Actualitate

Cum fura si se acopera intre ei sefii unei companii de stat – FOTO

Publicat: 29 sept. 2013

@ Un caz incredibil @ Un furt din averea unei companii de stat a fost musamalizat intr-un stil ordinar @ In masina unui sef al unei sucursale CFR din Pascani s-au gasit niste piese valoroase provenind de la motoarele unor locomotive @ Politia Transporturi Feroviare a sesizat procurorii @ Dupa ce au demarat ancheta, sefii de la Bucuresti ai companiei CFR implicate au spus ca societatea comerciala nu a fost prejudiciata si astfel dosarul a fost inchis  @ Asta in conditiile in care pentru a repara un motor de locomotiva se cheltuie si peste un miliard @ Cel prins cu piesele in masina, Romica Barladeanu, fostul sef al sucursalei de Intretinere si Reparatii Locomotive si Utilaje, spune ca totul a fost o inscenare

Compania Nationala a Cailor Ferate inregistreaza pierderi anuale de milioane de euro, are datorii la stat de zeci de milioane euro, este nevoita sa concedieze oameni si sa se privatizeze si ne intrebam cu totii cum s-a ajuns aici, in conditiile in care in urma cu 25 de ani, era una dintre cele mai profitabile companii din Romania. Raspunsul este simplu. De 25 de ani, se fura din patrimoniul acestei companii. Se fura la cel mai inalt nivel, de la ministru, director general pana la simplu muncitor. Numai ca ministrul si directorul general vand societatea pe nimic, incheind contracte dezavantajoase cu promisiunea unor comisioane, iar muncitorul fura niste piese. Nimeni nu raspunde, cei implicati se acopera intre ei si toata lumea este multumita, compania merge la vale, iar angajatii vor salarii mari. Cotidianul BUNA ZIUA IASI prezinta, in numarul de astazi, un caz care probeaza perfect cele afirmate mai sus. Un sef al unei companii CFR din Pascani, care a fost prins cu niste componente de motoare de locomotiva in masina si i s-a intocmit dosar penal, a scapat cu ajutorul sefilor sai de la Bucuresti. Procurorii au dispus neinceperea urmaririi penale si spun ca nu au avut incotro.

Sef prins la furat

Pe data de 15 decembrie 2011, politistii de la Motca au oprit in trafic o autoutilitara condusa de Romica Barladeanu, pe atunci sef al sectiei de reparatii de la Pascani din cadrul CFR. Mai exact, compania pentru care lucra era tot in cadrul CFR, dar se numeste SC Intretinere si Reparatii Locomotive si Utilaje SA, pe scurt IRLU. Cu ocazia verificarilor s-a descoperit ca Romica Barladeanu transporta niste piese de motor de locomotiva care erau facute printre altele din 218 kilograme de cupru. Pe avizul de insotire a marfii nu erau trecute si aceste piese de cupru, deci erau transportate ilegal. Avand in vedere ca un kilogram de cupru costa la centrele de colectare cel putin 18 lei, prejudiciul initial a fost estimat la peste 4.000 de lei. Politia a stabilit ca piesele proveneau de la societatea condusa de Barladeanu si voia sa le valorifice la un punct de colectare fier vechi de pe raza comunei Motca. Deoarece Barladeanu a fost acuzat de furt, dosarul a fost instrumentat de Politia Transporturi din Iasi. Politistii ieseni au stabilit in timpul cercetarilor ca seful de la CFR voia sa valorifice piesele in interes personal si au trimis dosarul la Parchetul de pe langa Judecatoria Pascani cu propunerea de punere sub acuzare. Pana aici, totul a decurs conform procedurilor legale, insa ancheta s-a blocat in momentul in care au intervenit sefii din cadrul CFR.

Acoperit de sefi

Ancheta a evoluat. S-a constatat ca piesele proveneau de la generatoarele unor locomotive pe care IRLU Pascani trebuia sa le repare. Locomotivele apartineau CFR Marfa si erau aduse la reparat la IRLU Pascani, societatea condusa de Barladeanu. Generatoarele de la care proveneau aceste piese sunt foarte scumpe, costa peste 100.000 lei. Dupa acest incident, reprezentantii CFR Marfa au facut un inventar si au observat ca lipsesc niste piese de la generatoarele unor locomotive pe care le dusesera la reparat la IRLU Pascani. Era vorba, in termeni tehnici, de „8 poli principali” si „8 poli secundari”, piese facute din cupru de la doua generatoare de pe doua locomotive. CFR Marfa a comunicat aceste lucruri si conducerii centrale a IRLU. Cu toate acestea, in momentul in care procurorii pascaneni care au instrumentat dosarul au cerut conducerii centrale a IRLU sa transmita valoarea prejudiciului produs de sustragerea pieselor respective, directorii au raspuns ca societatea comerciala nu a inregistrat nicio paguba. „Procurorul a stabilit ca actiunea penala nu poate fi pusa in miscare, deoarece nu exista prejudiciu. Printr-o adresa, societatea comerciala a transmis parchetului ca nu se considera prejudiciata”, a spus Liviu Beceru, prim-procuror al Parchetului de pe langa Judecatoria Pascani.

