News Flash:

Cozi imense pentru cumparaturi putine

31 Ianuarie 2009
1434 Vizualizari | 1 Comentarii
• Desi supermarketurile sunt in continuare pline ochi, iar randurile la case sunt lungi, cei mai multi ieseni si-au redus drastic cheltuielile si nu isi mai permit sa dea banii pe capricii culinare • Pierderea locurilor de munca sau salariile nu prea atractive nu i-au oprit pe ieseni sa continue cursa cumparaturilor atunci cand vine vorba de alimente

Desi supermarketurile sunt in continuare pline ochi, iar randurile la case sunt impovaratoare, cei mai multi ieseni si-au redus drastic cheltuielile si nu isi mai permit sa dea banii pe capricii culinare.

Astfel, in cele mai multe cazuri cosul de cumparaturi contine alimente precum paine, produse lactate, sucuri, fructe si apa minerala. "Vin in supermarket o data pe saptamana si in general cumpar fructe. Incerc sa nu depasesc niciodata suma de 60 lei", a declarat Mirabela Ianus. Aceasta este atmosfera in majoritatea marilor magazine, in vreme ce criza atinge tot mai multe sectoare de activitate. Pierderea locurilor de munca sau salariile nu prea atractive nu i-au oprit pe ieseni sa continue cursa cumparaturilor atunci cand vine vorba de alimente. "Foarte multi dintre noi mergem in supermarketuri, dar asta nu inseamna ca iesim cu cosul plin. In conditiile in care majoritatea magazinelor de cartier au dat faliment, iesenii sunt nevoiti sa mearga in supermarketuri si sa stea minute in sir la coada chiar si pentru o paine sau o sticla de apa minerala. Avand in vedere ca bancile nu mai acorda credite atat de usor, romanului nu i-a mai ramas decat sa-si canalizeze toate veniturile financiare spre alimente", a declarat Dan Chirlesean, profesor in cadrul Facultatii de Economie si Administrarea Afacerilor (FEAA) Iasi.

Obsesia supermarketurilor

Mai mult, iesenii sustin ca din putinul pe care il au, trebuie sa se si hraneasca. "Daca stau in casa si ma gandesc la criza financiara, nu-mi trece foamea. Din banii pe care-i am trebuie sa-mi asigur si hrana de zi cu zi. Vin in supermarket de cate ori vreau sa cumpar cate ceva pentru ca preturile sunt mai mici. Chiar si de o paine daca am nevoie, merg sa o cumpar de la supermarket", a declarat Lucian Toader. Sectorul alimentar este singurul care rezista perioadei de criza, chiar daca sunt alocati mai putini bani pentru hrana de zi cu zi. Totusi, supermarketurile sunt lovite din plin la sectorul care in anii trecuti aducea cele mai mari castiguri, respectiv aparatele electronice si electrocasnice. In ceea ce priveste preturile la astfel de produse, acestea au scazut fata de luna decembrie a anului trecut cu circa 30 la suta. In aceste conditii, iesenii nu se mai inghesuie sa cumpere aparate de uz casnic. "Urmaresc acest fenomen din supermarketuri de ceva vreme si chiar daca zeci de oameni misuna printre rafturi, situatia nu este chiar atat de roz in ceea ce priveste incasarile magazinului. Din punctul de vedere al afacerilor stau foarte prost si ei. Stiu ca anul trecut supermarketurile isi declarau venituri enorme, iar anul acesta inca nu au precizat nimic cu privire la acest aspect", a mai explicat profesorul Chirlesean.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

obsesia supermarketurilor
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Anonim  | #56302
Se vede treaba ca supermarketurile sunt intr-un contrast vadit cu realitatea economica. Carrefour, cel putin, e unul dintre ele. Drept sa spun, ma asteptam ca preturile la produsele non alimentare sa scada drastic, insa nici pe departe nu este pe asteptarile noastre. O sa dau un singur exemplu, desi sunt foarte multe(cine frecventeza acest supermarket poate observa cu usurinta acest lucru). In luna noiembrie 2008 am cumparat un produs la pretul de 99 lei, iar in prezent este 247 lei. Acelasi produs poate fi gasit la un magazin alaturat la pretul de 160 lei. prin urmare, socotiti si va minunati ce procent de adaos comercial au aceste supermarketuri, aproape de 300%, socotind ca nici la cel mai mic pret nu au mers in pierdere.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3513 (s) | 23 queries | Mysql time :0.230049 (s)