News Flash:

Criza la unul dintre cei mai mari angajatori din Iasi. Iesenii pleaca pentru salarii mai mari in alte orase. Compania cauta alti oameni - FOTO

21 Mai 2019
7589 Vizualizari | 13 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7228 RON (0.0000)
USD: 4.1899 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Iasi

• Unul dintre cei mai mari angajatori din Iasi se confrunta mai mult ca niciodata cu lipsa personalului calificat • Compania de Transport Public Iasi are nevoie mare de soferi profesionisti si vatmani pentru a acoperi cele aproape 100 de posturi ramase neocupate in ultima perioada • In vreme ce multi angajati cu vechime au plecat pe aceleasi posturi in alte orase sau chiar in afara tarii pe salarii mai bune, tinerii angajati se adapteaza cu greu conditiilor de munca din cadrul CTP Iasi • Conducerea companiei a inceput o serie de programe de scolarizare prin care incearca sa incurajeze potentialii candidati sa se angajeze in compania de transport

Criza angajatilor din cadrul Companiei de Transport Public Iasi se adanceste. Firma locala de transport are nevoie de aproape 100 de soferi profesionisti si vatmani pentru a acoperi posturile ramase vacante. In aceasta situatie, actualii angajati ai CTP Iasi sunt nevoiti sa acopere traseele prin practicarea de ore suplimentare, inclusiv in zilele de weekend, ceea ce provoaca o nemultumire generala in randul muncitorilor, avand in vedere nivelul de salarizare din cadrul companiei. In aceste conditii, multi soferi si vatmani au preferat sa se angajeze pe posturi similare in afara tarii, sau chiar in alte orase, asa cum este Timisoara sau Arad, unde nivelul de salarizare este aproape dublu fata de cazul Iasului.

Vezi si: Licitatie cu dedicatie! Contract din bani publici, oferit cadou unei firme din Iasi. Detaliile sunt scandaloase

"In momentul de fata avem nevoie de 26 de vatmani, plus inca 50 si ceva de soferi. Ca sa acoperim lipsa de angajati trebuie sa se faca ore suplimentare. Unii mai tineri care s-au angajat la noi nu au reusit sa se adapteze la programul de munca, avand in vedere ca se pleaca pe traseu in jur de ora 4 dimineata, iar daca este in tura de noapte se retrage in jur de ora 23:00, iar multi nu sunt obisnuiti cu un astfel de program. Un sofer sau un vatman cu experienta poate castiga undeva la 3.000 de lei cu tot cu ore suplimentare, soferii debutanti castiga undeva la 2.000 de lei. Am inceput programe de scolarizare pe care le decontam noi pentru a atrage candidati pe aceste functii si intentionam inclusiv sa marim salariile pentru ca posturile sa fie mai atragatoare. Stim ca nivelul de salarizare in alte orase este mai mare, asa cum este cazul Timisoarei, unde chiar recent a plecat un vatman de-al nostru cu experienta, si intentionam sa marim nivelul de salarizare si in cadrul CTP Iasi", a explicat Cristian Stoica, director gerenal al Companiei de Transport Public Iasi.

Vezi si: Mare atentie atunci cand cumparati bilete CTP Iasi cu cardul! Puteti plati o suma dubla daca nu sunteti atenti

Unii angajati muncesc pe branci, altii se eschiveaza

La nivelul Companiei de Transport Public Iasi lucreaza aproximativ 1.300 de angajati, si mai putin de jumatate dintre acestia sunt reprezentati de soferi si vatmani. In mod normal, fiecare sofer si vatman din cadrul CTP Iasi are o norma de 40 de ore saptamanal, insa aproape toti sunt obligati sa faca ore suplimentare. Asa se ajunge ca fiecare vatman din cadrul CTP sa fie nevoit sa lucreze in plus cel putin 5-6 ore saptamanal, in vreme ce soferii de autobuz 7-8 ore in plus.

