Actualitate

Cum să dormi ca să te odihnești. Doar așa poți avea parte de un somn de calitate

Publicat: 18 nov. 2020
cum să dormi ca să te odihnești
Pentru un somn cât mai bun trebuie să ținem cont de temperatura ambientală și melatonina sau hormonul somnului

Somnul este o componentă importantă a vieții, astfel că multă lume se întreabă cum trebuie să dormi ca să te odihnești cât mai bine. Și aceasta deoarece starea ta pe tot parcursul zilei este influențată de felul în care ai dormit. Așadar, este foarte important ca peste noapte să ai parte de un somn bun.

De multe ori, timpul s-ar putea să nu îți permită să dormi cât ar trebui așa că ar fi bine ca măcar să încerci să ai un somn cât mai profund și să îți stabilești un program. Pentru a stabili programul de somn, trebuie să înțelegi modul în care funcționează somnul.

Care sunt etapele somnului

Astfel, somnul constă în patru etape: somn ușor, jumătate de somn, adormire profundă și somn rapid. Fără a intra în prea multe detalii, fiecare etapă include un proces foarte important. Dar stadiul care este cel mai responsabil pentru modul în care te simți dimineața este a treia etapă.

În această etapă, toxinele sunt eliminate, resursele sunt restaurate, iar funcțiile organelor sunt verificate. Cu cât etapa a treia este mai lungă, cu atât mai adânc este somnul; cu atât mai bine te simți dimineața.

Cum să dormi ca să te odihnești cât mai bine

Așadar, pentru a avea parte de un somn cât mai bun trebuie să ținem cont de două lucruri, și anume temperatura ambientală și melatonina sau hormonul somnului. Acești factori sunt cei care influențează direct calitatea somnului nostru.

În primul rând, avem nevoie de o temperatură ambientală scăzută. Cu cât este mai mare temperatura, cu atât mai mare este activitatea corpului tău. Deci, în timpul zilei, temperatura corpului ar trebui să fie ridicată pentru a te asigura că funcționează bine. Însă noaptea ar trebui să fie scăzută, astfel încât creierul să se afle într-o etapă de somn mai profundă pentru o perioadă mai lungă de timp.

Apoi, melatonina (hormonul somnului), este produsă atunci când ai ochii închiși. Însă când ești într-un loc luminos, melatonina este distrusă. Este cunoscut faptul că acest hormon este cel mai bine produs între orele 23 și 4, așa că este foarte important să dormi în acest interval.

Obiceiuri care influențează calitatea somnului

1. Trezirea în același timp în fiecare zi. Uită de somul până târziu în weekend. Asigură-te că te trezești la aceeași oră în fiecare zi a sptămânii.

2. Trezirea în faza de somn rapid. Este mai ușor și mai bine să trezești o persoană în timp ce se află în stadiul de somn rapid. Poți face acest lucru prin setarea alarmei sau cu o brățară de alarmă inteligentă.

3. Umiditatea, temperatura și lumina pot întrerupe somnul. Nivelul optim de umiditate este cuprins între 45% și 70%. Iar temperatura optimă pentru somn este de la 16° C până la 20° C. Iar pentru a dormi cât mai bine ai nevoie de întuneric total.

4. Exerciții dimineața și activități fizice în timpul zilei. Dimineața, orice exercițiu fizic pare imposibil de făcut. Dar cu timpul te poți obișnui. Găsește 10-15 minute pentru a face câteva exerciții care te vor face să transpiri.

Așadar, ținând cont de toate aceste sfaturi, vei învăța cum să dormi ca să te odihnești cât mai bine.





Adauga un comentariu