Actualitate

Credea ca nu-l mai prinde nimeni. Capac de milioane de euro la varful primariei

Publicat: 14 mart. 2016
1

@ Caz unic in municipiul Iasi @ Milioane de euro au fost capusate cu buna stiinta, printr-o suveica bine pusa la punct, direct din bugetul primariei @ Transportul public in municipiul Iasi a intrat pe mana unui afacerist controversat, care a reusit sa isi bage in buzunar bani publici, folosindu-se doar de niste harburi vechi @ La mijloc au intrat si interpusi, care i-au mai adus alte fonduri publice, fara niciun fel de probleme @ Totul s-a derulat ani la rand, fara nicio problema, sub ochii oamenilor

Un caz de-a dreptul incredibil se petrece de ani de zile sub nasul iesenilor. Culmea, oamenii chiar se folosesc zilnic de acest serviciu, desi modul cum s-au derulat lucrurile este extrem de dubios si ar putea fi chiar anchetat de organele anticoruptie. Totul se invarte in jurul unei firme de transport din oras, concurentul regiei primariei, societate patronata de un individ controversat. In ultimii ani de zile, aceasta firma a capusat bugetul orasului cu cateva milioane de euro, de pe urma unei afaceri incheiate ilegal. Cum s-a ajuns la aceasta situatie? Firma Unistil SRL Barlad, patronata de Vasile Puscasu, a incasat milioane de euro in ultimii ani din afacerile derulate cu Primaria Iasului. Iata si cum stau lucrurile. La nivelul orasului, cateva dintre traseele rutiere sunt operate de Unistil SRL. Din anul 2006, autobuzele Unistil circula pe cinci rute din oras, insa se pare ca totul a fost facut in conditii nu tocmai legale. Cu toate acestea, pentru Vasile Puscasu profitul in toata aceasta perioada a fost substantial.
A incasat un sac de bani folosindu-se chiar de masini depasite, vechi si extrem de proaste. Ba chiar a si vandut zeci de masini de transport public, atat prin firma sa, cat si prin interpusi, la suprapret, primariei iesene, caz demn de o ancheta a procurorilor.

Reteta financiara a unui tun de milioane

In garajul Unistil sunt acum 33 de autobuze si 4 microbuze. Suficiente masini ca Puscasu sa se umple de bani fara niciun efort. Un calcul simplu arata ca Puscasu a dat cam 5.000 de euro pentru un autobuz, atat suma de achizitie cat si toate taxele incluse. Desi sunt niste vechituri pe patru roti, Puscasu si-a permis sa achite circa 165.000 de euro pentru toate aceste masini. Rezultatul? La un profit de 35.000 euro lunar prin vanzarea de bilete, Unistil SRL face 420.000 de euro pe an cu transportul pe cele cinci trasee pe care le are in municipiul Iasi. Adica de aproape trei ori mai mult decat a dat pe toate autobuzele respective. Contractul cu RATP a fost reinnoit in anul 2011, iar asta arata ca, in cinci ani, Puscasu si-a bagat in buzunar 2,1 milioane de euro din aceasta activitate. Iar asta nu este tot. Puscasu a vandut catre regia de transport a municipiului Iasi circa 60 de autobuze la suprapret.

Citeste si: DNA nu are cum sa treaca peste asa ceva. Cum a capusat firma Unistil bugetul RATP – FOTO

Surse din cadrul RATP au aratat ca totul s-a derulat ca la carte si ca profitul a fost unul extrem de generos pentru Vasile Puscasu. Cum s-a ajuns aici? Puscasu revindea autobuzele cumparate cu 5.000 de euro din strainatate la un pret mult mai mare, in urma unei asa-zise licitatii. Cele 60 de autobuze, luate la un pret de 5.000 de euro bucata, l-au costat pe afacerist cam 300.000 euro. Revandute catre primarie cu circa 20.000 de euro, Puscasu s-a ales cu peste 1.000.000 de euro. La primul lot, cel de 40 de autobuze, in octombrie 2013, Primaria a pus la bataie 3,3 milioane lei, exact cat a ofertat si Puscasu. Suma, transformata in moneda unica europeana, ar echivala 734.000 euro. Pentru ca afacerea sa nu bata la ochi, la o alta licitatie s-a prezentat o alta firma din Barlad, respectiv SC Transaccept SRL.

