Magazin

Cum sa gestionezi STRESUL

Publicat: 27 ian. 2013
1
Stresul este principala cauza a accidentelor de munca si se afla la originea unui numar mare de boli. Acupunctura, tehnicile de relaxare, dar si alimentatia ii atenueaza efectele nocive.
Unul din trei angajati din Uniunea Europeana sustine ca este stresat la locul de munca, iar consecintele se „vad“ in numarul accidentelor de munca: peste 60% din ele sunt cauzate de stres, potrivit unui studiu al Agentiei Europene pentru Securitate si Sanatate in Munca. Dar efectele nocive ale stresului nu se opresc aici. 
Cortizolul, hormonul secretat de organism in situatii tensionate, slabeste sistemul imunitar si scade rezistenta la boli. Persoanele expuse stresului sunt mai vulnerabile in fata infectiilor si au un risc mai mare de fertilitate. Starile prelungite de tensiune pot sa duca si la caderea parului, iar inestetica acnee este uneori consecinta secretiei excesive de cortizol.
Stresul poate influenta inclusiv riscul de aparitie a cancerului, potrivit unor cercetari. Hormonii secretati in situatii de stres modifica activitatea unor gene care ar trebui sa ne ofere protectie impotriva acestei maladii.
Testul de stres, o noua proba la angajare
De modul in care suntem capabili sa gestionam stresul poate depinde uneori sansa de a obtine un loc de munca. O tehnica de interviu tot mai folosita de angajatori in ultima perioada este aceea de a supune candidatii unui test de stres. 
Intervievatorii aplica diverse metode de a testa rezistenta la stres: pun mai multe intrebari deodata, adopta o atitudine indiferenta, aroganta ori sarcastica in timpul interviului, repeta intrebarile, fac pauze lungi intre afirmatii contrazic fiecare afirmatie a candidatului si il intrerup des. Reactiile acestuia sunt urmarite in timpul interviului pentru a evalua rezistenta lui la stres. Oricat de mult ar incerca sa-si controleze candidatul reactiile, adeseori, limbajul nonverbal il tradeaza.
Deprinderea unor tehnici de gestionare a stresului este importanta, asadar, pentru succesul profesional, dar mai ales pentru sanatate. Exista cursuri de management al stresului, iar acestea ar trebui luate in calcul atunci cand metodele la indemana se dovedesc ineficiente:
Prioritizeaza! O metoda foarte eficienta de a preintampina situatiile stresante este de a organiza riguros sarcinile de serviciu, in ordinea importantei lor. Chiar daca lista de prioritati este data uneori peste cap, ea este, in general, utila. 
Invata sa spui „nu“! Unul dintre motivele pentru care ajungi sa ai foarte multe sarcini la serviciu este probabil acela ca nu stii sa refuzi colegii atunci cand te roaga sa ii ajuti. Daca ai o functie de conducere, ar trebui sa delegi atributiile pentru a evita suprasolicitarea.
Nu duce stresul acasa! Grijile trebuie lasate la birou, iar pentru a reusi acest lucru, ar fi bine sa ne umplem timpul liber cu activitati relaxante. O iesire cu prietenii, o plimbare in parc sa un film la cinema poate actiona ca o pastila antistres.
Mananca legume verzi! Magneziul este un mineral esential mentinerii echilibrului nervos. Totodata, el contribuie la pastrarea tensiunii arteriale in limitele normale, lucru foarte util in situatiile de stres, in care nivelul acesteia creste. Acest mineral se gaseste in concentratie mare in legumele verzi (in special in spanac si broccoli), dar si in cerealele integrale, banane si in avocado.
Fumatul nu te scapa de stres. Inainte de a recurge la tehnici de atenuare a stresului, ar trebui sa elimini lucrurile care il accentueaza, iar fumatul este unul dintre ele. „Convingerea ca nicotina atenueaza stresul este foarte raspandita, dar in mod sigur gresita. De fapt, este invers. Fumatul poate cauza anxietate, iar fumatorii trebuie sa stie acest lucru“, sustine coordonatorul unui studiu condus de Universitatea Oxford. 
Sursa: adevarul.ro




Comentarii
  • mare problema stresul,stresul ne omoara. sotul meu are probleme cu inima, am fost de cateva ori la Clinicco, ca suntem din Brasov, dar, nici cei mai buni doctori nu te pot feri de stres.

Adauga un comentariu