Eveniment-Social

Cum a mers un mort, pe picioarele lui, pana la Oradea!

Publicat: 26 ian. 2012
1

@ Este cel putin ciudat ca un barbat care a murit in urma cu zece luni a mers acum cinci luni, impreuna cu sotia sa, pana la Oradea @ Acest lucru este dovedit de tichetul de transport cu care barbatul a circulat pe 29.09.2011 @ Fiind vorba de o persoana cu handicap, barbatul a fost „insotit” de sotia sa @ Mai mult decat atat, firma SC Trans Polosam SRL a cerut decontarea transportului ambelor persoane de la Directia Generala de Asistenta Sociala pentru Protectia Copilului @ Spre surprinderea lor, reprezentantii firmei au aflat ca nu pot incasa banii pentru ca barbatul este mort de aproape un an @ Managerul firmei sustine ca persoana respectiva a mers pana la Oradea: „Daca asa apare pe borderou, inseamna ca a circulat”

Este povestea unui iesean care se pare ca poate desfasura unele activitati pamantesti chiar si dupa trecerea in nefiinta. Numele lui este Petru Lupu. Desi a murit pe 3 martie 2011, barbatul nu si-a incheiat socotelile cu viata, asa ca s-a hotarat sa mai petreaca vreo cateva luni printre pamanteni. Asa se face ca, pe 29 septembrie 2011, Lupu si sotia sa au dat „o fuga” pana la Oradea. Cel putin asta reiese din documentele unei firme de transport. Asa cum este firesc, ambii soti au ocupat doua locuri in mijlocul de transport si, pentru ca barbatul era incadrat in gradul I de handicap cu insotitor, familia Lupu a beneficiat gratuit de calatorie. Pentru aceasta, firma de transport urma sa deconteze suma de 282 de lei, contravaloarea biletelor pana la Oradea, de la Directia Generala de Asistenta Sociala pentru Protectia Copilului. Numai ca, spre surprinderea angajatilor firmei, acest lucru nu a fost posibil, intrucat barbatul era mort de aproape un an. Numai managerul firmei sustine ca acest lucru este, totusi, posibil. „Daca asa apare pe borderoul de transport, inseamna ca a circulat”. Poate numai asa se explica faptul ca firma SC Trans Polosam SRL a incasat anul trecut de la stat suma de 339.564 de lei pentru persoanele cu dizabilitati. Si pentru acest lucru managerul firmei are o explicatie. „Daca era mort, inseamna ca tot a circulat cineva in numele lui. Oricum, mie mi-a ocupat un loc in autobuz si, in cazul asta, eu am pierdut, pentru ca nu mi s-au decontat doua transporturi. Si ce este atat de incredibil ca am incasat suma de 339.564 lei anul trecut? Daca imparti banii astia la numarul de zile si de curse efectuate, afli ca au circulat doar doi handicapati pe zi. Eu ii iau conform legii, ca daca i-as refuza, mi-ar ridica licenta de transport. Voi vedeti-va de treburile voastre si nu-mi mai faceti mie reclama proasta la firma, ca nu fac eu nici o magarie, stati linistiti „, a adaugat managerul firmei SC Trans Polosam SRL.

Ce s-a intamplat, de fapt?

Acest lucru a fost, totusi, posibil intrucat familia Lupu a ridicat tichetele de calatorie la inceputul anului 2011. Doua luni mai tarziu, barbatul a decedat, dar sotia sa nu a inapoiat tichetele Directiei. Potrivit legii, insotitorul nu are voie sa circule cu acele tichete fara a insoti persoana cu handicap. In consecinta, nu mai avea ce face cu ele. Cu toate acestea, femeia le-a vandut unor tigani, care, la randul lor, le-au dat firmei de transport Trans Polosam. Odata intrati in posesia biletelor, angajatii firmei le-au completat pentru ruta cea mai lunga pe care aveau licenta de transport, iar apoi au cerut banii pentru niste servicii pe care, de fapt, nu le-au prestat. „Acest bilet a fost respins de comisia de evaluarea a tichetelor de transport pentru ca beneficiarul era mort de aproximativ un an. Din punctul de vedere al DGASPC, noi interzicem vanzarea biletelor de calatorie, iar cei care vor fi prinsi ca practica aceste schimburi vor fi trasi la raspundere. In fata legii raspund inclusiv persoanele cu handicap”, a declarat Ion Ticu, directorul adjunct al DGASPC din Iasi.





Comentarii
  • Traseele Iasi-SatuMare si Iasi-Oradea au fost infintate expres pentru asfel de golanii. Uitativa ca sunt cate *-5 firme care opereaza cu schimbul pe aceste trasee. Asta vara la Borsa a trecut duba ce facea traseul Iasi-SatuMare si ghiciti cati calatori avea…doi….dar unul era soferul de rezerva. Clar ca e un traseu ce nici motorina nu si-o scot patronii, dar daca baga -cinci/sase bilete de handicapati de un milion fiecare vedeti de unde iese castigul. Asa si la Sovata la cursa Oradea-Iasi, in noiembrie cind am venit pina la PiatraNeamt erau 3 calatori. Si pe traseul asta sunt * firme care se rotesc AmiTuring, Voion, Irinatrans si inca una. Toti is pusi pe furaciune de la statul roman. Ar trebui sa faca puscarie cei de la stat care-s mina in mina cu acesti mafioti.

