News Flash:

Cum isi pot recupera romanii banii dati pe produsele de calitate inferioara

7 Februarie 2000
1171 Vizualizari | 0 Comentarii
OJPC
Dupa 10 ani de democratie, foarte putini romani sunt constienti de drepturile ce le au si ce legislatie pot folosi pentru a-si apara interesele. Cati dintre noi stiu, de exemplu, ca isi pot redobandi banii dati pe o marfa sau serviciu de calitate proasta? Foarte putini, si acestia cu indoiala, deoarece zeci de ani ei au fost obisnuiti sa accepte ce li se vinde, fara comentarii sau fara pretentii. Cu ajutorul lui Adrian Starcea, director adjunct al Oficiului pentru Protectia Consumatorului, va putem prezenta care este rolul acestei institutii in protejarea cumparatorilor si cum pot fi recuperati banii dati pe produse sau servicii de calitate proasta.

"OJPC urmareste respectarea drepturilor consumatorului (persoane fizice) referitor la produse si servicii, si protejarea acestuia impotriva unor practici abuzive. Drepturile fundamentale ale cetatenilor in calitate de consumatori sunt clare si concise: de a fi protejati impotriva riscurilor de a achizitiona un produs sau serviciu care ar putea sa le prejudicieze viata, sanatatea sau securitatea, ori sa le afecteze drepturile sau interesele legitime; de a fi informati complet, corect si concis asupra caracteristicelor esentiale ale produselor si serviciilor astfel incat decizia pe care o adopta in legatura cu aceasta sa corespunda cat mai bine nevoilor lor; de a avea acces la piete care sa le asigure o gama variata de produse si servicii de calitate; de a se organiza in asociatii pentru protectia consumatorului in scopul apararii intereselor lor; de a fi despagubiti pentru prejudiciile generate de calitatea necorespunzatoare a serviciilor si produselor, folosind in acest scop mijloacele prevazute de lege".

Cum se procedeaza in acest caz? Consumatorii nemultumiti de calitatea unui produs sau serviciu au dreptul legal sa se adreseze pentru rezolvarea nemultumirii pe rand: direct vanzatorului, in cazul nerezolvarii reclamatiei de catre vanzator (prestator), unei asociatii de protectie a consumatorului, sau la OJPC. "Trebuie facuta dovada achizitionarii produselor sau serviciilor prin bonuri de casa, chitante sau orice act doveditor. In cazul unei reclamatii intemeiate, cumparatorul isi poate recupera integral banii de la vanzator", a precizat Adrian Starcea.

Cum se procedeaza in acest caz? Consumatorii nemultumiti de calitatea unui produs sau serviciu au dreptul legal sa se adreseze pentru rezolvarea nemultumirii pe rand: direct vanzatorului, in cazul nerezolvarii reclamatiei de catre vanzator (prestator), unei asociatii de protectie a consumatorului, sau la OJPC. "Trebuie facuta dovada achizitionarii produselor sau serviciilor prin bonuri de casa, chitante sau orice act doveditor. In cazul unei reclamatii intemeiate, cumparatorul isi poate recupera integral banii de la vanzator", a precizat Adrian Starcea. In ianuarie, OJPC a primit 28 de reclamatii, din care 18 au fost intemeiate si solutionate in favoarea consumatorului. "Tin sa amintesc aici doua cazuri semnificative: unui cetatean i s-a restituit contravaloarea a doua perechi de incaltaminte in suma de peste un milion de lei, iar altui cetatean i s-au restituit 150.000 de lei - contravaloarea unei camasi. In ambele cazuri, calitatea proasta a produselor a fost dovedita", a adaugat Adrian Starcea.

Cele mai multe reclamatii primite de OJPC se refera la produsele nealimentare sau calitatea serviciilor (de exemplu, tergiversarea reparatiilor la produsele aflate in garantie).

adrian starcea ojpc
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2482 (s) | 22 queries | Mysql time :0.111845 (s)