Culinar

Cum să te hidratezi pe timp de caniculă și ce să mănânci

Publicat: 24 iul. 2020

Hidratarea este foarte importantă în zilele călduroase, pentru că te ajută să-ţi menţii o formă fizică şi psihică bună. Dar hidratarea nu se opreşte la consumul zilnic al unei anumite cantităţi de apă. Alege pentru micul dejun, prânz şi cina reţete cu ingrediente proaspete, cu un conţinut foarte mare de apă: roşii, pepene verde şi galben, castraveţi etc. În plus, optează pentru feluri de mâncare care necesită o preparare termică rapidă sau care se gătesc fără foc.

Ceea ce mâncăm influenţează temperatura corpului nostru. Alimentele mai grele, procesate, cu un conţinut mare de grăsimi se digera mai greu, iar acest proces de digerare a substanţelor nutritive determina creşterea temperaturii organismului, lucru pe care ar trebui să îl eviţi. Iată câteva idei de preparate pentru care poţi opta în zilele călduroase de vară:

 Smoothie-uri energizante

Smoothie-urile reprezintă băuturi delicioase şi cremoase, preparate din amestecuri de fructe şi/ sau legume pasate cu ajutorul unui blender. Spre deosebire de sucurile proaspăt stoarse, orice fructe şi legume pot fi transformate într-un smoothie. Elimini sâmburii, după caz şi coaja necomestibilă, tai fructele şi legumele în bucăţi şi le pasezi în blender. Pentru că smoothie-ul să fie mai lichid, adaugi apă şi/sau gheaţă pisată, iar pentru a fi mai hrănitor, lapte semidegresat, gras sau chiar vegetal. O variantă a acestei băuturi este milkshake-ul, care conţine obligatoriu lapte. Smoothie-urile oferă organismului multă energie, sunt hrănitoare şi uşor de preparat şi reprezintă o opţiune excelentă pentru micul dejun într-o zi care se anunţa foarte călduroasă.

Supe reci, simplu de preparat şi nutritive

Supele reci sunt uşoare, răcoritoare, hidratante, nu necesită multă pregătire şi, în plus, sunt o modalitate excelentă de a folosi legumele prea coapte care s-au adunat în frigider şi cu care nu ştii ce să faci. Tot ceea ce ai de făcut este să le tai în bucăţi, să le pui în blender şi să le condimentezi cu multe ierburi proaspete şi un firicel de ulei de măsline.

Salatele, pentru un plus de prospeţime

Atunci când te gândeşti la meniuri estivale, salatele sunt printre primele care îţi vin în minte. Pentru o salată răcoritoare, dar care să îţi acopere toate nevoile nutritive, foloseşte legume proaspete variate, peste care adaugi leguminoase, precum lintea sau năutul, care sunt surse de proteine vegetale, şi alimente care conţin amidon, ca orezul sau paştele. Ai grijă să nu adaugi o cantitate prea mare de alimente cu amidon, pentru că îngreunează digestia. Nu uita nici de proteinele animale, însă alege carnuri uşoare, precum cea de pui, peste sau fructe de mare, ori ouă fierte. Adaugă un sos uşor, precum vinegreta, şi multe ierburi aromate şi verdeţuri proaspete.

Îngheţată, la gustare sau desert

Îngheţata poate fi una dintre cele mai potrivite gustări pe timp de canicula, fiind uşoară şi revigorantă. Este şi foarte uşor de preparat în casă, chiar dacă nu dispui de un aparat special pentru îngheţată. Este suficient să pasezi în blender o mână de fructe congelate, precum cele de pădure sau banane, cu un iaurt mic grecesc. Dacă vrei să fie mai dulce, adauga o lingură de miere.

Gătitul la aburi, pentru legume delicioase

Pentru o cină uşoară şi sănătoasă, legumele gatite la aburi sunt foarte potrivite. Fie că sunt consumate calde sau reci, legumele simple sunt suficiente pentru a compune o masă nutritivă. Sunt cremoase şi delicioase cu puţin ulei de măsline, sare şi ierburi. Pentru o masă completă, alege morcovi, dovlecei, ardei, vinete, fasole verde, alături de carne la grătar sau un ou fiert.

Sfaturile de mai sus te vor ajuta să compui meniuri sănătoase şi uşoare pentru zilele călduroase de vară. Un meniu tipic pentru o astfel de perioada ar putea include la micul dejun un smoothie, câteva fructe şi o tartină cu brânză sau ou fiert, la prânz, o salată cu carne albă şi multe legume şi un sorbet la desert, iar la cină, legume la aburi cu un ou ori o supă rece.





Adauga un comentariu