Magazin

Cum răspunzi eficient la nevoile clienților dacă ești proprietarul unui magazin de nișă

Publicat: 01 mai 2022

Clienții sunt cei care fac afacerile să funcționeze, indiferent de domeniul în care se poziționează acestea. Dacă ești proprietarul unui magazin de nișă, trebuie să iei în considerare potențialele probleme pe care le pot întâmpina aceștia, dar și cum să le oferi o experiență cât mai plăcută. 

Calitatea produselor pe care le comercializezi este foarte importantă, chiar dacă deții un magazin online sau unul fizic. Reține sfaturile din rândurile de mai jos și îți va fi mult mai ușor să gestionezi nevoile pe care le pot întâmpina clienții tăi. 

  1. Află în ce scop vor folosi produsele achiziționate din magazinul tău 

Să presupunem că ești proprietarul unei afaceri care oferă spre vânzare produse sustenabile, generatoare de energie. Dacă persoana este interesată de lămpi solare, panouri solare și accesorii pentru acestea, pune-i câteva întrebări referitoare la locul în care le va folosi și care este modalitatea în care va beneficia de energia generată. 

Procedând astfel, îți va fi mult mai ușor să îl îndrumi să aleagă produsele care i se potrivesc mai bine. Totodată, îi poți oferi soluții, alternative și sfaturi în legătură cu proiectul pe care vrea să îl deruleze. 

  1. Rezolvă problema 

Indiferent că este vorba despre un client nou sau despre unul deja existent, acesta poate întâmpina probleme. Clientul existent poate să aibă dificultăți cu produsele achiziționate sau cu utilizarea optimă a acestora, iar cel nou este interesat de oferta ta tocmai pentru a rezolva o necesitate. 

Comunică eficient cu el și află cum a ajuns în situația respectivă. Îl poți ghida spre rezolvarea problemei sau, dacă este posibil, îi poți recomanda un specialist care să îl ajute. În orice situație, trebuie să încerci să ameliorezi sau chiar să rezolvi problema cu care se confruntă clientul tău. 

  1. Fă-i oferte și informează-l cu privire la produsele noi

Comunicarea constantă cu clientul poate fi realizată prin e-mail, SMS sau prin apeluri telefonice, în funcție de metoda agreată cu acesta în prealabil. Este foarte important să îi arăți clientului că te interesează bugetul de care dispune și că încerci să îi oferi produse de calitate care să se încadreze în acesta. Îi poți face oferte sau discount-uri în funcție de ceea ce vrea să cumpere. 

De asemenea, fidelizarea clienților se poate face prin informări constante cu privire la noile produse pe care le ai în stoc. Poate dispui de accesorii performante noi sau auxiliare care ar putea să îi fie utile. Adu-i la cunoștință că sunt disponibile în magazinul tău și prezintă-i beneficiile pe care acestea le oferă. 

  1. Cere feedback și îmbunătățește experiența în conformitate cu acesta

Părerea clienților este foarte importantă atunci când ești proprietarul unui magazin de nișă. În urma acesteia, poți afla ce experiență de cumpărături au avut, cum li s-a părut gama de produse sau dacă sunt aspecte care pot fi îmbunătățite. 

Ia în considerare ceea ce îți spune și încearcă să pui în aplicare. Data viitoare când va avea nevoie de ceva de la magazinul tău, va aprecia efortul depus. Astfel, este mult mai probabil să primești recomandări pozitive și să atragi noi clienți. 

Relația pe care o creezi cu piața ta de clienți este esențială pentru bunul mers al afacerii tale. Răspunde eficient nevoilor lor luând în calcul sfaturile acestea și îți va fi mult mai ușor să dovedești că oferi produse și servicii de calitate. 

Sursa: Shutterstock

Imaginea poate fi descărcată aici




Adauga un comentariu