Surse din mediul transportatorilor ieseni arata ca aceasta societate este trecuta pe numele unui interpus, un fost angajat al lui Puscasu. Transaccept SRL, societate fara activitate, fara cifra de afaceri si fara angajati, a vandut in total 20 de autobuze catre Primaria Iasi, la un pret de 1,59 de milioane de lei (354.000 euro), fara TVA, cu mult peste pretul pietei. Ambele licitatii au fost facute in era Gheorghe Nichita. Si in acest caz, pentru patronul Unistil a rezultat un „capac” de 700.000 de euro. In total, de pe urma contractului incheiat cu RATP si primaria, Puscasu a facut o gaura in bugetul municipiului Iasi de aproape 2,8 milioane de euro. Senin, Vasile Puscasu nu recunoaste cat a incasat de pe urma „afacerii” cu Primaria Iasului.

Citeste si: Dezvaluiri INCENDIARE! Angajatii rup tacerea: pericol de moarte in transportul in comun din Iasi

„In urma licitatiilor castigate, Unistil a vandut in trecut catre Primaria Iasi un lot de aproximativ 20 de autobuze si un altul de aproape 40 de autobuze, daca imi aduc bine aminte. In ultima perioada a mai existat si o firma din Barlad care a mai adus autobuze la Iasi. Nu mai stiu numele acestei societati, dar nu este firma mea, puteti verifica documentele oficiale de la Registrul Comertului si veti vedea ca numele meu nu apare in acte”, a spus Vasile Puscasu, patronul Unistil SA. Primaria va organiza in vara acestui an o noua licitatie privind transportul public din oras. Este de asteptat ca Puscasu sa incerce sa ramana pe piata transportului local, asta dupa ce, recent a pierdut si rutele din municipiul Barlad.

Harburile de pe strazile Iasului

Primaria Iasi a luat de la Unistil autobuze marca DAF Alliance City B96, model fabricat in jurul anului 2000. Puscasu le-a cumparat de la o firma denumita Womy, un dealer de autobuze la mana a doua din tara lalelelor. Autobuzele respective sunt fabricate între 1998 si 2001, au o norma de poluare tip Euro 2 si au aer conditionat doar pentru cabina soferului. Culmea, acelasi model este scos la vanzare pe site-urile de specialitate la un pret chiar de trei ori mai mic. Un DAF Alliance City B96 din 2002 poate fi cumparat in realitate cu doar 6.250 de euro. La aceste cifre, un profit de suta la suta ar putea fi scos usor dintr-o asemenea afacere, iar asta inseamna sute de mii de euro. Surse de la RATP arata ca intre Unistil si regia de transport este un barter legat de piesele de schimb, ca nimeni sa nu aiba de pierdut si banii sa ramana in familie. De altfel, baza Unistil este situata langa cea a RATP, iar toate verificarile tehnice se fac foarte usor.

„Masinile sunt aduse de pe la Haga, cauciucurile sunt toate second-hand. Va mai zic si o ciudatenie. Cand a trimis soferii lui sa le aduca, o mare parte din ei au ramas acolo, sa lucreze la o regie din zona si astfel procedura a intarziat. Ulterior, s-a dus si el personal, ca sa fie sigur ca nu-i mai pleaca lumea. Daca mai era Nichita, probabil continua si acum sa circule linistit prin Iasi si chiar cauta sa se extinda bine si in Zona Metropolitana„, a spus persoana respectiva. In plus, surse din mediul politic arata ca Puscasu, cercetat si intr-un dosar privind coruperea de minori, cauta sa se reorienteze daca nu ii mai iese pasenta din vara cu transportul public si investeste banii intr-o microcentrala electrica, undeva in judetul Suceava. In acest caz, organele de ancheta ar trebui sa-i puna sechestru pe aceasta afacere, in contul banilor incasati de la Primaria Iasi, din „afacerea” autobuzelor.