  • dar vai ce paguba a facut statului roman… 2*9 ron,,,,,,ete de asta o sa saraceasca tara din cauza astora care cara oameni..pfiu fereasca dumnezeu…..ca park omu stie daca ala e viu sau mort,,,daca vine omu cu tichetul trebe sa iei,,n ai ce face,,ca nu cred ca sta sa i ceara buletinul la scara autobuzului ,,ce dracu ma v ati tampit?iar tu mai autobuz ce te freaca grija daca erau 3 sau * persoane in microbuz,,,ai ajuns acasa??avea incalzire rapanul de autobuz cu care ai venit??esti bine??inseamna ca nu ti a luat tie banii din buzunar..,,,orasul asta e plin de hoti si banditi si noi ne legam de autobuze ,,etc…da i a mergeti voi cu RATP..sa vedeti ce conditii de 5 stele aveti,,,,ce dracu ma…park ne am tampit de tot

  • si apropo daca femeia a vandut biletele unor tigani bisnitari,,inseamna ca a participat si ea la asa zisa jecmanire a statului roman..de ce le a vandut??trebuia sa le manance sa le predea nu sa le vanda ,,

  • Va luati de doua firme si nu este corect.Faceti cercetari si la celelalte. Ex. Intertrans Company,
    FYA Trans etc.Cel putin cei de la Intertrans o fac intr-un stil barbar- milioane de lei noi pe an decontate, sa nu uitam si de contabilitatea dubla -vezi plangerea de la politie si finante.

  • Tov turbomeca,legea trebuie respectata,fara discutii. De asta suntem unde suntem.Legea e calcata pana si de guvernanti.Pana cand nu vom respecta toate legile,bune rele,nu se poate sa ne fie bine.Nimeni nu trebuie sa se dea destept si sa calce legea.

  • Mai voi astia ce comentati de pe lângă…dați o pe bune ca sunteți mai toți transportatori de pers…cum dracu vin handicapatii doar la voi sa i transportati si la firma mea n am avut o cerere in 5 ani….? vi se cam numără ouăle ASA i???
    cum spuneti voi soferilor? Furati mai cu opritor…se pare ca voi nici pe departe sa faceți cum cereti…
    la parnaie cu voi faina buna ,rea ,ori cum te o chema

  • …vai Andreea de ce ai tu impresia ca soferii firmei de transport Polosam sunt implicati sau mai bine zis fura cu acele tichete de transport. Asta e numai mana patronului, nu are cum un sofer sa faca gainariile astea, patronul stie exact cati calatori are in masina in fiecare statie, bineinteles ca soferul fura si el cate 2,3, 5 lei insa la biletele mari adica cele de capat nu are nici o sansa. La plecarea din Iasi bani ii raman in autogara, adica la patron, si ce bani face el pe drum din aia tre sa ia motorina, e foarte usor sa afirmi ca soferul este de vina: ca nu are caldura ,ca nu ajunge la timp, ca nu ar corespunde maisina, etc. nu stiu cine face si cum face de autorizeaza la curse interjudetene microbuze, daca analizam reusim sa intelegem ca microbuzele vor fi mai multe si automat mai multi bani pentru cei care ar trebui sa controleze activitatea acestor firme. Totul e o chestie comerciala, totul se invarte in jurul banilor,…nu cred ca bzi sunt incurcati de activitatea Transpolosam, posibil sa fie o firma concurenta care face presiuni pentru eliberarea unui traseu, daca doar asta a publicat bzi adica asta e cea mai tare ancheta inseamana ca nu au nimic au publicat din auzite, parerea mea este ca ar trebui sa depuna mai mult efort sa faca cu adevarat o cercetare ca sa avem si noi ce citi in publicatia lor, nimic nu se face nici o golanie fara avizul patronului in cazul de fata a patroanei.

  • …patroni sa fure cu opritor?? ..vai da in ce tara traiesti?..daca sistemul le permite sa fure ei asta fac, din biletele vandute abia supravetuiesc si asta nu este in planul lor, bineinteles ca isi doresc mai mult, adica mai multi bani si asta nu conteaza cum, totul la gramada, investitii zero si bani cat de mult incape, de altfel multi dintre acesti patroni daca ii controlezi in buzunare nu au nici dupa ce bea apa, noroc ca le ofera statul acesta oportunitate de a fura, smecheriile astea cu tot felul de gratuitati nici nu ar trebui sa existe,.. si daca nu ar mai fi acele taloane de :pensionari, handicap si altele sigur multi din patroni ar inchide „pravalia”, adica cu banii de pe biletele vandute nu nici o sfaraiala, dar interresul este ca acele tichete sa existe pentru ca asigura „papa” la toti cei care intra in contact cu deconturile, multi dintre cei care folosesc tichete de handicap si sunt titulari de acele legitimatii, nu sunt neaparat bolnavi de ceva, sunt pensionati la „mica spaguta”, sunt oameni normali. care vorbesc corect, se comporta corect, nu au nici un handicap vizibil, garantat nu ma refer la insotitori, se vor sfarsii aceste „golanii” cand vor vrea cei care ” conduc” : guvern, presedinte…etc,… cum se zicea odata… traim intr-o tara de hoti „si asta ne ocupa tot timpul”…sunt curios daca aceste reportaje vor sensibiliza pe cineva adica se va face o ancheta a organelor competente pentru pedepsirea celor vinovati… si imi doresc continuarea reportajelor pentru un efect asteptat…..

Adauga un comentariu