News Flash:

Craciun in Tara Sfanta - FOTO

12 Noiembrie 2010
3150 Vizualizari | 0 Comentarii
Istoria poporului evreu incepe in prima jumatate a celui de al doilea mileniu i.e.n., cu Patriahul Avraham, fiul sau Isaac si nepotul sau Iaacov. O foamete care a bantuit tara i-a silit pe Iacob si pe fii sai, stramosii celor 12 triburi ale Israelului, sa migreze in Egipt, unde urmasii lor au cazut in robie.

Cateva secole mai tarziu, Moise si-a scos poporul din Egipt, descatusandu-l din lanturile sclaviei si l-a adus inapoi in Tara Israelului. Vreme de 40 de ani, evreii au ratacit prin desertul Sinaiului, unde si-au inchegat natiunea si unde au primit Cele Zece Porunci, precum si Legea lui Moise, care au dat expresie si continut credintei monoteistice a strabunilor lor patriarhali. Avandu-l drept capetenie pe Iosua, triburile israelite au cucerit tara si au populat-o, unindu-se - indeosebi atunci cand ii pandea o amenintare din afara - sub conducatori cunoscuti sub numele de judecatori. In anul 1028 i.e.n., s-a constituit o monarhie, avandu-l ca rege pe Saul. Urmasul sau, David, a unificat triburile si a stabilit noua capitala a tarii la Ierusalim. Fiul lui David, Solomon, a transformat regatul intr-o infloritoare putere comerciala si a cladit in noua capitala templul inchinat unicului Dumnezeu al lui Israel . Vestigiile arheologice stau marturie centrelor comerciale urbane intemeiate in perioada domniei lui Solomon, printre care se numara cetatile intarite, de o reala importanta, Hatzor, Megido si Gezer.

La moartea lui Solomon, statul s-a scindat in doua regate: Israel (cu capitala Samaria ) si Iuda (cu capitala Ierusalim). Ele au dainuit inca doua veacuri, sub ocarmuirea regilor evrei si indemnarea profetilor de a nu incalca dreptatea sociala si de a respecta Legea. Regatul Israel a fost cucerit de asirieni (722 i.e.n.) si locuitorii sai s-au risipit (cele zece triburi pierdute). In 586 i.e.n., babilonienii au cotropit regatul Iuda, distrugand templul din Ierusalim si deportand majoritatea populatiei in Babilonia. Dupa infrangerea imperiului babilonian de catre persi (539 i.e.n.), numerosi evrei s-au inapoiat in Iuda, templul din Ierusalim a fost reconstruit si s-a facut tot mai simtit in tara stilul de viata evreiasca. In urmatoarele patru secole de dominatie persana si elena (538 - 168 i.e.n.), evreii s-au bucurat intr-o mare masura de autonomie.

Masurile impuse pentru a suprima cultul si practicile religioase ale evreilor au dus, in 168 i.e.n., la revolta Macabeilor, care s-a soldat cu intemeierea unui regat autonom ce a durat aproape un secol, sub carmuirea regilor evrei din dinastia Hasmonenilor. Cu incepere din anul 60 e.n., sleita de lupte civile, tara a cazut sub dominatia romanilor. In tentativa de a se elibera de jugul Romei, evreii au declansat o serie de rascoale, care au atins punctul culminant cu revolta din anul 66. Dupa patru ani de lupte intermitente, in anul 70, romanii au supus Iudeea, incendiind cel de al doilea templu si deportand multi evrei. O ultima rezistenta, organizata de aproximativ o mie de evrei in fortareata de pe piscul muntelui de la Masada, a luat sfarsit in anul 73, cand aparatorii s-au sinucis in masa. O incercare a evreilor de a-si recastiga libertatea nationala (insurectia lui Bar-Kochba, 132 e.n.), a avut drept rezultat constituirea in Iudeea a unei enclave independente evreiesti, cu capitala la Ierusalim. Peste trei ani, romanii l-au infrant pe Bar-Kochba si, in dorinta de a sterge orice legatura a evreilor cu pamantul lor, au rebotezat Ierusalimul „Aelia Capitolina“ si tara „Palestina“. Timp de cateva secole, sub hegemonie romana (70 - 313) si bizantina (313 - 636), comunitatea evreiasca a continuat sa pastreze si sa dezvolte propriile institutii juridice, culturale si de invatamant. Legi evreiesti, care se ocupau de toate aspectele vietii, au fost codificate in Mishna (secolul II) si detaliate in Talmud (secolele III-V). Aceste legi, dintre care unele au fost modificate ulterior pentru a corespunde noilor conditii, sunt obligatorii si azi pentru evreii religiosi.

