Economic Local

Cresterea France Telecom in Europa, anulata de scaderea Orange in Romania

Publicat: 29 iul. 2011
1
Romania ramane una dintre tarile cu probleme pentru operatorii de teleco­municatii, situatie surprinsa in rapoar­tele la nivel de grup ale France Telecom prin enunturi de genul „cresterea inregistrata la nivelul intregii Europe in majo­ritatea tarilor a fost compensata de scaderea din Romania”, potrivit financiarul.com. Cu toate acestea, se observa o imbunatatire a situatiei de la un trimestru la altul, oficialii Orange mentionand o scadere de 4,9% in trimestrul al doilea, fata de 6,3% in T1.
Veniturile Orange Romania au scazut in primul semestru cu 5,6% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, la 457 de mi­lioane de euro, iar numarul clientilor com­pa­niei s-a redus de la inceputul lui 2011 cu peste 350.000 (3,3%), la 10,112 milioane. Orange Ro­mania a inregistrat venituri de 484 de mili­oane de euro in prima jumatate a anului tre­cut. In trimestrul al doilea, veniturile Orange Romania au coborat cu 4,9%, la 235 de milioane de euro, de la 247 de milioane de euro in aceeasi perioada a lui 2010, insa tren­dul de scadere s-a atenuat fata de declinul de 6,3% din primele trei luni ale acestui an, se arata in raportul financiar al grupului France Telecom, proprietarul Orange. 
Situatia din Romania a avut o contributie negativa de 33 de milioane de euro la profitul EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) al grupului pe pietele din segmentul „Rest of World”, care cuprinde tari din Africa, Orientul Mijlociu si Europa, notea­za France Telecom in raport. Acest indicator a scazut cu 185 de milioane de euro, respectiv 9,7%, fata de nivelul din prima jumatate a anului trecut, la 1,47 miliarde de euro.
Oficialii companiei se arata optimisti in ce­ea ce priveste rezultatele financiare viitoare, estimand cresteri ale veniturilor pe final de an. „Ne pregatim pentru iesirea din criza prin investitii masive in extinderea acoperirii 2G si 3G. Ne vom concentra eforturile sa desco­pe­rim noi modalitati de crestere si sa ne adap­tam oferta in functie de profilul si cerintele consu­matorilor”, a declarat Jean-Francois Falla­cher, noul director general al Orange Romania.
Numarul clientilor Orange Romania a scazut la 10,112 milioane, de la 10,464 milioane la sfarsitul anului trecut, in timp ce numarul utilizatorilor serviciilor de broadband a cobo­rat de la 3,155 milioane la 3,101 milioane. In pofida acestui aspect, oficialii companiei sunt de parere ca pe segmentul broadband mobil vor inregistra cresteri importante, mentio­nand ca au semnale ca vor ajunge destul de rapid la momentul in care jumatate din clienti vor fi abonati la servicii de internet mobil. „Sco­pul meu pe segmentul de date este sa ajung cat pot de repede la 50%. Pentru ca aceasta situatie, in care unu din doi clienti foloseste date, e mai aproape de ceea ce exista in alte piete. Insa asta depinde de cat de repede putem introduce in piata smartphone-uri low end”, a declarat pentru financiarul.ro Julien Du­carroz, Chief Com­mercial Officer la Orange Romania. 




Adauga un comentariu