Magazin

Cum iti potolesti foamea rapid atunci cand esti la dieta

Publicat: 28 feb. 2013
1

Foamea instalata in timpul unei diete si mai ales la debutul acesteia, poate descuraja pe oricine. Nu e usor sa rezisti unei ciorbe consistente sau unei felii de tort, cand stii ca toata ziua nu ai mancat decat legume si fructe, fierte sau preparate la abur, mai mult sau mai putin gustoase.

Pofticiosii care incearca din rasputeri sa urmeze o dieta sufera cumplit pentru ca foamea se resimte fara doar si poate la fiecare schimbare alimentara. Dupa ce ani de zile organismul a fost bombardat cu tot felul de mancaruri, nu poate reactiona decat prin foame odata ce a fost initiata o dieta.

Metabolismul trebuie si el sa se adapteze noului program de mese, iar stomacul, in primele saptamani, va striga in mod constant si agresiv dupa mancare. In aceste conditii, nu este greu sa ne imaginam ca dieta poate fi rapid compromisa.

Foamea este raspunsul organismului la scaderea aportului caloric. Nu este nimic in neregula daca o simtim de-a lungul zilei, odata ce mancam, s-a potolit. Lucrurile sunt ceva mai complicate in cazul persoanelor aflate la dieta, care urmeaza regimuri stricte sau sunt nevoite sa-si numere caloriile de-a lungul zilei.

Desigur, exista o serie de artificii la care se poate apela pentru calmarea senzatiilor neplacute, cum ar fi expunerea pentru cateva minute la soare sau bautul unui pahar mare de apa. Insa acestea sunt solutii de moment, pentru ca foamea revine in scurt timp.
 
Iata cateva solutii sanatoase si durabile pentru a potoli nevoia de mancare atunci cand sunteti la dieta:
 
1. Mancati o salata de verdeturi (laptuca, varza, untisor, rucola, spanac, stevie etc.) pentru ca au asa de putine calorii, incat nici nu conteaza in schema unui regim strict. In plus, sunt sanatoase, asigura un aport semnificativ de vitamine, minerale si alti nutrienti.

Digestia este usoara, nu arde mai multe calorii decat are salata in sine, iar stomacul va fi plin o perioada de timp. In felul acesta, creierul nu mai transmite senzatii de foame.

Atentie! Aveti grija sa adaugati cateva lingurite de ulei (de preferat de masline) pentru a stimula absorbtia elementelor esentiale din verdeturi, in caz contrar, organismul nu va putea beneficia de toate vitaminele, mineralele si nutrientii esentiali pe care acestea le contin.

2. Preparati un cocteil din banane si lapte de soia. Pentru acesta, aveti nevoie de un blender in care sa mixati o banana cu lapte de soia. Nu adaugati zahar, bananele sunt suficient de dulci! Bananele sunt excelente pentru situatiile de urgenta, atunci cand foamea devine agresiva.

Sarace in calorii, dar bogate in fibre, vitamine si mai ales potasiu (element absolut necesar pentru buna functionare a creierului si a organismului in timpul unei diete, cand uneori acesta din urma poate fi privat de necesarul zilnic), bananele reprezinta de multe ori solutia perfecta. Va veti simti imediat stomacul plin. Iar laptele de soia, datorita caracterului vegetal, are mai putine calorii decat cel animal.

3. Castravetii murati. Este suficient unul pentru ca foamea sa dispara, dar atentie la cateva detalii. Primul: nu ii cumparati de oriunde sau, si mai bine, preparati-i voi, acasa. Evitati-i pe cei in otet, cei in saramura sunt adevaratii castraveti murati. In al doilea rand, nu consumati mai mult de un castravete la cateva zile.

Din pricina continutului crescut de sare s-ar putea sa va confruntati cu probleme renale, hipertensiune arteriala, sa aveti retentie de apa, pungi sub ochi. Mai retineti ca saramura nu deterioreaza calitatea vitaminelor pe care castravetii in stare naturala le contin, iar daca luati suplimente de calciu sau alte minerale, aflati ca se absorb mai bine in organism datorita aciditatii castravetilor, conform csid.ro




Adauga un comentariu