News Flash:

Craciun de criza la romani

22 Decembrie 2010
891 Vizualizari | 0 Comentarii
• Aproape jumatate dintre români au pentru Craciun un buget sub 400 lei

Aproape jumatate dintre români au pentru Craciun un buget sub 400 lei, releva un sondaj realizat de Institutul Român pentru Evaluare si Strategie (IRES) si dat publicitatii ieri. De asemenea, 65,8 la suta dintre români sustin ca bugetul pentru Craciun a fost afectat de criza din ultimii ani. Oferirea de cadouri cu ocazia Craciunului este un obicei pentru 90,5 la suta dintre români, iar 98,7 la suta fac daruri membrilor familiilor lor, 75 la suta rudelor, 56,2 la suta prietenilor, 35,6 la suta vecinilor si 25,1 la suta colegilor de birou. Sondajul mai releva ca 50,5 la suta dintre români împodobesc în acest an un brad natural, în timp 41,4 la suta dintre respondenti au spus ca bradul de Craciun pe care îl vor împodobi va fi artificial, iar 3,5 la suta au afirmat ca îsi vor împodobi bradul din curte. 2,3 la suta opteaza pentru un brad natural, în ghiveci.
Din sondaj mai reiese ca 80,6 la suta dintre români vor prepara în acest an un meniu special pentru Craciun, iar 65 la suta dintre acestia spun ca meniul va cuprinde preparate traditionale.

Ce cadouri cumpara romanii

Majoritatea românilor care ofera cadouri de Craciun cumpara dulciuri, acestea fiind urmate de obiectele de îmbracaminte si accesoriile vestimentare, iar cei mai multi prefera promotiile, potrivit unui studiu online realizat de firma de cercetare GfK România.
Astfel, 84% dintre persoanele intervievate aleg dulciurile, iar peste trei sferturi dintre români cumpara obiecte de îmbracaminte si accesorii vestimentare. Românii mai ofera de Craciun produse si servicii cosmetice (67%), jocuri sau jucarii (peste 50%), dar si ceasuri si bijuterii (27%). Pentru echipamente electronice, IT, telecom si accesorii opteaza aproape doua treimi dintre persoanele participante la studiu. Articolele vestimentare si de încaltaminte sunt cumparate în special pentru uz propriu, iar pentru casa sunt preferate produse pentru curatenie, de patiserie si cofetarie, dar si decoratiuni de sezon. Dulciurile si cosmeticele sunt preferate în pachete promotionale, pentru prieteni, în timp ce partenerilor de viata li se ofera articole, accesorii vestimentare, încaltaminte, dar si cosmetice, tot în pachete promotionale.
În Moldova, mai mult decât în alte regiuni ale tarii, patru din zece utilizatori de internet se orienteaza catre bijuterii sau ceasuri pentru cadoul de Craciun. Cu toate acestea, din totalul respondentilor care achizitioneaza acest tip de produse, 63% nu aloca mai mult de 200 lei. Si bucurestenii se deosebesc de locuitorii din alte zone ale României, însa prin preferinta pentru carti si gadgeturi audio.

craciun
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.5632 (s) | 22 queries | Mysql time :0.430094 (s)