Sanatate

Cum să te lași de fumat: Trucuri care te ajută să scapi de dependență

Publicat: 18 iun. 2021

Fumatul este un viciu la care cu greu se renunță din cauza dependenței create de nicotină. Multă lume care fumează de ceva timp se întreabă cum să te lași de fumat în așa fel încât să nu fii afectat de „sevrajul“ lipsei de nicotină.

Nicotina nu dă aceeași dependeță ca în cazul drogurile, însă mulți fumători nu pot renunța rapid la fumat. Nicotina afectează toate zonele corpului, de la inimă și vasele de sânge până la hormoni, metabolism și creier. Tocmai de aceea, în momentul în care un fumător renunță la țigări, apar mai multe simptome fizice, mentale și emoționale.

Medicii susțin că prima săptămână este cea mai grea deoarece nicotina se elimină din corp și poți avea dureri de cap, insomnia și irascibilitate. În plus, sistemul respirator nu se poate curăța foarte bine atunci când nicotina este prezentă în organism. Pe măsură ce corpul o elimină, probabil te vei confrunta cu o tuse care ar putea dura câteva săptămâni.

În cazul renunțării la nicotină, „sevrajul“ durează, de obicei, câteva săptămâni, însă dorința de a fuma din nou poate să țină mai mult timp.

Cum să te lași de fumat: Sfaturi care te ajută să scapi de acest viciu

În momentul în care vă decideți să faceți acest pas important este bine să vă stabiliți un motiv clar. Dacă faptul că dăunează sănătății nu vă mobilizează, atunci trebuie să aveți o motivație puternică pentru a vă lăsa de fumat.

Sfatul medicilor este să nu renunțați la țigări brusc deoarece marea majoritate a celor care iau această decizie realizează în scurt timp că de fapt nu usnt încă pregătiți să renunțe la fumat și se reapucă de acest viciu. Explicația medicilor este că dependeța creată de nicotină face creierul să se obișnuiească cu o doză regulată.

Un prim pas în renunțarea la fumat este înlocuirea țigărilor cu alte produse care conțin nicotină. Pastilele, guma de mestecat cu nicotină sau patch-urile de nicotină vă ajută să vă lăsați de fumat. În plus, medicii vă sfătuiesc să folosiți și un tratament medicamentos.

Pentru a avea șanse mai mari de reușită este indicat să evitați consumul de cafea sau alcool, care sunt associate cu fumatul, dar și participarea la activități care pot declanșa pofta de a fuma. Cafeaua de dimineață, la care multă lume adaugă una sau mai multe țigări poate fi înlocuită cu succes cu ceaiul. În plus, dacă obișnuiați să fumați după ce mâncați, încercați să vă găsiți un alt obicei. Spre exemplu, puteți mesteca o gumă.

O viață mai sănătoasă

Pentru a vă pierde pofta de nicotină, este indicat să faceți mai mult sport. Chiar și exercițiile ușoare, precum mersul pe jos, pot fi de folos. Pe lângă renunțatul la fumat, dacă faceți sport vă va ajuta să scăpați și de kilogramele în plus.

Medicii recomandă ca în momentul în care vă decideți să vă lăsați de fumat să nu țineți dietă. Asta ar spori starea de irascibilitate și v-ar putea face să renunțați la ceea ce v-ați propus.

Totuși, puteți consuma mai multe fructe, legume și produse sărace în grăsimi. Astfel starea de sănătate se va îmbunătăți simțitor.





Adauga un comentariu