Incepand cu secolul VII, tara a fost condusa, pe rand, de catre arabi (636 - 1091), selgiucizi (1091 - 1099), cruciati (1099-1291), mameluci (1291-1517), turcii otomani (1517-1917) si de britanici (1917-1948). Pe tot parcursul secolelor de ocupatie straina, evreii au continuat sa considere Tara Sfanta ca tara lor. Desi numarul lor a scazut treptat in cursul anilor, prezenta evreiasca a fost neintrerupta, consolidata din cand in cand de evreii intorsi in patria lor din tarile de exil - un proces firav, care a inceput sa prinda amploare pe la mijlocul secolului XIX.
Pentru evreii din Diaspora, Tara Israelului a fost intotdeauna centrul atentiei lor religioase, iar dorinta de a se intoarce intr-o zi la Ierusalim a reprezentat o parte integranta si vibranta din literatura si ceremonialul religios iudaic. Sionismul, miscarea nationala de eliberare a poporului evreu, a aparut spre sfarsitul sec. XIX, ca raspuns la continua asuprire si persecutare a evreilor din Europa rasariteana si la dezamagirea crescanda fata de emanciparea formala a acestora in Europa apuseana, emancipare care nu pusese capat discriminarii si nici nu dusese la integrarea evreilor in societatile tarilor in care locuiau.

La primul Congres Sionist, convocat de Theodor Herzl la Basel, in 1897, sionismul s-a organizat intr-o miscare politica, avand drept tel reintoarcerea poporului evreu in Tara Israelului si „reinvierea“ sa nationala pe pamanturile strabune. Insufletiti de ideologia sionista, mii de evrei au inceput sa soseasca in tara , pe atunci o regiune slab populata si lasata in paragina de catre Imperiul Otoman. Acesti pionieri au asanat mlastini, au recuperat pamanturi, au impadurit colinele golase, au construit fabrici si au ridicat orase si sate. S-au infiintat institutii si servicii ale comunitatii, iar limba ebraica, limitata multa vreme la servicii religioase si la opere literare, a reinviat ca limba vorbita zi de zi. Recunoscand legatura istorica dintre poporul evreu si Palestina, ca si temeiurile pentru recladirea unui camin national evreiesc in aceasta tara, Liga Natiunilor a incredintat, in 1922, un mandat Marii Britanii, insarcinand-o, printre altele, „sa ofere tarii asemenea conditii politice, administrative si economice, incat sa asigure infiintarea unui camin national evreiesc“.

In acelasi an, Marea Britanie a infiintat Emiratul Arab al Transiordaniei (astazi Regatul Hasemit al Iordaniei), pe trei sferturi din teritoriul ce-i fusese incredintat, ramanand doar partea de vest a Raului Iordan pentru dezvoltarea caminului national evreiesc. Impotrivindu-se stabilirii unui astfel de camin chiar si pe aceasta suprafata redusa, liderii extremistilor arabi au declansat atacuri impotriva comunitatii evreiesti, ca si impotriva acelor arabi care preconizau o coexistenta arabo-evreiasca. Restrictiile impotriva imigrarii evreiesti, impuse de catre britanici, nu au potolit fortele extremiste si accesele de violenta au continuat pana la inceputul celui de al doilea razboi mondial. La sfarsitul razboiului, cand s-a constatat ca hitleristii ucisesera in mod premeditat si sistematic aproximativ sase milioane de evrei - practic intreaga comunitate evreiasca din Europa continentala -, comunitatea evreiasca din tara , impreuna cu evreimea mondiala si-au mobilizat resursele pentru a-i salva pe supravietuitori. Intrucat nici o tara nu era de acord sa-i primeasca, iar autoritatile britanice pusesera restrictii severe imigratiei, a fost organizata o retea de imigrare ilegala, cunoscuta sub numele de Alya Bet. In urma operatiunilor conduse de aceasta, au fost adusi in tara circa 85 000 de oameni. Incapabila sa impace opozitia crescanda a arabilor fata de imigratia evreilor cu staruitoarele cereri ale acestora de a se anula restrictiile de intrare in tara, Marea Britanie a incredintat problema Organizatiei Natiunilor Unite.

