News Flash:

Cum, cand si cata apa trebuie sa bem pentru a ne mentine sanatosi

16 Iulie 2019
342 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7352 RON (+0.0012)
USD: 4.2979 RON (+0.0176)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
cum cand si cata apa trebuie sa bem pentru a ne mentine sanatosi

”Consumati cel putin doi litri de apa pe zi!”, e probabil unul dintre multele mesaje care va ajung la urechi, dar pe care probabil nici nu le mai auziti, fiind repetate cu prea multa insistenta. Despre cum sa bei apa te mai indeamna prietenii, revistele de moda, medicul de familie, antrenorul de la sala, nutritionistul. Cam multe sfaturi, putiine explicatii. De ce ar trebui sa bem apa si mai ales cum sa bem, daca dorim sa ne fie de ajutor.

Apa exista in cele mai importante organe are corpului uman:

creier – 75%;
muschii – 80%;
singe – 85%?

La ce ne ajuta apa, pe scurt:

Pentru un sistem digestiv care sa functioneze bine
Apa contribuie la digestie si actioneaza ca un laxativ. Stiti ca atunci cand va plangeti de constipatie, medicul va intreaba daca beti apa si daca mancati fructe si legume. Apa ajuta la disolutia hranei in particule mici, pentru metabolizarea si asimilarea ei.

Pentru functionarea optima a rinichilor
Asta ar trebui sa stiti. Este recomandat chiar un test al urinei, care va va spune daca beti sau nu suficienta apa. Daca aceasta are culoarea galben pai, este ok, continuati, asa trebuie sa fie mereu. Daca urina e de culoare inchisa si poate chiar cu miros neplacut, inseamna ca ati ajuns deja la deshidratare. E cazul sa luati masuri!

Ca sa evitati formarea pietrelor si a infectiilor urinare, apa este absolut obligatorie. Ca sa elimine compusii toxici din organism, rinichii au nevoie de apa. De aceea, se elimina mai putina urina, inchisa la culoare, cu mai multe reziduri. 

Pentru stare de bine – calm, relaxare, concentrare
Cine nu are nevoie de asa ceva? Daca aveti si voi nevoie de asta, lasati cafeaua si alte energizante. Apa sa fie prima pe lista. Nu plecati fara apa in poseta niciunde! Sa fie alaturi de chei, telefon si portofel.

Cu un lichid care costa atat de putin si are zero calorii, obtinem super efecte: reducem stresul, oboseala, starea de anxietate si iritabilitate.

Stiti cata influenta are asupra creierului apa? Nici nu va trece prin cap. Se pare ca deshidratarea influenteaza direct creierul, care isi micsoreaza volumul. Si asa apar starile de rau, care pot fi resimtite diferit de fiecare dintre noi: dureri de cap, ameteala, stare generala de rau inexplicabila, foame, stare de letargie etc. Vestea buna e ca, la 20 de minute de la aportul de apa starile se amelioreaza. Deci, hidratare, frati si surori!

Pentru starea fizica optima
Apa ajuta functionarea muschilor. O minima deshidratare in timpul unui antrenament atrage dupa sine scaderea performantei acestuia de chiar 20%.

Hidratarea optima inseamna transpiratie, ceea ce nu e rau, e de dorit. Pentru ca se elimina toxinele si asa se imbunatateste aspectul pielii, care ramane elastica si mai putin predispusa catre imbatranire.

Expertii spun ca hidratarea ajuta si la producerea hormonilor sexuali, deci la mentinerea unui libidou ok. Asa, acum o sa incepeti sa beti apa? 

Apa ajuta in unele afectiuni. De exemplu, pentru persoanele care sufera episoade de diaree. Apa previne deshidratarea.

In episoadele de febra, consumul de apa ajuta la scaderea temperaturii.

Consumul de apa ajuta la raceala si febra, dureri de gat sau infectii respiratorii.

Apa ajuta in episoade de constipatie si complicatii asociate.

Apa si procesul de slabire
Da, apa ne ajuta in procesul de slabire si ne mentionere, pentru ca e implicata in toate procesele metabolice.

Deshidratarea ne indeamna sa mancam mai mult, ati observat?