Comentarii
  • INTREBATI-L PE CHIRICA ,NU STIE NIMICA?NEAMURI SI CUMETRII,OARE DE CE ?sa se fure din banii contribuabililor,cum se furau din banii poporului,cheaburii,Istoria se repeta.STUPIL PEOPLE.

  • faceti verificari si la ratp nu numai la unistil sa vedeti si acolo cum se fura si cu ce cazane ies soferii la strada ..daca conducerea e proasta ar trebui salariatii sa le dea in cap sefilor sa nu iasa nimeni la strada pana nu o sa aiba un salariu decent sa poata trai..va-ti intrebat ce salariu are domnul gherca?el ar putea trai cu salariu de mizerie si cata munca…cu asemenea catastrofe la strada rusine sa va fie

  • NERUSINATII DE PARLAMENTARI DE IASI ,CEI CE CONDUC IASUL MERG CU MASINI DE LUX DIN BANII CELOR PROSTI CARE SE DEPLASEAZA CU AUTOBUZELE ,STRICATE MIZERABILE PRIN INTERIOER DAR CE LE PASA LOR .CINE MAI CONTROLEAZA ? ACEST INDIVID NU ARE NICI O VINA CA IASUL E CONDUS DE OAMENI CERTATI CU LEGEA PUSI PE CAPATUIALA .DL VOZGANIAN ,TU AI CIRCULAT CU ACESTE AUTOBUZE ? DL BLAJUT ,DL IACOBAN ,DL OPREA ,CARE MERGI PE JOS NUMAI IN CAMPANIE IMPARTIND PIXURI AI CIRCULAT CU HARBURILE ACESTEA ? BLAJUT CARE SE LAUDA CA E OMUL MEU IN CAMPANIE STIE CUM CIRCULA BIETII IESENI ? NU CRED EL ESTE OCUP[AT CUM SA MAI IA DIN BANII BOLNAVILOR .SA VA FIE RUSINE TUTUROR .

  • poate ne lamuriti (adica faceti investigatie jurnalistica) cum e cu condamnarea de un an si jumatate pantru inselaciune suntem f curiosi

  • unistilul a mai facut o economie cu biletele care se vand la casele de bilete ale ratp.As dori sa stiu in ce baza o societate cu capital privat ( srl ) da amenzi calatorilor fara bilete si solicita prezentarea unui act de identitate?

  • sa vedem, cumatru intra intr-o afacere de milioane de euro de pa vremea lui jijica. Mai amintim ca USL o ducea si o duce foarte bine la IASI. Daca va amintiti viceprimar era DANGA langa de a PNL care nu a scos un sunet , poate nu stia!!!!! DNA in frunte cu *** nu a stiut nimica, SRI nici atata, poate amanta lu chirica??? IASUL e plin de cumetrii , prieteni si inruditi, e ca un focar, intrebarea e ….a stiut cineva de ei???? Organele statului dorm linistite in timp ce e DEVALIZAT bugetul…..DAR oare ala de la RATP cum ii zice ….GHERCA, a stiut???? de ce nu a facut sesizari , sta bine pe fotoliul de director din 1980 si totul merge struna……baaaa DEMISIA, gherca ai fost si esti partas la distrugera iasului….DEMISIA…

  • Pai , Mr. Chirica , a spus ca nu-i va mai innoi contractul cumetrului , pe nici o linie de transport . Ce abreatie…RATP in insolventa , si barladeanul ….puscasu….prospera !!!!

  • suma pe care ati banuit ca ar incasao adica 450000 euro pe an este pe departe neadevarata va scriu ca pe fiecare autobuz se incaseaza zilnic cel putin 2000 lei .Acum faceti calculele si veti vedea ca la cele 33 autobuze pe care spuneti ca le are ar rezulta 5 280 000 [cinci milioane de euro]

Adauga un comentariu