News Flash:

Cum arata limuzina misterioasa a lui Mao Zedong, fabricata exclusiv in China - FOTO

30 August 2018
1156 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7204 RON (-0.0027)
USD: 4.2231 RON (+0.0128)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Limuzina Mao Zedong

Limuzina cu care a fost plimbat dictatorul Mao Zedong a fost una dintre primele masini fabricate exclusiv in China, dar detaliile tehnice au fost ascunse atat de bine, incat si azi sunt un mister.

S-a crezut mereu ca dictatorii beneficiau de cel mai securizat si luxos transport in timpul vizitelor oficiale. In realitate, niciun dictator nu a avut parte de mai mult lux decat presedintii din asa-zisa lume libera, numai ca luxul lor era mult prea contrastant in comparatie cu saracia in care traiau cetatenii de rand.

In ceea ce-l priveste pe unul dintre cei mai mari tirani din istoria Chinei (si chiar ai lumii), Mao Zedong s-a asemanat intr-un fel cu Nicolae Ceausescu atunci cand vorbim de masini. Amandoi si-au dorit sa fie plimbati cu automobile fabricate exclusiv in tara pe care o conduceau cu mana de fier, iar dictatorul chinez a avut un motiv in plus sa-si duca la indeplinire aceasta ambitie.

Atunci cand, in anii ‘60, s-a produs “schisma” comunista dintre Uniunea Sovietica si China, aceasta din urma s-a vazut izolata atat de lumea comunismului, cat si de cea capitalista, condusa de SUA, asa ca Mao a fost nevoit sa-si oblige populatia sa urmeze propriul drum socialist.

Acest lucru s-a vazut si in industria auto. China a inceput sa fabrice automobile abia in anii ‘60, iar primele cele mai luxoase automobile au fost, bineinteles, limuzinele destinate presedintelui Mao si oficialilor din cadrul partidului.

In prezent, doua modele diferite de limuzine chinezesti se afla pentru prima data pe teritoriul Statelor Unite, dezvaluite in cadrul unei expozitii de pe Pebble Beach, din California.

Cele doua limuzine sunt rodul muncii producatorului Hongqi, care azi este detinut de FAW Car Company, ce face parte din FAW Group, partener de afaceri cu Byton.

In anii ‘60, Hongqi a realizat doua modele de autoturisme de lux de o eleganta pe care si in Occident rar o intalnesti: Hongqi CA72 (din 1965) si Hongqi CA770 (din 1974).

Un jurnalist de la Jalopnik a mers personal la expozitia din Pebble Beach pentru a vedea masinile chinezesti, dar nu a putut afla prea multe detalii tehnice despre ele.

Azi, doar 20 de modele Hongqi CA72 mai exista din cele 202 de unitati fabricate, dar ele au fost produse exclusiv pentru elita politica a vremii. La polul opus, modelul din anii ‘70 a fost produs in vreo 800 de exemplare (din care ar mai fi doar 200).

Hongqi inseamna “steagul rosu” in mandarina (ceea ce-mi aminteste de Steagul Rosu de la noi, care a fabricat camioane). Intreprinderea a fost fondata in 1958 si este cel mai vechi producator auto chinez dintr-o era a automobilelor chinezesti care incepe abia dupa al Doilea Razboi Mondial. Pana atunci, nimeni nu a avut interesul de a fabrica masini in China, iar strainilor nu li s-a permis mult timp un asemenea privilegiu.

Cel mai mare mister al celor doua autoturisme de lux este motorizarea, care pare a fi ceva autohton, dar copiat cel mai probabil dupa un motor american sau englezesc. Reprezentantii muzeului de unde vin masinile spun ca ambele sunt echipate cu motoare V8, de 5,4 litri de la Chrysler, dar nu se stiu mai multe detalii.

Designul exterior este impozant pentru acele vremuri, dar luxul te invaluie abia in interior si ar putea rivaliza cu stilul unor limuzine occidentale din anii ‘80. Confortul este cuvantul de ordine pentru a descrie interiorul habitaclului, iar finetea cu care au fost realizate materialele de pe bord, portiere, plafon si tapiteria iti dezvaluie cumva stilul chinezesc de organizare interioara. Pana si logoul producatorului care apare pe volan este o ricsa.

Doar la exterior apar linii si elemente de design care amintesc de masinile vremii din Occident. Nici despre pret nu se mentioneaza nimic, cel mai probabil, din cauza ca inca nu sunt de vanzare, dar cu siguranta costurile celor doua masini exclusiviste si rare sunt exorbitante.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

Limuzina_Mao_Zedong2
limuzina mao zedong
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1604 (s) | 21 queries | Mysql time :0.039407 (s)