News Flash:

Cursurile din scoala sunt vechi si insuficient corelate cu cerintele pietei

8 Mai 2010
605 Vizualizari | 0 Comentarii
Cursurile predate în scoala sunt prea vechi si necorelate cu oportunitatile si cerintele de pe piata muncii, rezulta dintr-un studiu prezentat, ieri, la deschiderea Targului International al Absolventilor. Studiul a vizat identificarea si catalogarea competentelor dobandite în scoala (liceu si universitate) si a competentelor solicitate la angajarea absolventilor pe patru domenii de activitate - IT, FMCG (Fast Moving Consumer Goods), telecom si auto. Gradul de acoperire a competentelor solicitate pe piata muncii, realizat prin cursuri în scoala pe domenii de interes cu oportunitati pe piata muncii, este mai mare pentru procesare de text (43 la suta), baze de date (34 la suta), sisteme de operare (31 la suta), webdesign (28 la suta), design (23 la suta) si mai mic pentru competente precum e-commerce si cele de project management, care sunt putin acoperite în scoala. Specialistii considera ca materia predata în scoala este prea veche, iar rata de schimbare a continuturilor cursurilor este mica raportat la dinamica pietei si a domeniului IT. De asemenea, continutul cursurilor este insuficient corelat cu oportunitatile si cerintele de pe piata muncii, nu este armonizat cu cerintele din Uniunea Europeana sau cu trainingurile interne pe entry level si, de multe ori, acestea nici nu sunt predate de personal de specialitate, se mai arata în studiu. In plus, cursurile predate în scoala nu au legatura cu dorinta de cariera a tinerilor. La polul opus, piata are nevoie de dezvoltarea de aptitudini soft si hard în proportii aproape egale, de continuturi relevante, competente de mobilitate pe piata muncii, productivitate, eficienta în proces, creativitate si spirit antreprenorial. Initiatorii studiului au identificat si posibile solutii pentru reducerea discrepantelor existente între ceea ce ofera scoala si cerintele de pe piata muncii, acestea referindu-se la elaborarea unei strategii de eficientizare a procesului educational pe competente IT, colaborarea permanenta între mediul educational si cel de afaceri sau la cresterea ponderii continuturilor ce dezvolta competente de mobilitate, creativitate, inovatie versus asimilare si cunoastere.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.4737 (s) | 22 queries | Mysql time :0.349435 (s)

loading...