Magazin

Cum gatesti cu adevarat SANATOS: cele mai SIMPLE trucuri

Publicat: 02 iul. 2014

Crezi ca a manca sanatos inseamna sa alegi alimente cat mai naturale, bio chiar, dar nu este asa. Bio sau nu, fructele si legumele isi pierd din proprietati daca le tii mult la frigider, daca le speli prea tare, le cureti de coaja sau daca le gatesti prea mult. Pregatite necorespunzator, anumite alimente te pot imbolnavi.

E greu sa gatesti sanatos daca nu ai o bucatarie bine echipata. Plita electrica, cuptorul si toate aparatele electrocasnice au avantaje sau dezavantaje, in functie de modul in care sunt folosite.

Citeste si: Topul celor mai sanatoase condimente. Tu le mananci?

Plita electrica este de evitat, in ciuda aspectului modern si a eficientei. Nu sunt complet cunoscute efectele pe care undele magnetice le au asupra sanatatii. In plus, plitele pot ajunge la temeperaturi foarte ridicate, existand riscul supraincalzirii si deci al crearii de substante toxice.

Pe langa faptul ca nu il poti folosi pentru a gati orice, cuptorul cu microunde, folosit in exces, este un pericol pentru sanatate. El descompune bacteriile si substantele poluante din alimente. Este recomandata folosirea cuptorului cu microunde doar pentru incalzirea ocazionala a mancarii.

Ce nu ar trebui sa iti lipseasca din bucatarie? Hota si aparatele electrocasnice cu clasa energetica A. Hota permite evacuarea fumului, mai ales intr-o bucatarie prost ventilata. Electrocasnicele cu clasa energetica A sau mai mare au o emisie de CO2 mai mica.

Citeste si: TRUCURI utile: Cum scapi de mirosul de mancare din locuinta

Cea mai mare greseala pe care o poti face este sa cureti de coaja fructele si legumele. In afara cazului in care este mai bine sa cureti coaja din motive gastronomice, de maniera generala, avem tendinta de a o face prea mult. Asta desi vitaminele si alte substante benefice, cum ar fi polifenolii sunt concentrate in coaja si in primul strat de sub ea.

De exemplu, un mar isi pierde 5% din greutate daca il cureti de coaja si 30-40% din continutul de vitamina C si polifenoli. Acest lucru este valabil in special daca mananci bio. Altfel, trebuie sa pui acest lucru in balanta si cu faptul ca pesticidele tot in coaja sunt concentrate.

Citeste si: 5 greseli pe care NU trebuie sa le faci atunci cand gatesti ciuperci!

Cea mai mare parte a fructelor au coaja subtire si nu trebuie curatate. In privinta legumelor trebuie sa stii ca desi cureti unele dintre ele, le poti foarte bine gati cu tot cu coaja. Este cazul sfeclei rosii, al morcovilor, al napilor, guliilor, dovleceilor sau al dovlecilor.

Fructele si legumele pe care le cumperi din piata sau de la magazin trebuie spalate bine, pentru a elimina mare parte din substantele poluante si alte pesticide. Dar cele care sunt culese dintr-o gradina aflata la distanta de drumuri sau fabrici trebuie spalate foarte putin sau chiar deloc. O capsuna spalata prea tare isi pierde aroma. Orezul isi pierde din calitatile nutritionale daca il speli. In schimb, leguminoasele se comporta foarte bine daca sunt inmuiate. In concluzie, nu toate fructele si legumele sunt afectate de apa, dar este recomandat sa o folosesti doar atat cat trebuie si daca trebuie.

Citeste si: Cele mai frecvente GRESELI in bucatarie. Cum sa le corectezi

Cutitul este dusmanul vitaminelor, pe care le distruge prin oxidare. Acest proces este accentuat de mixarea legumelor sau de raderea lor. De preferat este sa toci fructele si legumele in ultimul moment si nu prea marunt. Poti stropi cu suc de lamaie sau otet, care impiedica oxidarea si reduce pierderile de vitamina C.
sursa: curademiere.ro



loading...

Adauga un comentariu