In noiembrie 1947, Adunarea Generala a votat pentru constituirea, pe teritoriul de la vest de raul Iordan, a doua state - unul evreiesc si unul arab. Evreii au acceptat planul de impartire, arabii l-au respins. La 14 mai 1948, britanicii au incheiat evacuarea tarii, iar poporul evreu a declarat constituirea Statului Israel pe teritoriul alocat de catre O.N.U. Nu au trecut nici 24 de ore si armatele a cinci state arabe au invadat tara, declansand ceea ce a devenit Razboiul Israelului pentru Independenta, purtat, cu unele intreruperi, vreme de mai bine de un an. Pana in iulie 1949, s-au semnat - cu toate statele arabe vecine - acorduri separate de armistitiu, bazate pe liniile de incetare a focului. In Declaratia de Independenta, Israelul intindea mana tuturor statelor vecine si popoarelor lor, oferindu-le pace si buna vecinatate. Acest apel, repetat de primi-ministrii israelieni care s-au succedat, a fost sistematic ignorat sau respins de vecini. Au continuat atacurile arabe impotriva populatiei israeliene. Totodata, statele arabe au instituit boicoturi economice si diplomatice, blocand transporturile maritime israeliene si provocand razboaie fatise. In 1956 Israelul a actionat in apararea sa, impotriva actiunilor teroriste. In anul 1967 si 1973, ca si in 1948, Israelul a fost nevoit sa respinga atacurile la scara mare ale statelor arabe.

Geografie

Suprafata totala a Israelului, cuprinsa intre granitele si liniile stabilite prin armistitiu, inclusiv regiunile aflate sub autonomie palestiniana, este de 27,800 kmp. Avand o forma alungita si dreapta, masoara 470 km de la nord la sud si aproximativ 135 km in latime, la punctul sau cel mai larg. Tara se invecineaza la nord cu Libanul, la nord-est cu Siria, la est cu Iordania, la sud-vest cu Egiptul si la vest cu Marea Mediterana. Munti si campii, pamanturi fertile si deserturi sunt adesea situate la cateva minute unele de altele. Latimea tarii, de la Marea Mediterana, la vest, pana la Marea Moarta, la est, poate fi strabatuta in masina in circa 90 de minute si e nevoie de aproximativ noua ore pentru a ajunge de la Metula, din extremitatea de nord a tarii, pana la Eilat, in extremitatea de sud. Israelul poate fi impartit in patru regiuni geografice: trei, sub forma de bande paralele, de la nord la sud si o a patra regiune, in mare parte arida, situata in jumatatea sudica. Campia de coasta, care se intinde paralel cu Marea Mediterana, este compusa din dune nisipoase, marginita de terenuri arabile care se intind pana la 40 de km in interiorul tarii. In nord, nisipul plajelor este uneori punctat de stanci calcaroase si nisipoase. In Campia de coasta locuieste mai mult de jumatate din populatia tarii, compusa din 6,500,000 locuitori si include marile centre urbane, porturile, marea majoritate a industriei tarii si o mare parte din agricultura sa, cat si servicii turistice. Mai multe lanturi muntoase strabat tara de-a lungul ei. La nord-est, terenurile de bazalt ale Platoului Golan, format odinioara din eruptii vulcanice, se ridica sub forma unor stanci abrupte, ce domina Valea Hula. Muntii Galileei ating altitudini de la 500 la 1,200 m. Locuitorii Galileei si ai Golanului se ocupa cu agricultura, pe langa intreprinderile cu caracter turistic si industria usoara. Valea lui Izrael care separa muntii Galileei si ai Samariei este zona agricola cea mai bogata a Israelului, in care se gasesc un numar mare de sate-cooperative (kibbutz-uri si moshav-uri). Muntii Samariei si ai Iudeei ofera un mozaic de coline stancoase si vai fertile ce scot in evidenta petele argintii-verzulii ale secularilor maslini. Terasele de pe coline, formate din timpurile stravechi, se integreaza in peisajul natural.

