Actualitate

Cum se prepară cea mai delicioasă rețetă de cartofi aurii la cuptor

Publicat: 25 oct. 2021
rețetă cartofi aurii la cuptor
Cartofii gătiți la cuptor sunt ideali pentru persoanele care țin la silueta lor

Această rețetă de cartofi aurii la cuptor înlocuiește cu succes cartofii prăjiți, fiind alegerea ideală pentru persoanele care vor să slăbească sau să încerce un fel de mâncare mai sănătos, fără ulei. Mai mult, acest fel de mâncare nu este greu de preparat și poate fi folosit cu succes drept garnitură la multe fripturi.

Foarte multă lume se ferește de preparatele pe bază de cartofi, considerând că îngrasă. Și totuși, beneficiile cartofilor sunt susținute și de nutriționiști. Celebra doctoriță Mihaela Bilic explică beneficiile cartofilor copți asupra dietei, dar și cum putem slăbi fără să mâncăm doar alimente „alimente degresate, triste și fără gust”.

Rețetă de cartofi aurii la cuptor

Cartofii aurii sunt o alternativă mult mai sănătoasă a cartofilor prăjiți. Acest lucru se datorează modului în care sunt preparați, precum și cantității mici de ulei pe care o folosim. Pentru a găti cartofi aurii la cuptor avem nevoie de cartofi făinoși (nu din cei pentru prăjit), ulei (de preferat ar fi cel de măsline) și un pic de sare de mare.

Cât timp pregătim cartofii, setăm cuptorul să se preîncălzească la 200 de grade Celsius. Ungem cu ulei o tavă în care încap toți cartofii și o introducem în cuptor, pentru a se înfierbânta. În acest timp, tăiem cartofii în jumătate sau în patru, în funcție de mărime, și îi punem într-o oală cu apă și sare. Cartofii se fierb 10 minute, până apa începe să clocotească.

rețetă cartofi aurii la cuptor
Cartofii astfel preparați sunt delicioși

După fierbere, cartofii se scurg și se pun înapoi în oala în care au fiert. Punem capacul și scuturăm oala, de 5-6 ori. Astfel, cartofii vor avea o crustă crocantă și mijlocul va rămâne moale. Așezăm cartofii în tava încinsă, adăugând sare de mare și alte condimente (rozmarin), după gust. Acești cartofi se lasă la copt timp de 45 de minute.

Ce spune Mihaela Bilic despre cartofi

Cunoscutul nutriționist Mihaela Bilic susține că silueta este afectată de carofii prăjiți doar dacă nu sunt consumați cu moderație. Aceștia pot crește riscul de cancer numai dacă sunt consumați în mod frecvent. Într-o postare pe Facebook, Mihaela Bilic ne informează că putem slăbi mâncând fast food. Afirmațiile sale sunt susținute de fapte, aceasta oferind exemplul unui profesor de nutriție la Universitatea din Kansas, care a slăbit după ce a mâncat timp de 10 săptămâni numai produse junk food, care nu depășeau 1800 de calorii. Cantitatea recomandată de cartofi prăjiți este de 10 sau 15 bucăți. Dar cum știm că legumele sunt prăjite corect?

„Păjirea corectă se face în ulei proaspăt, mult și bine încins, care să acopere complet cartofii. Cartofii prăjiți corect trebuie să fie crocanți la exterior, acea crustă împiedică îmbibarea lor cu ulei și astfel vor avea mai puține calorii.”

Celor ce își doresc să slăbească, nutriționistul le recomandă să înlocuiască dulciurile și carnea cu cartofii copți sau fierți. Aceștia îngrașă mai puțin decât pâinea, deoarece cartoful are 70% apă și dacă este fiert nu depășește 70-80 calorii, adică cât o felie de pâine. Iar cartoful rece îngrașă mai puțin decât orice alt făinos,  mai precizează Mihaela Bilic. Așadar, dacă vă doriți să slăbiți, celebra rețetă de cartofii aurii la cuptor este alegere ideală pentru o masă sățioasă.





Adauga un comentariu