Diete si regimuri

Cum si cata apa trebuie sa bei daca tii o dieta de slabire

Publicat: 07 iul. 2015
7

Apa este esentiala si ajuta in cazul proceselor de digestie, asimilarea nutrientilor, eliminarea si indepartarea deseurilor din organism, sustin nutritionistii. Potrivit nutritionistului Lygia Alexandrescu, daca urmati un regim de slabire, consumul de apa este esential intrucat in faza initiala se pierde in special apa care trebuie sa fie inlocuita pentru a evita deshidratarea.

De asemenea, viteza cu care se ard caloriile este un proces chimic care cere prezenta apei. In plus, apa ajuta la prevenirea constipatiei, dar si la eliminarea toxinelor acumulate in organism.

Apa insa nu trebuie folosita ca substitut alimentar sau pentru a linisti apetitul. „Intr-o prima faza, scaderea ponderala se datoreaza in special pierderii masive de apa, de aceea este obligatorie consumarea unei cantitati adecvate de apa pentru a preveni deshidratarea. Procesul de ardere a caloriilor necesita o rezerva suficienta de apa pentru a se desfasura eficient. Deshidratarea incetineste si chiar inhiba procesul de ardere a grasimilor”, a afirmat nutritionistul.

Apa. 6 momente esentiale in zi cand trebuie sa bei un pahar cu apa

Lygia Alexandrescu explica ca deshidratarea determina reducerea volumului de sange si implicit a rezervei de oxigen din muschi, ceea ce se traduce printr-o stare de oboseala accentuata. In acelasi timp, arderea caloriilor creeaza toxine, iar apa joaca un rol vital in procesul de eliminare a acestora din organism.

„O dieta sanatoasa, de slabire sau de mentinere, trebuie sa includa si o cantitate suficienta de fibre, insa aceste fibre ajuta sistemul digestiv sa functioneze corespunzator numai in prezenta unei cantitati suficiente de apa. Absenta acesteia produce constipatie. Consumul de apa inaintea mesei poate determina instalarea senzatiei de satietate mai repede si astfel se vor consuma cantitati mai mici de alimente”, a precizat nutritionistul.

Deshidratarea iti poate fi fatala. Vezi care sunt semnele si simptomele

Necesarul de apa

In privinta cantitatii de apa consumata pe zi, recomandarea generala este de opt pahare de apa pe zi, ceea ce ar fi echivalent cu doi litri, sustine nutritionistul.

„Riguros vorbind, necesarul de apa zilnic depinde de inaltime, greutate, temperatura ambianta, stare de sanatate, nivel de activitate si, bineinteles, de dieta (o dieta bazata pe fructe si legume va necesita un aport mai mic de apa). Si astfel o cantitate de apa de ingerat zilnic, mult mai apropiata de realitate ar fi 35-40 ml apa/kg corp/zi”, a punctat specialistul.

Un prim semn al unui organism bine hidratat este urina transparenta, de culoare galben deschis.

Cei care se tem ca apa consumata in cantitate mare va fi retinuta de organism si va crea senzatie de balonare, pot a stea linistiti. Retentia de apa in general este corelata cu excesul de sare din dieta, insa consumul adecvat de apa nu este o cauza a acesteia.

Nutritionistul explica ca ceaiul verde, de la descoperirea sa, a fost recunoscut pentru proprietatile sale farmacologice – combate somnolenta, are efect diuretic, ajuta in timpul procesului de digestie, este energizant, satisface senzatia de sete.

„Trebuie retinut faptul ca bauturile care contin cofeina – ceaiul, cafeaua – si alcoolul nu hidrateaza organismul, ci actioneaza ca diuretice si de aceea, atunci cand sunt consumate, se va ingera o cantitate suplimentara de apa pentru compensatie. In momentul in care se instaleaza senzatie de sete, organismul este deja deshidratat, si aceasta senzatie trebuie neaparat prevenita prin hidratare preventiva”, mai spune Lygia Alexandrescu.

Nutritionistii recomanda ca ziua sa fie inceputa cu un pahar cu apa proaspata pentru hidratare si forma maxima.

sursa: foodstory





Adauga un comentariu