consecinta a reparatiilor si intretinerii efectuate in timp. Documentatia tehnica propune executarea lucrarilor de reparatii capitale Ia nivelul grinzilor principale, antretoazelor, placii carosabile si placii trotuarului. Se propune excutarea de reparatii capitale Ia nivelul elementelor de sustinere beton armat, stalpi la nivelul caii pe pod, rampele de acces. Sunt prevazute lucrari de reabilitare a albiei prin executia unor gabioane, extinderea pereului de beton in albia minora si realizarea de casiuri. Au mai fost prevazute lucrari de deviere a retelelor edilitare, lucrari specifice organizarii de santier, probe si teste ce se vor efectua asupra hidroizolatiei", se arata in proiectul de hotarare.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

podu ros metalurgie reparatii circulatia rutiera linii tramvai
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Latirea podului  | #702148
Podul ar trebui lățit cu încă o banda pe fiecare sens. FACEȚI SI BANDA OBLIGATORIE DE URGENTE!!! Pietonilor sa le faceți gard de siguranță, iar sensul giratoriu modificat!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1470 (s) | 21 queries | Mysql time :0.015784 (s)