News Flash:

Cum transformi alimentele rele in prietenoase cu silueta

19 Iunie 2018
447 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6524 RON (+0.0046)
USD: 3.9764 RON (-0.0029)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Paine

Daca ai tinut vreodata cura de slabire sau esti chiar acum la dieta, ti s-a spus sa renunti la carbohidrati. Adio cartofi copti, ramas-bun paine cu unt, la revedere spaghete! Nu-i asa ca te-ai bucura daca lucrurile ca lucrurile sa stea altfel? 

Ce au in comun painea, pastele, cartofii si orezul, pe langa faptul ca sunt atat de gustoase, incat deseori exageram cu portiile? Toate sunt bogate in carbohidrati simpli, in special amidon, care provoaca o crestere brusca a glicemiei, lucru de evitat, intrucat cresterile mari si repetate ale insulinei duc in timp nu doar la rezistenta la insulina si la diabet, ci si la diverse alte probleme de sanatate.

De ce te ingrasa alimentele bogate in amidon? Cand se mareste glicemia, creste si nivelul insulinei, hormonul care face mai mult decat sa readuca zaharul din sange la valori normale: el da comanda ca toti carbohidratii neutilizati de organism sa fie transformati in depozite de grasime. Cat timp nivelul insulinei e crescut, corpul stocheaza grasimile pentru a le folosi mai tarziu. Daca mesele iti ofera aproape intotdeauna mai multe calorii decat ai nevoie, rezervele acestea de grasimi nu doar ca nu vor fi consumate, ci chiar se vor mari. Un pic azi, un pic maine si uite asa ne trezim cu inesteticii colacei de pe burtica, de care apoi nu reusim sa scapam. Totusi, iata o veste care cu siguranta iti va insenina ziua: e suficient sa schimbi modul in care prepari aceste alimente ca ele sa devina prietenoase cu silueta ta. Descopera ce si cum sa faci.

Pastele: racite si reincalzite
Ti-e dor de spaghete? Iata un truc prin care sa le transformi in alimente mai putin periculoase pentru silueta: dupa ce au fiert, lasa-le in frigider peste noapte. Cand vrei sa le mananci, tot ce ai de facut este sa le reincalzesti, scufundandu-le 30 de secunde in apa clocotita. De ce sunt pastele mai sanatoase consumate astfel? Cand se racesc, amidonul din ele capata o structura mai apropiata amidonului rezistent, pe care il gasim si in fasolea boabe, mazare, linte, ovaz, care e mai greu de digerat. S-a observat ca, dupa o portie de paste preparate astfel, cresterea glicemiei si a insulinei e cu 50% mai mica. Un efect bine-venit pentru toti cei care, dintr-un motiv sau altul, urmeaza o dieta low-carb (cu putini carbohidrati).

Painea: congelata, apoi prajita
Adori painea cu unt, dar ti-o refuzi de teama ca te vei ingrasa? Gata cu interdictiile, fiindca iata ce s-a descoperit: daca intai congelam si apoi prajim painea alba, indicele ei glicemic scade cu 40-50%, impiedicand astfel cresterea exagerata a glicemiei. Specialistii presupun ca acest lucru se datoreaza faptului ca moleculele de amidon din paine isi modifica structura in urma congelarii, decongelarii si prajirii. Asadar, data viitoare cand ti-e pofta de paine alba, ia o felie de paine din congelator, pune-o in prajitor si savureaz-o fara grija kilogramelor in plus. Sigur, asta nu inseamna ca ai unda verde la o jumatate de franzela deodata, dar te poti desfata linistita cu 1-2 felii pe zi. De retinut ca studiile s-au facut doar pentru painea alba. Nu se stie daca aceleasi modificari se petrec si cu alte tipuri de paine (integrala, secara etc.).

Cartofii: mai buni reci
Cartofii sunt de trei ori mai satiosi decat painea. De fapt, ocupa un loc fruntas in topul celor mai satioase alimente. Problema este ca au indicele glicemic 85, considerabil mai mare decat al zaharului (indice 68). Dintre cartofi insa, cei noi si unele tipuri de cartofi albi au indice glicemic mai mic. Si-acum vestea buna: cartofii, la fel ca pastele, cresc mai putin glicemia si insulina daca sunt consumati reci. Motivul e acelasi: o parte din amidon devine rezistent, nemaifiind transformat in zahar. Iar daca ii mananci la aceeasi masa cu castraveciori in otet sau o salata asezonata cu otet, indicele lor glicemic scade cu 30-40%. 

Orezul: fiert cu putin ulei 
In 2015, cercetatorii au descoperit o modalitate surprinzatoare de a prepara orezul, care nu doar ca il transforma intr-un aliment mai sanatos, dar in acelasi timp il „scutura“ si de o parte din calorii. Metoda e simpla: fierbi 500 ml de apa si torni o lingura de ulei (in studii s-a folosit ulei din nuca-de-cocos) inainte sa adaugi orezul. Imediat ce s-a fiert, pune-l in frigider pentru 12 ore. Obtii un orez care are de 10 ori mai mult amidon rezistent si e cu 30-50% mai sarac in calorii. Il poti consuma rece sau reincalzit, dupa preferinta.

Otetul, ingredient-minune
Otetul diluat este un tonic traditional pentru slabit. Daca bei doua lingurite chiar inaintea unei mese bogate in carbohidrati, glicemia si insulina vor creste cu 35% mai putin. Un efect excelent daca vrei sa-ti pastrezi silueta. Si persoanele care sufera de diabet de tip II ori au rezistenta la insulina pot profita de avantajele otetului: doua linguri de otet diluate in apa baute seara inainte de culcare ajuta la scaderea glicemiei de dimineata, masurata pe nemancate.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

otetul ingredient-minune
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1532 (s) | 21 queries | Mysql time :0.023884 (s)