News Flash:

Cum sa te angajezi in Elvetia

22 Martie 2010
1982 Vizualizari | 0 Comentarii
• Angajatorul acorda o mare atentie motivatiei aratate de catre candidati si intrebarilor acestora, competentelor de comunicare non-verbala, cunostintelor despre companie si pretentiilor salariale

Cele mai obisnuite etape ale cautarii unui nou loc de munca sunt legate de studierea anuntului pentru locul de munca, in presa sau pe Internet, cautarea de informatii despre companie, rescrierea CV-ului si a scrisorii de motivatie si pregatirea pentru viitoarele interviuri. Procedura cea mai frecventa de recrutare a unui nou angajat - in cazul profilurilor specializate si al functiilor de conducere - consta in trimiterea unei cereri scrise. Profilurile cu specializare redusa presupun alte proceduri de solicitare. Primele contacte au loc pe Internet sau prin telefon. Daca se depune o cerere pe Internet, candidatul trebuie sa aiba grija la documentele scanate. Nu se trimit documente care par a fi destinate unei utilizari universale. Perioada cuprinsa intre ultimul interviu si momentul inceperii activitatii depinde foarte mult de tipul de loc de munca pentru care s-a depus CV-ul, calificarile cautate de companie si nevoia de un nou angajat. Aceasta perioada variaza intre o saptamana, in cazul unui post intr-un hotel sau restaurant, si cateva saptamani, in cazul posturilor de conducere din administratia publica sau companii multinationale.

Pregatirea interviului

Angajatorul acorda o mare atentie motivatiei aratate de catre candidati si intrebarilor acestora, competentelor de comunicare non-verbala, cunostintelor despre companie si pretentiilor salariale. Candidatilor le pot fi adresate intrebari despre familie. In functie de calificari si in cazurile in care exista un departament pentru resurse umane in companie, la interviu pot participa intre doua si trei persoane. In companii mici, interviul poate fi condus de angajator. Fiecare dintre acestea dureaza in medie 90 de minute sau mai putin de o ora in cazul posturilor mai putin calificate. In Elvetia se intampla frecvent ca membrii cercului de cunoscuti sa fie intrebati daca au cunostinte in privinta ofertelor de locuri de munca si a necesitatii de personal. Pe baza acestor informatii, se poate alcatui o cerere simpla prin care se solicita un loc de munca. Un interviu are o structura specifica: intervievatorul se prezinta, stabileste intervalul de timp necesar pentru interviu si obiectivele acestuia, prezinta pe scurt compania si locul de munca. Dupa acestea, candidatul cere candidatilor sa se prezinte si sa explice motivatia pentru locul de munca. La sfarsitul interviului, solicitantii sunt intrebati care le sunt pretentiile salariale si daca sunt interesati in continuare pentru locul de munca, poate fi programata o noua intalnire. Candidatul trebuie sa afle mai multe detalii despre compania in cadrul careia doreste sa ocupe un post, alcatuirea consiliului de administratie, numarul aproximativ de angajati, concurentii si clientii sai. In privinta competentelor personale, intrebarile cele mai importante sunt cele privind calitatile si defectele, flexibilitatea si mobilitatea geografica, disponibilitatea si pretentiile salariale.

Negocierea salariului

Pentru a se putea negocia un contract si conditii de lucru avantajoase, candidatul trebuie sa cunoasca in amanunt practicile curente din domeniul respectiv si nu trebuie sa fie prea lacom sau nemultumit in ceea ce priveste salariul si conditiile de lucru. In sectoarele in care salariul este stabilit prin lege, cum este cel public sau semipublic, posibilitatile de negociere a salariului sunt destul de limitate. Negocierea se face astfel: in cazul salariilor minime, compania face o oferta. Daca suma nu este potrivita, candidatul poate negocia la maxim 5 - 10 la suta. In cazul posturilor de conducere, prima propunere vine din partea candidatului. In Elvetia exista discrepante regionale mari in ceea ce priveste nivelul de salarizare. In numeroase companii, salariul femeilor este cu cel putin 15 la suta mai scazut decat cel al barbatilor. Nu includeti niciodata referinte sau scrisori de recomandare. Materialul a fost pus la dispozitie de catre centrul Europe Direct Iasi, fiind sintetizat dupa manualul "Va vom contacta...", editat de Comisia Europeana, Directia Generala pentru Ocuparea Fortei de Munca, Afaceri Sociale si Egalitatea de Sanse, Unitatea D3.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2766 (s) | 22 queries | Mysql time :0.160354 (s)