News Flash:

Cum i-a schimbat CRIZA pe romani?

28 Noiembrie 2009
1292 Vizualizari | 0 Comentarii
Cum i a schimbat CRIZA pe romani
Afisat la 10.58 Ca efect al situatiei economice nefavorabile din ultimul an 71,2% dintre romani si-au schimbat obiceiurile de consum, iar aproape 40% din populatia Romaniei resimte efectele crizei intr-o foarte mare si mare masura, conforma datelor celui mai recent sudiu de piata realizat de Mednet Marketing Research Center. Efectele crizei sunt din ce in ce mai prezente in vietile romanilor. 17,1% dintre acestia afirma ca sunt afectati de criza intr-o foarte mare masura, 19,3% in mare masura, in timp ce numai 12,3% dintre romani pot spune ca nu au fost deloc afectati de situtia economica nefavorabila, se arata in studiul Mednet. Comparativ cu inceputul anului 2009, mai exact luna februarie, procentul celor care se declara afectati in foarte mare si mare masura de criza este in crestere (de la 28,6% in februarie 2009 fata de 36,4% in noiembrie 2009), in timp ce procentul celor care sunt afectati in mica masura sau deloc este in scadere (de la 38,7% la 26,6%). Cele mai afectate de criza economica se declara a fi femeile, cu varsta cuprinsa in intervalul 55-65 ani, cu un nivel de educatie "sub liceu" si cu un venit mai mic de 1500 lei/familie. Insa ce efecte a avut criza economica asupra romanilor si familiilor acestora? * Pierderea locului de munca. 22,4% dintre respondeti au declarat ca el sau un membru al familei sale (n.r. este vorba de familia extinsa) au devenit someri. * Reducerea salariului. 43,9% dintre persoanele intervievate au afirmat ca el sau un membru al familiei a suferit o micsorare a castigurilor salariale. * Pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale. 20,7% dintre respondeti au declarat ca ori ei ori o persoana din familia sa extinsa nu mai beneficiaza de bonrui de masa, sporuri sau alte beneficii extra-salariale. * Cresterea ratelor la credite. 22,8% dintre persoanele intervievate au afirmat ca devalorizarea leului i-a afectat destul de mult, deoarece le-a marit ratele la credite. * Cresterea preturilor si devalorizarea leului. Devalorizarea leului cu circa 16% de la inceptului crizei, a dus printre altele si la cresterea preturilor. Daca anul trecut kilogramul de paine taraneasca alta costa circa 2,8 lei, in prezent aceiasi paine este cumparata cu 3-4 lei/kg. * Lipsa comenzilor sau inchiderea firmei. Criza, asteptarile romanilor de tot mai rau si cireasa de pe tort -impozitul forfetar, au dus la moartea multor firme mici si medii prezente pe piata romaneasca. Numai impozitul forfetar a dus la dizolvarea a circa 26.000 de firme din intreaga tara, potrivit 9AM. * Pensia mica in raport cu cheltuielile. Desi Cabinetul boc a avut o initiativa de laudat cu pensia minima garantata (350 lei), avand in vedere preturile mari ale medicamentelor (produse catre care se duce o buna parte din pensia multor batrani), este de inteles de ce respondetii studiului au mentionat si aceasta problema. La toate acestea se poate adauga si faptul ca nu se stie in ce masura Ministerul Sanatatii va mai putea oferi medicamente compensate si goliciunea vistieriei tarii. * Inghetarea si intarzierea platii salariilor. * Conceputul de prudenta. Foarte multi romani au fost "convinsi" de criza sa inceapa sa economiseasca. sCriza convinge romanii sa "puna banii la saltea"...in bancit * Schimbarea comportamentului de consum. In ceea ce priveste impactul crizei asupra comportamentului de consum al romanilor, datele studiului releva faptul ca: 28,8% dintre respondenti nu si-au modificat comportamentul de consum, in timp ce 71,2% si-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine (45,9% au cumparat aceleasi produse, dar in cantitate mai mica; 9,3% au cumparat produse mai ieftine, dar in aceeasi cantitate; iar 16,0% au cumparat produse mai ieftine si in cantitate mai mica). Cei care nu si-au schimbat comportamentul de consum ca efect al crizei sunt cei care se declara ca fiind afectati intr-o foarte mica masura sau chiar deloc de criza, tineri, fara copii, care au venituri peste 3.000 lei/familie si au studii superioare. Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 16 - 23 noiembrie 2009. Au fost intervievate telefonic 854 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 - 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,35%.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2666 (s) | 22 queries | Mysql time :0.163554 (s)