News Flash:

Cum sa fii un angajat de succes in perioada de criza

25 Septembrie 2009
845 Vizualizari | 0 Comentarii
Cum sa fii un angajat de succes in perioada de criza
Afisat la 19.06 Se tot spune ca aceasta perioada de criza este totodata una de oportunitati pentru anumite persoane sau companii. Indiferent daca vi se pare realist sau nu, asa cum unele companii au identificat acele cai sau metodele prin care sa transforme realitatea intr-una plina de oportunitati, va propun sa vedem cum fiecare dintre noi, cu o motivatie intrinseca puternica, putem exploata toate oportunitatile pe care ni le ofera perioada pe care o traversam, astfel incat sa devenim cei mai de dorit si de pastrat angajati. Putem incepe prin crearea unui profil al angajatului de succes pe perioada de criza. Ce ar trebui sa facem pentru a ne incadra in acest profil? De ce anume au acum nevoie companiile mai mult decat oricand? De implicare activa si creativa, de maxima responsabilitate si de flexibilitate din partea angajatilor. Adica, de angajati cat mai performanti chiar si in conditii instabile, schimbatoare, angajati care sa vada solutiile si nu piedicile (care, sigur, exista). In acest context, HART a dezvoltat un program complex de Audit de Personal cu scopul de a evalua potentialul angajatilor (sau al candidatilor), de a identifica talentele cheie din companie si de a eficientiza planificarea carierei. In ultimul timp, companiile se arata tot mai interesate de astfel de programe deoarece acum mai mult decat oricand vor sa stie care sunt cei mai performanti si mai talentati angajati. Revenind la subiectul propus, inainte de a vorbi despre implicare, responsabilitate si flexibilitate, va propun sa ne focusam pe acele aspecte care ne fac in sine performanti, dincolo de pasiunea pentru meseria noastra sau abilitatile excelente pe care le avem. Iar aceste aspecte sunt cele motivationale. Intr-o astfel de perioada de criza si intr-o tara in care sistemele eficiente de compensatii si beneficii (financiare si non-financiare) sunt destul de rare, daca vrem sa ne pastram locul de munca si chiar sa fim printre acei angajati de neinlocuit, singura solutie este auto-motivarea. Iar auto-motivarea este precedata de constientizarea faptului ca eu, angajatul, trebuie sa am propria disciplina si sa inteleg ceea ce se intampla, dar si sa-mi controlez permanent sentimentele si emotiile care vor urma. Tot ce va urma va depinde acum mai mult decat oricand de mine, angajatul, de comportamentul meu, de implicarea mea, de responsabilitatea si flexibilitatea mea. Intelegand acest lucru, voi constientiza ca trebuie sa gasesc in mine motivarea de a merge mai departe, de a face unele compromisuri si de a accepta anumite situatii sau lucruri pentru o perioada de timp. Si toate acestea nu doar pentru a ma asigura ca imi voi pastra locul de munca, ci si pentru a profita de oportunitatile pe care perioada de criza le ofera. Si daca am identificat partea "soft" cea mai importanta, adica auto-motivarea, sa trecem la celelalte competente care fac dintr-un angajat obisnuit unul de succes pentru perioada de criza. Implicarea activa si creativa - ce ar insemna mai exact? Asa cum spuneam mai sus, companiile, indiferent de domeniul de activitate, au acum nevoie mai mult decat oricand de angajati cat mai implicati si mai orientati catre solutii si rezultate. Este momentul in care sa manifestam cat mai multa initiativa, in care sa fim interesati de implicarea in cat mai multe sau mai diverse proiecte, in care sa ne dezvoltam abilitatile si sa ne orientam creativitatea catre gasirea de solutii cat mai inovative. Este momentul oportun pentru a ne depasi anumite limite (de cele mai multe ori auto-impuse si nicidecum reale) si de a gandi in afara "cutiei". Numai asa vom iesi in evidenta si vom transforma perioada de criza intr-una de oportunitati. Insa implicarea, oricat ar fi de activa si creativa, trebuie completata si de responsabilitate. Nu este suficient sa ne aratam disponibilitatea si dorinta de va implica in noi proiecte sau sarcini, ci este necesar ca aceasta implicare sa fie una in care sa ne asumam intru-totul rolul. Data fiind perioada de criza in care accentul cade mult mai mult pe calitate, angajatorii sunt foarte exigenti si nu mai accepta produse sau rezultate neperformante. Oportunitatea ta, insa, ca si angajat este aceea de a demonstra ca sunt capabil sa-mi asum responsabilitatea si sa livrez rezultatele dorite. Tot actuala perioada de criza este una in care lucrurile se schimba, uneori cu o rapiditate care ne solicita foarte mult. Fara flexibilitate si o foarte buna adaptabilitate, este posibil sa nu ne putem conforma realitatii in schimbare. Flexibilitatea, in acest context, incepe cu intelegerea faptului ca este posibil oricand ca pozitia actuala pe care o aveti sa se desfiinteze. Dar nu trebuie sa asteptam acest moment. Mult mai eficient este sa identificam acest aspect ca o oportunitate de a ne dezvolta si alte abilitati si competente, de a ne gandi care ar fi un alt domeniu sau o alta profesie care ne-ar placea, de a ne largi aria de interese. Eventual, chiar de a solicita implicarea in proiecte de alta natura. Poate fi o oportunitate la care nu ne-am gandit pana acum, dar pe care perioada de criza o scoate in evidenta. Iata doar cateva idei prin care putem exploata perioada de criza, tranformand schimbarile in oportunitati si reusind nu doar sa ne pastram locul de munca, ci sa devenim angajati de succes, de neinlocuit.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3081 (s) | 21 queries | Mysql time :0.193134 (s)