Podisul Neghev, care acopera aproape jumatate din tara, este foarte putin populat, iar locuitorii sai se ocupa in principal cu agricultura si industria. Inspre sud, Podisul Neghev devine o zona arida, marcata de mici coline si campii, intretaiate de canioane si vai pe care ploile de iarna le transforma in torente. Si mai la sud, se afla o regiune de piscuri aride si abrupte, de cratere si platouri stancoase, in care climatul devine mai uscat, iar muntii mai inalti. Trei cratere erozive, din care cel mai mare masoara 8 km in latime si 35 km in lungime taie adanc in crusta pamantului si ofera o mare varietate de roci, in culori diferite.

La extremitatea sudica a Podisului Neghev, la Marea Rosie, se afla orasul Eilat. Lacul Tiberiada (Marea Galileei), sub forma unei nise intre Muntii Galileei si Golan, se afla la 212 m sub nivelului marii. Cu cei 8 km latime ai sai si 21 km lungime, este cel mai mare lac al tarii si rezervorul principal de apa dulce. De-a lungul malurilor lacului se afla asezaminte istorice si religioase, cat si comunitati agricole, pescarii si sunt oferite servicii turistice. Valea Iordanului si Arava, care marginesc intreaga parte estica a tarii, fac parte din marea falie siro-africana care a pliat crusta terestra acum milioane de ani. In nord, aceasta regiune este foarte fertila, in timp ce in sud este semi-arida. Agricultura, pescuitul, industria usoara si turismul constituie principalele resurse.

Raul Iordan curge din nord la sud in aceasta falie si coboara aproximativ 700 de metri, in cursul sau de 300 de km. Hranit prin torentele Muntelui Hermon, raul traverseaza fertila vale Hula, Lacul Tiberiada si Valea Iordanului, inainte de a se varsa in Marea Moarta. Umflat de ploile de iarna, este in marea majoritate a timpului destul de drept si putin adanc. Arava, regiunea de savana a Israelului, incepe din sudul Marii Moarte si se intinde pana la Golful Eilat de la Marea Rosie. Adaptarea tehnicilor foarte avansate de cultura la conditiile climaterice (in medie, cad mai putin de 25 mm de precipitatii anuale si temperaturile urca pana la 40 de grade, vara) permite producerea, in perioada de extrasezon, a trufandalelor, legume si fructe destinate mai ales exportului.

Apele de un albastru pur ale Golfului Eilat subtropical, faimoase datorita spectaculosilor sai corali si a vietii marine exotice, se afla in partea sudica a regiunii. Marea Moarta, punctul cel mai coborat de pe glob, la aproximativ 400 metri sub nivelului marii, se afla la extremitatea sudica a Vaii Iordanului. Apele sale, cu cel mai ridicat nivel de salinitate si densitate din lume, contin potasiu, magneziu si brom, dar si diverse saruri de masa si saruri industriale. Ritmul anual de retragere a Marii Moarte s-a accelerat in ultimii ani, urmare a unei rate foarte ridicate de evaporare (1,6 metri pe an) si a multiplelor lucrari de derivatii conduse de Israel si Iordania, care au redus cu aproximativ 75% fluxul care aprovizioneaza Marea Moarta. Nivelul marii a coborat cu aproximativ 10,6 metri, din 1960. Se afla in studiu un proiect de canalizari si conducte, care sa lege Marea Moarta de Mediterana, ce ar putea readuce Marea Moarta la vechile dimensiuni si la nivelul sau natural.

