News Flash:

Cum scapa strainii de nebunii de pe sosele

11 August 2010
3083 Vizualizari | 1 Comentarii
• Daca, in Romania, un sofer care este prins de radar cu o viteza de 249 km/h plateste o amenda de doar cateva sute de lei, in Elvetia, de exemplu, un astfel de sofer ramane fara bolid sau este obligat sa plateasca o amenda de pana la 750 de mii euro Viteza excesiva la volan este prezenta oriunde. Este plin de inconstienti cu bani si masini puternice. Problema este modul in care autoritatile trateaza aceasta chestiune, a nebunilor care nu mor ei, ci ii omoara pe altii nevinovati. Stiti despre tanarul care mergea zilele trecute cu 249km/h spre mare, in Romania, nu a patit mai nimic. Iata cum se trateaza o problema similara, recenta, de 290km/h, in Elvetia, si cum se judeca amenzile pentru viteza excesiva in Tara Cantoanelor, precum si in Germania sau Franta. La 248km/h viteza inregistrata pe radar, un sofer de 23 de ani, roman, a ramas fara carnet pentru 90 de zile si s-a ales cu noua puncte de penalizare. In practica, asta inseamna o amenda de cateva sute de lei, iar nebunul poate reveni la volan in 30 de zile, daca urmeaza demersurile legale (o cerere la politie si sustinerea unor cursuri care scurteaza pedeapsa). Conform Onlinesport, in Elvetia, un dement a fost prins, luni, la bordul unui Merdedes SLS, ruland cu 290km/h. Unu la mana: a ramas fara masina. Bolidul a fost confiscat de Politie, pana cand omul isi va plati amenda. Doi la mana: nu este vorba de o amenda de cateva sute de euro, ci de una de cateva sute de mii de euro. Amenzile auto in Elvetia, precum si in alte tari occidentale, aduc bani la buget din astfel de infractiuni, intr-un mod foarte eficient si corect: in functie de veniturile soferului. Trei la mana, a circula cu peste 25km/h peste viteza legala de 120km/h pe o autostrada, in Elvetia, este infractiune. Asadar, vitezomanul risca si inchisoarea. Nebunul de la volanul SLS-ului va avea de platit o amenda de pana la 750 de mii euro, in functie de veniturile sale. Daca nu achita, nu isi ia masina inapoi. SLS-ul costa undeva spre 200 de mii euro. Elvetienii nu glumesc. Pentru ca a depasit, in 2009 viteza legala dintr-un sat (50km/h) cu 50km/h, un milionar elvetian, aflat la volanul unui Ferrari a platit 200 de mii euro amenda. Legea care permite judecatorilor sa penalizeze soferii vitezomani este excelenta, pentru ca un nebun cu bani, care crede ca e cel mai tare, nu va invata nimic daca este amendat cu cateva sute de euro. El trebuie sa fie lovit cu sume mari, pe care chiar sa le simta, eventual mai mari decat masina pe care o conduce, asa cum iata, in Elvetia, se intampla, in practica. In Germania, amenzile pentru bautura la volan si viteza excesiva pot ajunge si la 16 milioane de euro. In Franta, Austria si tarile nordice, la fel, amenzile auto se taxeaza in functie de averile soferilor. Ce sa invete soferii din Romania care sunt prinsi la fiecare final de saptamana ruland spre mare cu peste 200km/h? Cu ce sa il atinga pe cel care are un Porsche sau un X5 de 70-100 de mii de euro o amenda de cateva sute de lei si o luna de stat pe tusa? Cu absolut nimic. Chiar si pe un normal (nu la cap, ci ca masina) la volanul unui Logan sau al unui VW second-hand, care prinde 160 sau 180 sau 200, cu ce sa il afecteze amenzile din sistemul romanesc? Cu nimic. Si-a facut damblaua, a riscat viata altora si a luat o mica amenda. Masina o are pe mana, a dat cativa lei amenda si unde pui ca, peste o luna, este inapoi pe sosea. Amenzile auto din Romania ar trebui sa se alinieze la cele din Elvetia si Germania. S-ar aduce si multi bani la buget, iar drumurile ar fi mai sigure. Jumatate dintre autorii de accidente grave scapa de puscarie Anul trecut, 2.700 de oameni au murit pe soselele din Romania. Alte mii au fost ranite. Justitia îi gaseste pe vinovati greu si-i pedepseste din doi în doi. Conform ziarului Gandul, in Romania, multi autori de accidente grave scapa de puscarie, dupa ce judecatorii decid sa le dea pedepse cu suspendare. Potrivit politistilor, anul trecut, 2.700 de persoane au decedat în accidente rutiere. Alte cateva mii de oameni au suferit leziuni grave sau au ramas infirmi în astfel de accidente. Statisticile arata ca, de multe ori, autorii unor astfel de accidente scapa fara sa execute pedepse cu închisoarea, unii alegandu-se doar cu amenda, în baza deja celebrului articol 18 indice1, care vorbeste de inexistenta pericolului social, în cazul lasarii în libertate a faptuitorului. Practic, daca ne referim doar la autorii unor accidente mortale, 40% dintre acestia scapa de puscarie. Daca ne referim la soferii care au produs accidente grave soldate cu raniti, statistica arata si mai prost: jumatate scapa de închisoare. Legislatia tarii noastre este una relativ blanda, comparativ cu cea a altor state membre ale UE. "Exista un standard privind fondul comun al infractiunilor la regimul rutier, ca anexa la Conventia privind Interdictia Dreptului de a Conduce, ne-au declarat surse din Politia Rutiera. Fiecare tara decide cum aplica prevederile. La noi problema nu este atat legislatia, cat modul în care magistratii o interpreteaza atunci cand judeca".
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

legea  | #118475
pe langa faptul ca amenzile sunt mici nici macar nu sunt platite iar "statul" uita sa le execute cum se face in alte tari!!!!traiasca primarii!!!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1507 (s) | 24 queries | Mysql time :0.038349 (s)