Sunt 2 motive principale pentru care sa beti apa in timpul perioadelor in care va propuneti sa slabiti:

Apa ajuta in procesul de eliminare a toxinelor. Ea ajuta la eliminarea deseurilor de la nivel celular.

Apa ne ajuta pe partea de satietate. Cand apare senzatia de foame, beti intai un pahar de apa, ajuta! Creierul primeste un semnal de satietate si astfel pofta de mancare e mult diminuata sau amanata un pic.

Cata apa sa bem
Pentru ca pierdem constant apa din corp prin eliminarea de materii fecale, urina, transpiratie etc, trebuie sa inlocuim tot constant pierderile. Nu uitati ca atunci cand apare setea, deja este tarziu, corpul este pe deficit de apa.

Calculati fiecare, in functie de greutatea corpului vostru, cata apa sa beti. Inmultiti numarul de kilograme cu 30 ml si asa obtineti cantitatea potrivita pentru voi. Mai tineti cont de efortul facut si de ce alte obiective aveti – slabire sau poate aveti ceva probleme de sanatate care sa impuna suplimentarea cantitatii de apa.

O persoana cu o dieta echilibrata isi extrage cca 20% din necesarul zilnic de apa din alimente.

Cand si cum bem apa
La trezire, e primul moment in care sa va bucurati de apa! Nu cafeaua o sa va trezeasca pe deplin, ci 1 pahar de apa pe stomacul gol. E un boost pentru corp, o portie sanatoasa care sa il puna in miscare. Pentru unele persoane, daca apa e mai calduta, functioneaza ca un laxativ. Iar rinichii si sistemul digestiv se pregatesc pentru o noua zi de procesat alimente.

Beti apa pe tot parcursul zilei, cate 1 pahar, in inghituri mici. E de preferat asa, nu o cantitate prea mare o data. Asa va fi absorbita de celule cum trebuie si nu va fi eliminata repede, va apuca sa isi faca treaba acolo.

Beti apa de fiecare data cand simtiti lipsa de concentrare sau enervare ori oboseala. Veti simti efectele repede.

Beti apa cu lamaie zilnic, dar nu pe stomacul gol si nu cu gandul ca veti slabi in mod miraculos. Scopul trebuie sa fie aportul de vitamine luat odata cu hidratarea.

Beti apa fructata, ca sa nu mai simtiti nevoia de sucuri sau alte bazaconii de gen. Puteti pune felii din fructele preferate, la care sa adaugati plante aromatice: frunze de menta, coji de portocale, ghimbir ras.

Nu uitati sa antrenati si copiii in ”stiinta” bautului de apa. Beti apa impreuna! Sa va vada pe voi cum stati cu sticla la indemana! Puneti-le apa la pachet, la scoala! Suplimentati atunci cand se joaca sau practica un sport.

Beti apa mai multa vara, cand e foarte cald afara si sunteti activi!

Beti apa inainte, in timpul si dupa antrenamentele la sala sau turele de alergat. Pentru ca transpirati si pentru ca trebuie sa compensati pierderile. Cam 500 ml in plus pentru 1 ora de antrenament.

Beti apa mai mult in perioadele de boala. Ca sa ajutati corpul sa se refaca. La copii, deshidratarea este extrem de periculoasa, mai ales la copiii mici.

Beti apa mai multa daca sunteti insarcinate (cca 10 pahare/zi) sau alaptati (cca 13 pahare/zi). In orice caz, ascultati corpul!
1 pahar de apa inainte de baie ajuta la mentinerea ritmului cardiac sanatos.

Atentie!
La hidratarea corpului contribuie nu doar apa, ci si ceaiurile, supele, sucurile naturale de fructe (care vin la pachet cu multe zaharuri) consumul de legume si de fructe, care au un continut ridicat de apa. Asa ca luati in calcul si acest lucru cand calculati consumul de apa zilnic.

La nastere, corpul contine aproximativ 75% apa, in perioada adulta scade la aproximativ 65%, deshidratarea pronuntandu-se la batranete, cand corpul contine mai putin de 60% apa.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :1.0299 (s) | 21 queries | Mysql time :0.903828 (s)