Clima Israelului, de la temperata, la tropicala, se caracterizeaza prin foarte mult soare. Predomina doua sezoane: o perioada de iarna ploioasa, din noiembrie pana in mai si o vara calda, care dureaza urmatoarele sase luni. Precipitatiile sunt relativ abundente in nordul si in centrul tarii, mai putine in nordul Podisului Neghev si practic nesemnificative in regiunea din sud. Conditiile regionale variaza considerabil de la veri umede si ierni dulci, pe coasta; la veri uscate si ierni moderat reci in regiunile muntoase; la veri uscate si calde si ierni placute in Valea Iordanului; si la conditii semi-desertice de-a lungul intregului an in Neghev. Diferentele de temperatura pot fi marcante: caderi de zapada ocazionale in regiunile muntoase si perioade de canicula cu vanturi uscate si calde, mai ales primavara si toamna. Situata la marginea unei zone desertice, tara a suferit intotdeauna de lipsa de apa. Descoperirile arheologice din Podisul Neghev, cat si din alte regiuni, confirma faptul ca locuitorii tarii se preocupau, deja de mii de ani, de descoperirea unor metode de conservare a apei, dovada fiind numeroasele sisteme de colectare, de stocare si de transfer a apelor provenite din ploaie. Volumul total al resurselor de apa disponibile anual este de aproximativ 1,7 miliarde de metri cubi, din care aproximativ 75% sunt utilizate pentru irigari, iar restul in industrie si pentru nevoile domestice. Sursele principale de apa le constituie Iordanul, Lacul Tiberiada si cateva rauri mici. Izvoarele naturale si resursele subterane de apa dulce sunt exploatate in cantitati controlate, pentru a evita epuizarea si cresterea salinitatii. Sursele naturale fiind exploatate la maximum, in prezent sunt puse la punct metode pentru a utiliza si resursele marginale: reciclarea apei folosite, norii artificiali si desalinizarea apelor. Pentru a controla dezechilibrul regional al resurselor de apa, marea majoritate a resurselor de apa ale tarii este grupata intr-un bazin national. Artera sa centrala, Conducta Nationala a Apei, incheiata in 1964, transporta apa printr-un ansamblu de canalizari uriase, de apeducte, canale descoperite, rezervoare, tunele, baraje si statii de pompare a apei din nordul si centrul tarii, inspre sudul semi-arid.

Turism

Turistii sunt atrasi de diversitatea geografica a Israelului, de asezamintele religioase si arheologice, de bogata oferta de soare si de serviciile de resort moderne de pe Mediterana, lacul Kinneret (Marea Galileei), Marea Rosie si Marea Moarta. In anul 2000, un numar record de turisti (2,41 milioane) au vizitat tara (fata de 33,000 in 1950, 118,000 in 1964, 441,000 in 1970, 1,18 milioane in 1980 si 1,34 milioane in 1990). Turismul este o sursa importanta de atragere a valutei straine: 3,8 miliarde de dolari in anul 2000, ceea ce reprezinta 7,7% din valoarea totala a exporturilor si 26,6% din exportul de servicii. Chiar daca acest sector nu contribuie decat cu 3% din PIB, valoarea sa adaugata sub forma de valuta este de 85% (ceea ce ii confera pozitia de lider la valoarea adaugata printre industriile exportatoare ale tarii) si asigura locuri de munca pentru 40,000 de persoane. Cu potentialul sau considerabil, totusi inca neexploatat pe deplin, turismul este un element esential al politicii economice israeliene, care vizeaza asigurarea cresterii economice si eliminarii deficitului de plati.

Ierusalim

Ierusalimul a constituit centrul vietii nationale si spirituale evreiesti, inca de pe vremea Regelui David, care l-a proclamat capitala a regatului sau, in jurul anului 1000 i.e.n. De la distrugerea orasului si a templului sau, in anul 70, pana la reinfiintarea statului Israel in 1948, orasul s-a gasit sub dominatia diferitelor puteri straine. Cele mai multe si-au lasat aici amprenta, dar nici una dintre ele nu a facut din el capitala sa nationala. Pana in a doua jumatate a sec. XIX, Ierusalimul era o cetate imprejmuita de ziduri si formata din patru cartiere distincte: evreiesc, musulman, armean si crestin. Din 1875, populatia evreiasca in crestere a devenit majoritara si a inceput sa se stabileasca in locuri situate in afara zidurilor, formand astfel nucleul Ierusalimului modern, astazi o metropola infloritoare si plina de gratie. Sub dominatia britanica (1918-1948), Ierusalimul a suferit transformarea dintr-un oras provincial al Imperiului Otoman, lasat in paragina si ros de saracie, intr-un oras modern, in plina inflorire. S-au construit multe cartiere noi in oras si in jurul lui, fiecare oglindind caracterul grupului etnic pentru care sau de catre care fusese infiintat. Linia de armistitiu trasata la sfarsitul Razboiului de Independenta din 1948-1949 impartea Ierusalimul in doua. Zona de est, inclusiv Orasul Vechi, a fost anexata de Iordania. Sectorul de vest al Ierusalimului a devenit capitala Israelului. Timp de 19 ani, ziduri inalte de sarma ghimpata au despartit cele doua jumatati ale orasului. Ierusalimul a fost reunificat in 1967 ca rezultat al razboiului de sase zile. Astazi, Ierusalimul este cel mai mare oras al Israelului, ce reprezinta 10% din populatia tarii. Este un oras orientat deopotriva catre trecut si catre viitor, restaurandu-si vestigiile arheologice, perfectionandu-si infrastructura si construind cartiere noi. Este capitala Israelului si adaposteste resedinta Presedintelui, Knessetul (Parlamentul israelian), Curtea Suprema, ministerele si sediul Rabinatului. Este un oras cu o populatie variata - evrei si arabi, credinciosi si laici, orientali si occidentali, un oras in care arta abunda si infloreste intr-o viata culturala vibranta, internationala ca viziune si deopotriva specific israeliana. In Ierusalim se afla locurile sfinte ale celor trei mari religii monoteiste ale lumii: Zidul Plangerii, ultimul vestigiu al celui de-al doilea templu, loc de rugaciuni si sursa de inspiratie pentru evreii din Israel si de pe intregul glob. Domul Stancii, marcand locul traditional de unde profetul Mohamed s-a inaltat spre cer; moschea Al-Aqsa, considerat drept cea de a treia asezare sfanta a Islamului, dupa Mecca si Medina. Gradina Getsemani, biserica Sfantului Mormant, Via Dolorosa si alte locuri crestine legate de viata si moartea lui Iisus din Nazaret.