Vezi si: CTP Iasi a castigat premiul pentru popularitate in Gala celor mai bune companii de transport

Majoritatea soferilor si vatmanilor din cadrul CTP Iasi au un salariu minim brut de 2.185 lei, iar soferii debutanti incaseaza salariul minim pe economie, la care se adauga bonurile de masa de circa 15 lei/zi. "Pleaca vatmanii si soferii prentru ca sunt salarii prea mici si program prea incarcat. Normal ca nu ii convine nimanui sa lucreze 10 ore pe zi si sa ia 2.000 de lei, cand in Timisoara sau Arad primesti salariu dublu, iar daca vrei sa faci ore suplimentare castigi bani buni", spune un vatman al Companiei de Transport Public Iasi.

Pentru a acoperi lipsa de personal, conducerea CTP Iasi a lansat doua programe destinate celor interesati sa devina soferi de autobuz sau vatmani.

Practic, Compania de Transport Public Iasi deconteaza scolarizarea, dupa care acestia sunt obligati sa incheie un contract pe o perioada de minimum trei ani. Daca nu doresc angajarea in cadrul CTP Iasi, acestia trebuie sa achite intreaga suma cheltuita de companie pe scolarizare.

Pe langa deficitul de personal, CTP Iasi are probleme si din cauza angajatilor care solicita concedii medicale fara a avea un motiv real. Pentru a recupera orele de munca din concediul de odihna, multi soferi si vatmani prefera sa lucreze in timpul zilelor de weekend, atunci cand sunt pontati dublu. Astfel, unii angajati ai CTP reusesc sa acopere 4 zile libere din timpul saptamanii lucrand doar in zilele de sambata si duminica.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

cristian_stoica_ctp_iasi_1_
transport public ctp iasi nemultumire soferi vatmani munca
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (13)

