News Flash:

Cresterea preturilor va falimenta Calea Ferata

7 August 2010
927 Vizualizari | 0 Comentarii
Asociatia Industriei Feroviare din Romania (AIF) solicita Guvernului, printr-o scrisoare deschisa, sa reconsidere angajamentele luate fata de FMI, privind cresterea tarifelor practicate de companiile CFR si Metrorex, apreciind ca majorarea acestora va duce la falimentul caii ferate. "Consideram ca majorarea tarifelor în acest domeniu va contribui definitoriu la distrugerea iremediabila a infrastructurii publice de transport pe sina, la falimentul societatilor în cauza si la pierderea ultimilor clienti pe care sistemul de transport public pe sina îi detine", se arata în scrisoare. Scrisoarea este adresata premierului Emil Boc si ministrilor Transporturilor (Radu Berceanu), Finantelor (Sebastian Vladescu) si Economiei (Adriean Videanu). "Va solicitam sa reconsiderati imediat aceasta abordare financiara care, în contextul crizei economice, poate fi ultima piesa catre distrugerea totala a legaturilor feroviare catre zonele de productie sau distributie interne sau externe ale Romaniei, însemnand pierderea imediata a competitivitatii multor agenti economici romani sau straini, care activeaza pe teritoriul Romaniei", potrivit documentului. Conform AIF, diminuarea activitatii companiilor afectate va duce la cresterea vulnerabilitatii economiei romanesti, prin micsorarea produsului intern brut si sporirea artificiala a somajului. Totodata, asociatia solicita celor trei ministri sa gaseasca resurse pentru finantarea activitatilor de transport pe sina, precum si deblocarea resurselor financiare pentru cofinantarea proiectelor europene de reparatii a infrastructurii feroviare si modernizare a materialului rulant. AIF considera ca majorarea tarifelor pentru accesul la infrastructura feroviara va avea ca efect o crestere în lant a preturilor practicate de transportatorii feroviari privati sau de stat. In acelasi timp, scumpirea tarifelor practicate de CFR Marfa în contextul anuntului de privatizare va duce la obtinerea unei sume de vanzare mai mici. Lipsa proiectelor de modernizare a infrastructurii feroviare publice si de reînnoire a dotarii tehnice aferente operatorilor de transport a fortat companiile de profil sa îsi restranga mereu activitatea si sa concedieze din personal. Totodata, locomotivele si vagoanele au o varsta medie de 25 ani, iar infrastructura feroviara publica este scadenta la reparatii pe aproape 90% din poduri si lucrari de arta, 90% din reteaua de tractiune electrica si 50% din infrastructura. Guvernul s-a angajat fata de FMI ca va creste tarifele practicate de zece companii publice care înregistreaza cele mai mari pierderi, inclusiv de CFR Calatori, CFR Infrastructura, CFR Marfa, Electrificare CFR si Metrorex. Asociatia Industriei Feroviare din Romania este o organizatie non-guvernamentala.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1338 (s) | 22 queries | Mysql time :0.012993 (s)