ISRAEL- CRACIUN in TARA SFANTA Program transport avion Plecare in 20.12.2010: de la 499 € / 8 zile

Haifa, Cesareea, Mt. Tabor, Canna Galileii, Iordan, Mt. Fericilor, Tabgha, Capernaum, Nazaret, Ierihon, Marea Moarta, Hozeva, Ein Karrem, Ierusalim, Bethleem, Jafa, Tel Aviv

20.12- Ziua 1. TEL AVIV- HAIFA- CAESAREA- Mt. TABOR- CANA GALILEI- NAZARET Intalnire cu reprezentantul Agentiei de turism organizatoare la aeroportul “Henri Coanda”- Otopeni la ora 04.00. Decolare la ora 06.00. Aterizare in Tel-Aviv ora 09.35. Dupa formalitatile vamale, intalnire cu ghidul israelian si deplasare spre Nazareth. In drum se viziteaza Haifa - Biserica Stella Maris (pestera Sf. Prooroc Ilie), Gradinile Suspendate si Caesarea. Se continua traseul spre Muntele Tabor. Se viziteaza biserica aflata pe varful muntelui, a carui constructie a fost initiata de un grup de calugari romani in perioada 1859-1862 (accesul se face cu taxi de 7 locuri al carui tarif este inclus in pret). Deplasare catre Cana Galileii Aici se viziteaza Biserica Minunii construita pe ruinele unei bazilici din secolul al –VI-lea. Intoarcere pt. cina si cazare in Nazaret / Tiberias.

Ziua 2. IORDAN- Mt. FERICIRILOR- TABGHA- CAPERNAUM- NAZARET Mic dejun. Deplasare la Raul Iordan / Yardenit, locul unde Iordanul paraseste Marea Galileii si este amenajat pentru a da posibilitatea pelerinilor sa intre in apele sfinte. Continuam cu o oprire pe Muntele Fericirilor. Pe platoul muntelui, avand o inaltime de 560 metri, se afla capela de forma octogonala a Bisericii Fericirilor. Urmeaza Tabgha, unde admiram o biserica construita in stil bizantin si Capernaum, orasul unde a locuit Iisus dupa ce a plecat din Nazareth. Aici se viziteaza ruinele sinagogii din calcar alb, locul in care Iisus a predicat, ruinele casei soacrei Sf. Petru si Biserica Ortodoxa greaca „Sfantul Gheorghe”. Incheiem ziua in Nazareth, vizitand atat Biserica Ortodoxa „Sfantul Gavril”, unde admiram si Fantana Fecioarei Maria, cat si Biserica catolica „Buna Vestire”, care adaposteste in subsol o parte a casei lui Iosif (Pestera Familiei Sfinte). Cazare si cina in Nazareth.

