Sanatate si frumusete

Cum sa scapi de grasimea acumulata pe burta si solduri

Publicat: 19 sept. 2019

Abdomenul si soldurile sunt zonele corpului unde slabim cel mai greu si oricate eforturi am face, grasimea se incapataneaza sa ramana. „Am 23 de ani si de cativa ani o tin in regimuri de slabit si exercitii fizice regulate (spinning, alergat, step), de trei-patru ori pe saptamana. Imi tin poftele in frau si incerc sa nu consum mai mult de 1.500 de calorii pe zi. Problema este ca nu am scazut nici macar o masura la pantaloni. Se pare ca grasimea pur si simplu nu vrea sa piara de pe abomen si solduri, singurele zone unde vreau sa slabesc, de altfel. Ce pot face?”, se intreaba Mariana, una din nenumaratele persoane care, pur si simplu, nu pot sa scada kilogramele de pe talie.

De ce „se strange” grasimea pe abdomen? De cele mai multe ori este „mostenire de familie”. „Si sexul are o influenta: de-a lungul vietii, barbatii au tendinta de a stoca mai multa grasime in zona abdominala, iar, de fiecare data cand vor sa slabeasca, grasimea de pe abdomen „se topeste” ultima. Pe de alta parte, femeile sub 40 de ani tind sa puna kilograme mai multe pe solduri si, de aceea, dieta va micsora initial sanii si talia”, spune medicul nutritionist Corina Zugravu.

Dupa 40 de ani insa, proportia se schimba. Concentratia de hormoni sexuali scade, ceea ce va face ca grasimea sa se depoziteze pe abdomen si sa fie foarte greu de dat jos. Si istoricul medical conteaza. Femeile raman cu „burta” inestetica dupa sarcina, iar cele care sufera de sindromul ovarelor polichistice acumuleaza grasimea pe talie, indiferent de varsta.

 DIETA
Desi nu exista „alimente magice” care sa reduca grasimea de pe abdomen, un studiu recent citat de WebMD a aratat ca o dieta bogata in cereale integrale duce la scaderea grasimii in exces din zona taliei.

Voluntarii care au consumat si cereale integrale, pe langa carne slaba sau peste, legume si fructe, au pierdut mai multe kilograme in zona abdominala decat alt grup care a consumat cereale rafinate.

„O dieta bogata in cereale integrale, fie paine, fie paste integrale, ajuta organismul sa utilizeze mai eficient glucoza, sa scada glicemia si depozitele de grasime. In schimb, alimentele rafinate (cum ar fi painea alba) cresc brusc glicemia, facilitand depozitarea grasimii”, explica nutritionistul Corina Zugravu.

De asemenea, s-a dovedit ca persoanele care adopta o dieta bogata in grasimi mononesaturate pierd mai usor grasimea abdominala. Astfel de alimente sunt: avocado, nucile, semintele de dovleac si de floarea- soarelui, maslinele, soia, ciocolata, uleiul de masline si de rapita.

ALERGARI SI PLIMBARI

2 walkingExercitiile fizice tintite, precum clasicele abdomene, nu au niciun efect asupra grasimii abdominale. Exercitiile cardio sunt mult mai potrivite in acest sens. Joggingul, aerobicul sau plimbarile in pas alert subtiaza mai repede talia. „In cazul in care nici dietele, nici exercitiile fizice nu topesc colacul din jurul taliei, liposuctia poate fi o solutie, insa, dupa aceasta interventie, daca nu este controlata, grasimea tinde sa se acumuleze in alte zone”, mai spune medicul nutritionist.

YOGA
3 yogaYoga intareste musculatura, inlcusiv de pe abdomen, imbunatateste postura si iti da o senzatie de pace si confort.

Evita zaharul
Fereste-te de alimentele si bauturile care contin mult zahar. Pe langa faptul ca sunt nesanatoase, se depun exact pe burta si solduri.

Nu te baza pe creme si pastile minune
Exista pe piata o gramada de suplimente care promit sa te scape de kilogramele in plus, insa trebuie sa intelegi ca acestea nu pot face minuni si ca doar o dieta echilibrata si miscarea regulata te pot ajuta sa slabesti.

Exercitii care te ajuta
Echilibru
In timp ce stai in picioare, tine-ti picioarele usor departate si indoaie genunchii suficient incat sa atingi solul cu mainile. Apoi ridica-te usor transferand toata greutatea pe piciorul stang, in timp ce indoi usor genunchiul drept atingandu-ti gamba drepta cu mana. Ramai in aceasta pozitie cateva minute si apoi revino la pozitia initiala si repeta cu celalalt picior. Fa exercitiul de aproximativ 20 de ori.

Ridicari de picioare
4 planksStai cu mainile si picioarele pe sol ca in imaginea de mai sus si ridica pe piciorul drept, cat de mult poti. Tine spatele drept si stai in aceasta pozitie cat de mult poti. Repeta apoi cu celalalt picior.

”Deseneaza” cercuri cu picioarele
Stai intinsa pe spate, ridica un picior si deseneaza cercuri in aer. Tine piciorul drept si misca-l usor, mai intai intr-o directie, apoi in cealalta. Fa exercitiul timp de 30 de secunde, apoi odihneste-te si repeta cu celalalt picior.

Hula hoop
5 hula hoopPe langa faptul ca e un exercitiu distractiv, hula hoop te ajuta sa-ti lucrezi andomenul si soldurile. Fa-l in fiecare zi timp de 0-15 minute pentru cresterea flexibilitatii si pentru a obstine rezultate maxime.

Forfecari
Stai intinsa pe spate pe podea si ridica picioarele la 90° si in timp ce tii picioarele drepte ridica un picior mai mult decat celalalt apoi schimba. Fa asta de 50 de ori.



loading...

Adauga un comentariu
Anunturi bzi.ro Adauga anunt gratuit