micu  | #701949
Soferi din Vietnam, China etc., asta-i solutia
Iesean de rand  |  #702069
eu cu o facultate facuta in 82, lucrez la patron de 20 si ceva de ani pe 16 milioane in mana si am 3 copii de hranit, de ce va plangeti? patronul, da, si-a luat porsche, vila dar asta e... accept salariu si merg mai departe... stau peste program neplatit ca trebuie? da, ce sa fac...
Andrei  |  #702107
Aveti varianta sa va schimbati locul de munca, conform studiilor dvs. pentru a castiga mai mult. Sau mai bine, angajati-va la CTP, ca sofer poate fi oricine, nu-i asa?! Daca sunteti resemnat si nu vreti o viata mai buna, nu sunteti un bun exemplu de urmat. Sa stai 20 ani pe un salariu mic si fara perspectiva de a putea avansa, cam spune totul. Totusi cred ca responsabilitatea de a transporta mii de oameni zilnic, este suficient de mare pt a fi mai bine platit, mai ales ca deficitul de personal este asa de mare.
Cand cererea este mare, creste pretul, dar se pare ca nu se aplica regula in toate domeniile.
Chirică și Gherca  | #701950
Pai cum e asta domnilor, Gherca duce fostul RATC, IN faliment, deci un incompetent, unul care nu are ce cauta în posturi de conducere. Și CHIRICĂ, il aduce din nou la conducerea noului CTP,! Cum. Naiba vreți performanta cu oameni coruptibili.? Baaaa CHIRICĂ, pleacă va și adu oameni competenți! Au adus tramvaie vechi și nici acuma după aproape un an bu sunt toate pe traseu. Bătaie de joc și va plângeți! Pai, salarii de mizerie, condiții de SCLAVI!? Aloo Chirică lasă, ne ai ajuns mai rău decât Jiji!? Apropo semafoarele îți mai trebuie un mandat sa le sincronizezi? Ești un INCAPABIL Chirică și Gerca nu mai zic un FALIMENT-Man!
Sandokan  | #701972
Preferă să piardă oameni, decât să mai dea ceva la salarii. Noaptea minții. Numai la noi ai să vezi așa ceva.
catre angajator  | #701974
Salariul net de 3000 de lei cu tot cu ore suplimentare este mic. Parerea mea. Avand in vedere faptul ca sunt ture care pornesc la 4 dimineata si se finalizeaza la 23, cu atat mai mult. Faceti salariile de 3500 sau 4000 de lei net si o sa vedeti ca angajatii vor fi mai motivatiosa nu mai plece. Si asta pana nu e prea tarziu. SI soferii, la fel ca doctorii merita un salariu decent. Incurajati oamenii prin programe sa utilizeze cat mai mult mijloacele de transport public. Reglati cat mai bine timpii de asteptare pentru nevoile traseelor. Atrageti fonduri europene pentru achizitia de mijloace de transport noi si asa veti avea buget mai mare pentru salarii. Personalul sunt bunul cel mai important al companiei. Si daca aveti sefi din politic care deraiaza, iesiti in fata si eliminatii. Sunt cei mai nocivi unei astfel de societati.
JOHN  | #701993
Ce salarii visati oameni buni? Tineretul nu sta acolo din cauza gandiriii comuniste care o au unii sefi sefutzi sefutute ajunsi peste noapte in posturi care nu li se cuvin...Te duci acolo iti este si rusine sa te duci la munca sa vezi ca ai superior un om fara studii si prost ca noaptea!NU PROBLEMA SUNT BANII ...OAMENII CARE CONDUC! AU facilitati gen liber pe transport si la membrii fam bonuri de masa libere la sarbatori ,cei care muncesc is platiti dublu...Te duci chipurile sa te angajezi intrun mediu cu oameni cu cap dar dupa vb unor sefuti...oamenii buni au plecat ,au ramas doar prostii iti da de inteles ca el ca sef se considera un prost, proasta!
Soferake Uber  | #702004
La SCTP îs mai mulți șefi decât personal executant pe metru pătrat si salarii babane...
Te crucești dacă vezi vreun document oficial câte semnături are de la diverse departamente sau structuri ierarhice.
Sunt cel puțin 5 - 6 șefuți sau directorași care semnează si unul care plimbă hârtia prin birouri...
hahahaha  | #702007
Nu va convine.... sunteti liberi, prosti ca voi la poarta sunt fara numar! Cam asta este una din vorba lor preferata ,si apoi se pling ca nu au oameni !Care aveti un pic de demnitate plecati de rupeti portile lasati scursurile sa perie si sa pupe in continuare cururile alea rapanoase din birouri!
SACALUL  | #702027
Sa inteleg ca oferiti salarul minim pe economie la un sofer profesionist care transporta mii de oameni pe zi. Cei care matura strada au salarii mai mari. As fi curios ce salarii au directorii, sefii de servicii, sefii de sectie, sefii de compartiment si toti cei din Tesa.
vatman  | #702043
Ce nu inteleg cum alte regii din tara mai mici ca CTP pot oferi salarii decente iar noi oras universitar oras mare ni se ofera salarii de mizerie , personal am ajuns la concluzia ca are balta peste doar ca nu se vrea cum pana mea sa ai atata raspundere atatea cerinte si sa vi sa oferi salar de maturator de starada si mai aveti tupeul ordinar sa spuneti ca aveti criza de personal si nu vine lumea sa se angajeze bai voi sunteti normali .
ITM și Sindicatul  | #702046
Ai mai rău ca sclavii. La acest salar sa muncești 12 ore. Voi chiar ați înnebunit, nici în Africa nu e asa. Mai aveți pretenții sa nu facă accidente! Aloo e vreo instituție sa se sesizeze? Auzi OBLIGAȚI SA FACĂ ORE SUPLIMENTARE!!! sa ce ma, sa aibă șefii salarii de 80 de milioane? Și Gherca De 50 de milioane? Hai și tir HOȚILOR!
mishu  | #702077
de unde naiba vreți salarii mai mari când pensionarii au gratuitate , handicapații gratuitate, țiganii nu compostează bilet sub nici o formă,etc...!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2862 (s) | 21 queries | Mysql time :0.125374 (s)