Adresa trimisa parchetului a fost semnata de fostul director al SC IRLU SA, cel care il pusese sef pe Barladeanu peste sectia de la Pascani. Asta in conditiile in care „clientul”, proprietarul locomotivelor CFR Marfa, constatase lipsa pieselor. De altfel, cotidianul BUNA ZIUA IASI prezinta pe site-ul www.bzi.ro, in facsimil, o parte din documentele care se refera la inventarul facut de CFR Marfa si la acest dosar de furt. IRLU a preferat sa suporte contravaloarea pieselor din fondurile proprii, numai pentru a ingropa acest dosar.

O inscenare?

Contactat telefonic de jurnalistii cotidianului BUNA ZIUA IASI, Romica Barladeanu sustine ca totul a fost o inscenare, iar piesele i-au fost puse in autoutilitara de unii dintre subordonatii sai. „Eu am luat masina dimineata sa plec spre Dornesti, sa duc niste cablu. Nu stiam ca am acele piese de cupru in masina, nici nu se vedeau, erau puse sub o copertina. Erau niste bobine din cupru. Sunt complet nevinovat”, a spus Romica Barladeanu.



loading...

Comentarii
  • PENTRU DNA SI DIICOT …
    CE SE INTAMPLA LA CFR CALATORI VIS A VIS DE ACHIZITIILE PRIN NEGOCIERE CU SI FARA PUBLICARE DE SUTE DE MILIOANE DE EURO „CONTRAFACUTE” DE MANAGERUL, DOROBANTU VALENTIN SI PUPILA ACESTUIA DIRECTOAREA DE ACHIZITII , POPESCU CARMEN , NU MAI SUNT NICI PENTRU CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI TRANSPORTURILOR, NICI PENTRU CEL AL PRIMULUI MINISTRU SI NICI PENTRU CURTEA DE CONTURI. ASA CEVA NU S-A MAI INTALNIT IN ISTORIA CFR CALATORI , JAF LA DRUMUL MARE ?

    • Dorobantu Valentin , manager privat la CFR Calatori !
      Popescu Carmen , directoarea de achizitii de la CFR Calatori !
      Jos mafia de la CFR Calatori ?
      Sa se verifice si marile contracte de salubrizare , cum au fost atribuite si mai ales cui …
      Rezulta ca licitatii in Romanaia, fac numai prostii „smecherii” fac negocieri cu depasirea valorii estimate.
      Cat priveste contractul cu Informatica Feroviara, este simplu , acolo lucreaza sotia managerului „performant” Dorobantu si trebuie sa traiasca toata lumea din banii statului.
      Asta in timp cei 14 000 de angajati au mai primit cate o zi de contract susupendat lunar pana la sfarsitul anului 2013.
      Rezulatul este ca , sute de milioane de euro s-au scurs de la CFR Calatori in ultimele 9 luni pe achizitii „cu cantec”
      Traiasca nasul mare , ca doar stim cine i-a numit in functii .

  • Nu i rau ! – Pe vremea ‘impuscatului’ ,ciorile spurcate din Zanea ,Ciurea ,Grajduri, furau si //podelele// din lemn , de la vagoanele de cale ferata( cand nu era ‘nika’ in vagoane) . – Poate ,au ajuns la fundul sacului !O tara de hoti ,lichele ,analfabeti ,indolenti(Parlamentarii),tradatori de tara si neam,mincinosi,samd .

  • sa-mi bag p/l/a/ in mafia de la cfr calatori. DORABANTIU SI POPEASCA PRIMII VOR FI PUSCARIE!!!! VOR FI CARATI UNUL DUPA ALTUL.. LA PUSCARIE HOTII MAFIOTI CARE JEFUIESC CFR. LA PUSCARIEEEEEEEEEEEEEE, JOS MAFIA CA NE-A AJUNS CUTITUL LA OS!!!! SA DE AMILIARDELE FURATE INAPOI!!!! HUOOOOOOO

  • In gara Pascani s-a furat ca-n codru de peste 50 de ani. Cred ca va amintiti de furtul de motorina in care a fost implicat si Ratoi. Nu a raspuns ni ciodata nimeni pentru furturile din aceasta gara. Toti sunt hoti acolo, iar Statul Roman, adica noi, plateste toate aceste furturi iar unii se imbogatesc acolo.

  • Barla Romi,ia spune lu badea, mai stai sau nu in CM ca sa-ti mai dau cateva vesti la fel de bune? Sper sa-ti placa ce-ti aduce mosul anticipat ca nu as vrea sa raman mai prejos si nici sa trec in noul an cu datorii!

Adauga un comentariu