Boli si tratamente

Cum vă afectează colesterolul inima

Publicat: 14 feb. 2021
Majoritatea oamenilor știu că colesterolul ridicat este rău pentru inima lor, dar puțini oameni înțeleg cu adevărat ce este colesterolul.
Majoritatea oamenilor știu că colesterolul ridicat este rău pentru inima lor, dar puțini oameni înțeleg cu adevărat ce este colesterolul.

Majoritatea oamenilor știu că colesterolul ridicat este rău pentru inima lor, dar puțini oameni înțeleg cu adevărat ce este colesterolul. Dr. Claire Haga, medic de familie la Mayo Clinic, explică de ce este atât de strâns legat de problemele cardiace.

Il vedem listat pe etichetele alimentelor și auzim profesioniștii din domeniul sănătății vorbind despre asta, dar puțini oameni știu ce este de fapt colesterolul.

„Aveți nevoie de colesterol pentru a ajuta la formarea sănătoasă a creierului. Cu toate acestea, există colesterol rău și acesta este cel care construiește de fapt plăcile din arterele noastre”, spune dr. Haga. Și asta ne preocupă.

Cum vă afectează colesterolul inima?

Colesterolul este o substanță cerată care se găsește în grăsimile din sânge. Când aveți colesterol ridicat, puteți dezvolta depozite de grăsime în vasele de sânge, ceea ce ar putea îngreuna fluxul de sânge suficient prin arterele dumneavoastră.

„Deci colesterolul rău, atunci când aceste plăci se acumulează, dacă se rup, pot provoca un atac de cord sau chiar un accident vascular cerebral”, spune dr. Haga, potrivit Medical Xpress.

Dr. Haga spune că ceea ce mănânci îți afectează nivelul colesterolului, așa că ai o anumită putere să îl controlezi.

„Exemple de grăsimi, multe din acestea sunt produsele care sunt preambalate, uneori lucruri precum gogoși și fursecuri. [Ar trebui] să încerci cu adevărat să le elimini”, spune dr. Haga.

De asemenea, doriți să reduceți grăsimile saturate care se găsesc adesea în produsele de origine animală, cum ar fi slănina sau untul.

Dr. Haga spune că, de asemenea, vă puteți reduce colesterolul atunci când consumați mai mult omega-3, care este grăsimea bună pe care o găsiți în pește, nuci și avocado. Obținerea mai multor proteine ​​din zer în dieta, de asemenea, vă poate reduce colesterolul.





Adauga un comentariu