Ziua 3. IERIHON- QUMRAN- MAREA MOARTA- HOZEVA- IERUSALIM Mic dejun. Plecare spre Ierihon unde vizitam Asezamantul Romanesc si Dudul lui Zacheu. Sosim in Qumran (oprire la magazinul de cosmetice) -Marea Moarta. Vizita la manastirea Sf. Gherasim. Optional, daca este permisa circulatia in zona, vizita la Manastirea Sf. Gheorghe Hozevitul, unde gasim si moastele Sf. Ioan Iacob Romanul. Seara, sosire pentru cazare si cina in Ierusalim / Bethleem.

Ziua 4. IERUSALIM- EIN KAREM Mic dejun. Deplasare la Ein Karem, orasel cunoscut ca locul de nastere al Sfantului Ioan Botezatorul si loc al intalnirii Sfintei Fecioare Maria cu Elisabeta. Aici se viziteaza Biserica “Sf. Ioan Botezatorul” ridicata pe locul nasterii “celui mai mare om nascut din femeie”. Urmeaza vizita in Cetatea Sfanta. Intrare in cetatea Ierusalimului prin Poarta Sf. Stefan, oprire la Scaldatoarea Vitezda, Pretoriul, parcurgerea pe jos a Viei Dolorosa, Golgota, Sf. Mormant. Cina si cazare in Ierusalim / Bethleem.

24.12- Ziua 5. IERUSALIM Mic dejun. Se viziteaza Muntele Maslinilor, Capela Inaltarii pe Muntele Eleon, Manastirea Tatal Nostru, construita pe locul unde Iisus i-a invatat pe ucenici cum sa rosteasca rugaciunea Tatal Nostru, Dominus Flevit, Biserica Maria Magdalena, Gradina Ghetsimani locul unde obisnuia Iisus sa se retraga si sa se roage, Biserica Tuturor Natiunilor construita prin contributia a 12 state. Urmeaza apoi Biserica Mormantului Maicii Domnului unde gasim Capela Sfintilor Ioachim si Ana, Capela Grota Tradarii si o lespede de piatra pe care a fost depus trupul Sfintei Fecioare Maria. Seara putem participa la slujba religioasa de la Asezamantul Romanesc din Ierusalim. Cina si cazare la Ierusalim / Bethleem.

Ziua 6. IERUSALIM- BETLEHEEM- IERUSALIM Mic dejun. Dimineata devreme, deplasare la Betleheem (daca este permis accesul) pentru vizitarea Grotei Laptelui si a Bisericii Nasterii Domnului, care este construita peste pestera folosita ca staul. Locul in care Iisus s-a nascut este marcat cu o stea de argint cu 14 colturi montata pe o placa de marmura alba. Biserica originala a fost construita in timpul Imparatului Constantin, prin grija mamei sale Elena, in anul 333 d.Hr. Explorarea Ierusalimului continua cu: Zidul Plangerii, Muntele Sion, vizita la Foisorul “Cina cea de Taina”, Biserica Adormirii Maicii Domnului si Mormantul lui David. Intoarcere la Ierusalim / Bethleem pentru cina si cazare.

Ziua 7. IERUSALIM- JAFFA- TEL AVIV- BUCURESTI Mic dejun. Timp liber la dispozitie pentru shopping. Dupa amiaza, deplasare la Tel Aviv pentru un tur de oras cu autocarul si vizita in orasul vechi Jaffa, unde admiram biserica ce adaposteste moastele Sf. Gheorghe din Lod. Transfer la aeroport pt. zborul spre tara.

27.12- Ziua 8. BUCURESTI Avionul aterizeaza pe aeroportul Henri Coanda la ora 03:45

Servicii oferite:
- bilet de avion dus-intors Tarom -6 cazari cu mic dejun la hoteluri de 3*/ 4* -6 cine la restaurantele hotelurilor -transport autocar clasificat -  ghid local vorbitor de limba romana si preot

Servicii neincluse - taxe de aeroport 145 €/pers; - tips & porter 35 €/pers; - asigurare medicala; - intrarile la obiectivele turistice si ghizii locali 45 €/pers

Transport

Bucurest –OTOPENI curse Tarom decolare ora 06.00 Aterizare TEL AVIV 09.35

TEL AVIV curse Tarom decolare ora 00.45 Aterizare OTOPENI 03.45

Copiii beneficiaza de reducere doar pentru cazare in camera cu 2 adulti.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto


istoria geografie turism ierusalim servicii neincluse transport
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1503 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018346 (s)