Stiri medicale

Publicat: 04 dec. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Covid-19 Cercetătorii americani lucrează la un spray nazal protector
Virusul nu ar avea timp să invadeze corpul și să declanșeze boala Covid-19

Cercetătorii americani lucrează la un spray nazal care ar proteja împotriva coronavirusului, ajutând celulele din nas și gât să construiască un răspuns imun împotriva virusului. Un fel de mini-vaccin nazal, pe scurt.

Oamenii de știință de la Universitatea din Pennsylvania (Statele Unite) lucrează în prezent la dezvoltarea unui spray nazal de protecție împotriva Covid-19, în parteneriat cu compania de biotehnologie Regeneron.

Ideea este de a utiliza o abordare de terapie genetică pentru a induce un răspuns imun, nu la nivelul organismului ca în cazul vaccinurilor, ci la nivelul sferei nazofaringiene, poarta de intrare a Sars-CoV-2.

În completarea vaccinării anti-Covid, un astfel de spray nazal ar putea oferi aproximativ șase luni de protecție împotriva virusului.

Spray nazal protector: virusul nu ar avea timp să invadeze corpul și să declanșeze boala Covid-19

Ideea este de a folosi un virus slăbit pentru a transporta instrucțiuni genetice către celulele din sfera nazofaringiană, astfel încât să creeze anticorpi împotriva noului coronavirus. În acest fel, virusul nu ar avea timp să invadeze corpul și să declanșeze boala Covid-19, acesta va fi oprit imediat ce a intrat.

„Avantajul abordării noastre este că nu aveți nevoie de un sistem imunitar competent pentru ca acest lucru să funcționeze”, a declarat pentru AFP James Wilson, profesor de medicină și coordonator de proiect.

Echipa prof. Wilson a descoperit că virușii adeno-asociați, viruși ADN mici, nepatogeni, existenți atât la oameni, cât și la primate, ar putea face posibilă transportul genelor din celule. Această abordare a condus în 2019 la aprobarea Zolgensma, prima terapie genetică pentru tratamentul atrofiei musculare spinale proximale, potrivit Medical Xpress. De atunci, AAV-urile au fost studiate pentru alte aplicații terapeutice.

În februarie 2020, la începutul pandemiei Covid-19, profesorul Wilson și echipa sa au fost contactați de guvernul SUA pentru a stabili dacă această tehnologie ar putea fi utilă împotriva acestui nou coronavirus.

Atunci compania de biotehnologie Regeneron a dezvoltat doi anticorpi sintetici (aceiași care au fost administrați președintelui Trump), iar echipa profesorului Wilson a reușit să accelereze proiectarea unui spray nazal. Scopul ar fi astfel ca moștenirea genetică injectată de spray-ul nazal să determine celulele epiteliale ale nasului să producă anticorpi. O modalitate de a limita infecția la zona nazală și de a preveni răspândirea acesteia în plămâni.

În acest moment, acest spray nazal este testat pe modele animale, lucrări pe care cercetătorii speră să le finalizeze până în ianuarie 2021. După acest prim pas, aceștia pot aplica la Administrația SUA pentru Alimente și Medicamente, autoritatea americană de controlul medicamentelor, pentru autorizația de a efectua studii clinice la oameni.