News Flash:

Creste pretul abonamentelor in transportul local

31 Ianuarie 2009
1660 Vizualizari | 3 Comentarii
• Postat inca din vara anului trecut pe site-ul primariei, proiectul de majorare a preturilor abonamentelor RATP a fost dezbatut ieri de alesii locali, in final acestia dandu-si avizul pentru majorarea tarifelor • Pretul unui bilet ramane neschimbat

Principalul argument care i-a determinat pe consilierii locali sa voteze un proiect de hotarare care va scoate mai multi bani din buzunarele calatorilor ieseni a fost cresterea preturilor la energia electrica, termica si combustibili, care se regasesc in cheltuielile de intretinere si exploatare a mijloacelor de transport in comun.

De asemenea, dat fiind faptul ca din 2004, anul in care a avut loc ultima majorare a tarifelor la abonamente, cheltuielile cu personalul Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au crescut cu 50,7%, consilierii locali au fost de acord cu ajustarea pretului la abonamente. Astfel, abonamentul pe o linie va costa 60 lei (31 lei pret vechi), iar cel pe doua linii 75 lei (de la 62 lei). Evident, si abonamentele valabile 15 zile vor fi mai scumpe: 30 lei pentru o linie (16 lei pret vechi), 37,5 lei pentru doua linii (in loc de 31 lei) si 46,5 lei pentru toate liniile (pret vechi 45 lei). Liberul pe o zi va costa 6 lei, in loc de 4 lei. Singurele preturi care nu se modifica sunt ale abonamentelor pe toate liniile timp de o luna (93 lei) si liberul la purtator (185 lei). De asemenea, abonamentele pentru studenti vor ramane neschimbate, acestia urmand a plati in continuare 12,4 lei pentru a avea liber pe toate liniile. "Inca nu putem avansa o data de la care vor intra in vigoare noile preturi, insa cred ca acest lucru se va petrece in scurt timp, imediat dupa ce Primaria ne va comunica hotararea luata in CL", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP Iasi.

Bilet valabil doua ore

Inevitabil, amendamentele la acest proiect de hotarare, aprobat cu un vot impotriva si o abtinere, au atins subiectul modernizarii Regiei. "Exista argumente pro si contra acestor majorari. Nu stiu cat de eficiente vor fi, insa este de dorit o majorare a veniturilor Regiei. Cred, insa, ca este vorba de o gura de oxigen dintr-o butelie goala. Cred ca ar trebui sa discutam mai mult despre planul de modernizare a RATP", a declarat Constantin Ionescu, consilier PDL. In replica, primarul Gheorghe Nichita a propus ca in maximum doua saptamani, directorul Maricel Gherca sa aiba o intalnire cu membrii CL pentru a discuta modalitatile de rentabilizare a regiei. La randul sau, Constantin Axinia (PDL) crede ca RATP va avea de castigat in varianta in care va reusi implementarea unui sistem in care biletul de autobuz sau tramvai sa fie valabil cateva ore. "Un coleg de-al nostru propusese un mod de tarifare foarte avantajos: un bilet sa fie valabil intr-un anumit interval de timp. Cred ca astfel RATP ar putea atrage mai multi calatori pentru ca iesenii ar cobori in statie, ar face piata, spre exemplu, dupa care s-ar intoarce acasa cu acelasi bilet valabil, sa spunem, doua ore".
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (3)

Anonim  | #56266
sa nu mai fure din ratp..asta ar fi solutia sa aiba profit
Ion  | #56268
Sigur, toata masa pensionarilor (adica cei care se duc mereu disciplinati si incolonati sa voteze cu psd la fiecare alegere..) si care circula cu totii pe gratis, nu poate nu-i asa, sa sustina ineficienta Ratp.
Si ca de obicei tot efortul cade din nou tot pe spinarea populatiei active (astia care au mai ramas...).
Stiati ca sunt in Iasi o gramada de pensionari care desi au pensii de peste 10 milioane lunar sau mai mult, merg in continuare bine mersi toata ziua cu tramvaiul??
Echitabil, nu-i asa, tov Nechita?
eu  | #56269
o alta conducere ,o alta viziune !
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1439 (s) | 23 queries | Mysql time :0.019196 (s)