News Flash:

Cum sa obtii un loc de munca in Franta

23 Noiembrie 2009
1353 Vizualizari | 0 Comentarii
Cum sa obtii un loc de munca in Franta
• Salariul poate fi negociabil sau, in unele cazuri, este stabilit in functie de grila de salarizare a companiei • Desi legea o interzice, unii angajatori incearca sa investigheze daca informatiile furnizate de candidat sunt reale Cea mai obisnuita metoda de a solicita un loc de munca in Franta este trimiterea unei scrisori de motivatie scrisa de mana, in cazul in care angajatorul doreste sa efectueze o analiza grafologica, insotita de un CV tiparit, sau prin e-mail (aceasta metoda este inca rara si depinde de tipul de loc de munca solicitat). Procedura incepe de obicei printr-un interviu, dar candidatul poate initia un prim contact prin telefon. Primul interviu poate fi urmat de un al doilea si chiar de un al treilea interviu. Perioada scursa intre publicarea anuntului pentru postul vacant si inceperea activitatii poate varia intre 8 zile si 3 luni. Pregatirea interviului In timpul interviului, angajatorul va fi atent la punctualitatea candidatului, vestimentatie si prezentarea generala. Primul interviu (in organizatiile mari) este in general efectuat de un reprezentant al departamentului pentru resurse umane. La al doilea interviu pot participa si alte persoane: viitorul sef, director etc. Durata interviului poate varia intre o jumatate de ora si doua ore. Fumatul este absolut exclus (fumatul este interzis in toate companiile si locurile publice din Franta) si nici nu trebuie specificat faptul ca fumati. Acelasi lucru este valabil si in cazul bauturilor. De asemenea, este exclusa aducerea de cadouri la un interviu in Franta. In timpul primului interviu, angajatorul prezinta de obicei compania si viitorul loc de munca. Este apoi randul candidatului sa demonstreze ca este indreptatit sa primeasca postul. Intrebarile sunt in general adresate de catre angajator, dar candidatul poate solicita interlocutorului informatii suplimentare. Interviul trateaza aproape exclusiv aspecte profesionale, candidatul fiind intrebat, intre altele, daca este persoana ideala pentru acel post. Franta are legi foarte clare impotriva discriminarii. Se doreste primirea unui raspuns la toate intrebarile, dar unele pot fi considerate strict private, cu conditia sa nu fie relevante pentru locul de munca (de exemplu, cele privind numarul copiilor, varsta acestora). Se recomanda candidatilor sa cunoasca detalii despre companie inainte de a se prezenta la interviu (activitate, structura etc.). Intrebarile-capcana nu ar trebui sa fie o problema pentru un candidat sincer. Negocierea salariului Aspectele financiare se negociaza de obicei la sfarsitul interviului (trebuie sa corespunda pregatirii candidatului si caracteristicilor postului). Salariul poate fi negociabil sau, in unele cazuri, este stabilit in functie de grila de salarizare a companiei. Plata este exprimata ca rata lunara sau anuala bruta. In Franta, perioada de proba dureaza de obicei o luna (3 luni in cazul managerilor). Costurile de transport pentru deplasarea la interviu sunt foarte rar decontate. Procesul de recrutare poate fi considerat finalizat in prima zi de incadrare in munca, cand contractul este semnat, dar acordul se incheie de obicei verbal, contractul fiind semnat la sfarsitul procesului. In general, angajatorul este cel care decide etapele procedurii de recrutare (apel telefonic, al doilea interviu etc.). Cu toate acestea, inainte de a se desparti de angajator, candidatul trebuie sa se asigure ca a fost stabilita urmatoarea etapa a procedurii. Este un semn de rau augur daca acest aspect nu a fost discutat. In Franta exista o traditie a scrisorilor de recomandare, dar utilizarea lor a devenit mai putin frecventa in ultimii zece ani. Desi legea o interzice, unii angajatori incearca sa investigheze daca informatiile furnizate de candidat sunt reale. In primul interviu sunt cerute foarte rar exemplare ale diplomelor. Acestea sunt solicitate de obicei in momentul recrutarii. Pentru unele posturi (guvernamentale, de securitate etc.) sunt necesare certificate de cazier judiciar. Tinuta vestimentara depinde de locul de munca pe care il solicitati. Un candidat pentru un post administrativ trebuie sa fie imbracat fara cusur, cu sau fara bijuterii; un lucrator necalificat poate fi mai putin atent la imbracaminte. Materialul este sintetizat dupa manualul "Va vom contacta..." editat de Comisia Europeana, Directia Generala pentru Ocuparea Fortei de Munca, Afaceri Sociale si Egalitatea de Sanse, Unitatea D3, pus la dispozitie de centrul Europe Direct Iasi.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

pregatirea interviului negocierea salariului
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1454 (s) | 22 queries | Mysql time :0.030762 (s)