News Flash:

Cum sa-ti treci afacerea pe crestere, pe timp de criza

2 August 2010
689 Vizualizari | 0 Comentarii
Multi antrepenori au ajuns, in perioada de criza, sa isi mentina afacerile la nivelul de "supravietuire" prin reducerea sau amanarea cheltuielilor. Mentinerea afacerii pe linia de plutire este un rau necesar in vremuri de criza, caci in caz contrar, pe termen lung, se poate rata cota de piata.

Trecerea de la modul supravietuire la modul de crestere prea repede poate pune in pericol tot ceea ce compania a lucrat pentru a se salva. De aceea, daca sunteti antreprenor si aveti un astfel de gand, ar fi bine sa urmati sfaturile Entrepreneur.com.

Modul supravietuire inseamna reducerea costurilor, prin concedieri, restrangerea marjelor de profit, economisire, totul in contrast puternic cu modul de crestere, in care o companie reinvesteste profitul, isi extinde operatiunile si pune la cale strategii de crestere pe termen lung.

Primul si cel mai important pas pentru a stabili daca este sau nu timpul sa faci acest pas este sa stabilesti unde ar putea compania ta sa aiba probleme intr-o strategie de crestere.

"Prima data trebuie sa stii daca 'pacientul' este stabilizat. O auto-analiza si un control cu privire la afacerea ta sunt foarte importante, la fel cum este impotant sa evaluezi corect", spune John Gilespie, presedintele companiei Beyond the Bottom Line.

Totodata, specialistul ofera o lista de verificare pentru a determina daca firma este destul de stabila pentru a lua in considerare noi initiative de crestere. "Cheltuielile din companie sunt la acelasi nivel cu veniturile (nivelul cash flow)?", "Poti aborda initiativele de crestere cu personalul existent?", " Are compania bani sau poate accesa linii de credit care pot fi folosite pentru cresterea economica?", sunt cateva din intrebarile ale caror raspunsuri va vor ajuta sa luati decizia finala.

Atunci cand analizezi daca firma poate aborda noi proiecte cu personalul existent, este important sa se ia in considerare nu numai capacitatea angajatilor, ci si mentalitatea lor colectiva. Trecerea in modul de crestere inseamna sa se renunte la gandirea reactiva si sa se adopte o atitudine proactiva, lucru care ar putea fi dificil pentru angajatii tai.

"In functie de cat de mult timp a stat compania in stadiul de supravietuire, este posibil sa aveti oameni foarte buni, dar care sunt foarte obositi", spune Elizabeth Gasper, director general in compania Beyond the Bottom Line. "Este foarte important sa aveti niste conversatii sincere cu membrii personalului existent pentru a afla daca sunt capabili sa se concentreze pe noi initiative", a adaugat ea.

Afla de ce "supravietuiesti"

Recesiunea este un motiv suficient pentru ca afacerea dumneavoastra sa stagneze. Gillespie este de parere ca trebuie sa aflati daca scaderea economica este singura problema a afacerii si sa rezolvati alte posibile probleme, cum ar fi cele legate de management sau crestere necontrolata inainte de a trece la noi proiecte.

Atat Gillespie, cat si Gasper spun ca antreprenorii ar trebui sa implice membrii boardului in evaluarea companiei si stabilirea punctelor slabe si punctelor tari.

"Una dintre cele mai mari probleme ale directorilor de intreprinderi sau directorilor generali ai companiilor emergente este ca ei nu stiu cum sa creeze legaturi intre membrii boardului si consultanti", spune Gasper.

La randul sau, Gillespie sustine ca acest lucru poate fi deosebit de util atunci cand este vorba de a aprecia corect conducerea unei companii. "Managementul ar putea fi prea optimist cu privire la capacitatea proprie de a schimba conditiile economice ale unei companii. Din fericire, managementul are o echipa de oameni pe care poate conta pentru a servi ca mentori", a adaugat ea.

Planul de tranzitie si reducerea riscului

Seful companiei Beyond the Bottom Line compara aceasta faza de tranzitie cu "transferul unui pacient de pe masa de operatie pe targa" sau oprirea la un semafor atunci cand acesta este galben.

Pregatirile ar putea include discutii cu angajatii pentru a te asigura ca planuiesc sa ramana in cadrul companiei, discutii cu clientii cheie despre ce au de gand sa comande in urmatoarele luni, cercetari de piata sau contractarea unui credit.

Fie ca este vorba de extinderea pe plan international sau vizarea de clienti noi, trecerea de la un stadiu la altul poate fi riscanta. De aceea, antreprenorii ar trebui sa elaboreze planuri de rezerva pentru a aborda riscurile posibile si sa urmareasca strategii care sa permita intreprinderilor lor sa ramana vii.

De exemplu, Gillespie sugereaza mai degraba sa se angajeze consultanti decat sa ai angajati full-time, pentru a facilita cresterea si a reduce riscurile. "Cand vrei ca afacerea sa creasca rapid, trebuie sa atragi competente fara prea multe costuri fixe", explica aceasta.

"Daca sunteti intotdeauna axat pe conservarea activelor pe care le aveti si va este teama sa va angajati in planuri de viitor, veti pierde multe oportunitati. Daca in fiecare zi esti cu un pas inapoi si spui 'ma bucur ca am rezolvat criza' nu va creste niciodata afacerea", conchide, la randul sau, si Gasper.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.4687 (s) | 22 queries | Mysql time :0.352736 (s)