Eveniment-Social

Cum explică rezultatele de la Evaluarea Națională 2020 din Iași, prof. Laviniu Lăcustă, președinte USLIP Iaşi

Publicat: 28 iun. 2020
Laviniu-Lacusta-USLIP
Laviniu-Lacusta-USLIP

Legat de rezultatele obținute la Evaluarea Națională 2020 Iași, prof. Laviniu Lăcustă, președintele Uniunii Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar (USLIP) Iași face un amplu comentăriu pe acest plan.

 Comentariul profesorului Laviniu Lăcustă, președinte USLIP Iaşi despre rezultatele la Evaluarea Națională 2020

Astfel, prof. Laviniu Lăcustă, președintele USLIP Iași analizează motivele pentru care, fata de absolvenții de clasa a VIII-a din mediul urban, cei din mediul rural au obținute note mai slabe la Evaluarea Națională 2020. Redam, mai jos, punctul de vedere integral al prof. Laviniu Lăcustă:

„Rezultatele de la Evaluarea Națională 2020 pot face obiectul unei cercetări.Sunt cele mai bune din ultimii 9 ani! Explicațiile sunt multiple. Una dintre acestea este cea oferită de către actuala ocupantă a portofoliului de la Educație.Testele de antrenament.Dar cred că mai sunt și alte motive.Faptul că s-a stat în casă aproximativ două luni de zile a făcut ca părinții să fie mai atenți la ce fac copiii.Au fost inevitabil supravegheați și se pare că a contat.Un alt factor care a fost mai puțin adus în discuție este legat de implicarea profesorilor.S-a muncit într-o nouă paradigmă.Trecerea de la predarea-evaluarea tradițională la cea online.A fost dificil, dar finalul confirmă că s-a muncit bine.Vocile critice ale unor foști demnitari anterioare datei de 12 Martie au rămas după aflarea rezultatelor fără obiect.Ce ar mai fi de spus când procentul de promovabilitate depășește 76%?? Este adevărat că subiectele au fost considerate ușoare de către unii.Există însă un lucru cunoscut de toți.Ușor este ceea ce știi, ceea ce ai învățat! Mai există însă o concluzie, nu la fel de fericită a acestor examene!Rezultatele din mediul rural nu sunt la fel bune.Performanța este vizibil mai slabă! În județele Iași și Sălaj avem câte o medie de 10.Sunt doar două exemple pe care le-am ales la întâmplare.Iașiul are 50 de note de 10 și doar una provine din mediul rural! Sunt convins că mai sunt exemple, poate chiar fără nicio notă maximă, în alte regiuni. Performanța mai slabă a ruralului față de mediul urban este consecința a 20 de ani de lipsă de atenție din partea Ministerului Educației față de această zonă.Inconștient și iresponsabil cei din MEC au ignorat școlie de la sate.S-au luat la întrecere cu o parte a autorităților locale din punctul de vedere al dezinteresului. Sute, poate mii de școli fără infrastructură, uneori fără profesori calificați.Unități de învățământ lăsate de izbeliște pentru că banii nu au fost niciodată suficienți.De fapt niciun Guvern nu a pus în centrul atenției Educația.Orice a fost mai important mai puțin școala!”

Actuala fotografie a școlii românești scoate în evidență distanța din ce în ce mai mare dintre rural și urban

Laviniu Lăcustă consideră faptul că există o distanță clară in școala românească. Distanța se poate observa intre mediul rural și urban

” Prin urmare, cred că în ciuda rezultatelor aparent bune, actuala fotografie a școlii românești scoate în evidență distanța din ce în ce mai mare dintre rural și urban.Școala finlandeză, atât de invocată în dezbaterile din România nu are ,, școli de elită”! Toate oferă aceleași standarde, indiferent de zonă geografică. Finlanda are însă altceva-Universități de elită.În România, urmare a mentalităților și a finanțării lucrurile se prezintă exact invers.Avem școli și licee de elită în zonele urbane și Universități care înoată în mediocritate!!”, arata prof. Laviniu Lăcustă, președinte USLIP Iaşi.





Adauga un comentariu