Diverse

Daca intestinele ar putea vorbi: 9 lucruri pe care ar trebui sa le stii

Publicat: 12 aug. 2019
25

Corpul tau comunica in permanenta cu tine, iar intestinele au propriul limbaj pe care ar fi bine sa inveti sa-l descifrezi. Intestinul nostru este responsabil de punerea corpului in stare de functionare. Pe masura ce descompune alimentele pe care le consumam, intestinul absoarbe nutrienti care sustin functiile corpului nostru – de la productia de energie pana la echilibrul hormonal, de la sanatatea pielii la sanatatea mintala si chiar eliminarea toxinelor si a deseurilor. Aproximativ 70% din sistemul imunitar este adapostit in intestin, astfel incat asigurarea formei de varf a sistemului nostru digestiv poate fi esentiala pentru a aborda multe dintre problemele noastre trupesti. Iata ce va comunica intestinele:

1. Scaunele sunt programate? Frecventa scaunelor este un subiect frecvent discutat, iar potrivit medicilor, normalul se situeaza oriunde de la trei ori pe saptamana la trei ori pe zi. In timp ce fiecare intestin este diferit, un intestin sanatos are adesea un model. In general, dureaza 24 pana la 72 de ore pentru ca alimentul tau sa treaca prin tractul digestiv. Mancarea nu ajunge in intestinul gros (colon) decat dupa sase pana la opt ore, asa ca mersul la toaleta va fi dupa aceea. Deci nu va speriati si nu stati pe toaleta in asteptare (asta poate duce la hemoroizi). Constipatia are multe cauze, de la deshidratare sau fibre scazute pana la probleme tiroidiene, dar cel mai bun pariu este sa va verificati mai intai dieta. Asigurati-va ca beti suficienta apa si includeti o varietate de fructe si legume in dieta dvs. Tineti cont de mancarea pe care ati consumat-o zilele trecute – chiar si saptamani in urma. Deseurile ramase mai mult decat ar trebui vor putrezi si sunt o potentiala cauza a gazelor urat mirositoare si a altor probleme de sanatate.

2. Alimentele procesate pot provoca inflamatii in captuseala tractului gastrointestinal, locul exact in care alimentele sunt absorbite. S-ar putea ca intestinul tau sa nu recunoasca ceea ce ai mancat ca aliment digerabil si, in schimb, interpreteaza prezenta alimentelor precum siropul de porumb cu fructoza inalta sau ingrediente artificiale ca "atacator". Acest lucru declanseaza un raspuns inflamator in care corpurile noastre combat literalmente aceste alimente ca si cum ar fi o infectie. Consumand mai multe alimente intregi, cum ar fi fructe, legume si carne neprocesate, puteti scadea stresul pe care acest lucru il creeaza asupra corpului tau. 3. Nu intotdeauna un fan al glutenului. Exista dovezi de incredere ca glutenul creste permeabilitatea intestinala. Aceasta inseamna ca particule precum alimentele, deseurile si agentii patogeni precum bacteriile pot trece prin mucoasa compromisa a intestinelor dvs., intra in fluxul sanguin si pot provoca inflamatii si boli generale. Cea mai buna metoda de a vedea daca glutenul iti face probleme este sa il elimini complet, cel putin 4 saptamani si sa vedeti ce spune intestinul tau cand il incerci din nou. Asigurati-va ca cititi etichetele si listele de ingrediente! Graul poate fi gasit intr-o multime de alimente ca liant, umplutura etc., guma de mestecat, sosuri pentru salata, chipsuri de cartofi, condimente si multe altele.

4. Prebioticele il ajuta. Daca ati luat recent antibiotice, va trebui sa va ajutati intestinul sa isi faca prieteni noi. Antibioticele distrug toate bacteriile, inclusiv cele bune cunoscute sub numele de probiotice, cum ar fi lactobacilul si bifidobacteriul. Prebioticele, cum ar fi ceapa, usturoiul, sparanghelul, bananele si leguminoasele, joaca un rol diferit fata de probiotice. Sunt fibre dietetice care hranesc bacteriile bune din intestin, va ajuta sa va imbunatatiti microbiomul. Pilulele anticonceptionale iti pot modifica, de asemenea, mediul intestinal. 5. Completeaza-ma cu varza! Impreuna cu prebioticele, intestinul tau are nevoie de o doza sanatoasa de probiotice. Alimentele fermentate, cum ar fi kimchiul, usturoiul, miso-ul si tempeh-ul, precum si bauturi ca kombucha si chefir au culturi vii care va ajuta intestinul sa descompuna alimentele si sa va imbunatateasca sistemul imunitar.

6. Stare de spirit joasa? S-ar putea sa fie de vina mancarea ta. Cand digestia dvs. este compromisa, corpurile noastre pot subproduce neurotransmitatori precum serotonina. (95% din serotonina este produsa in intestinul subtire.) Un nivel scazut de serotonina este legat de anxietate, depresie si alte probleme de sanatate mintala. Este posibil sa nu fie cazul pentru fiecare persoana cu aceste probleme, insa, o atentie mai mare pentru dieta te poate ajuta sa scapi de ceapa de pe creier, tristete si iti da un plus de energie. 7. Dormiti in weekend. Nu va simtiti vinovati ca ati luat un mic dejun tarziu pentru a obtine o ora suplimentara de somn, mai ales daca nu ati dormit corect in cursul saptamanii. Cercetatorii inca analizeaza relatia intestin-somn pentru a verifica daca imbunatatirea sanatatii intestinului va influenta somnul, dar exista cu siguranta o legatura intre somnul deficitar si mediul bacterian al intestinului. Dormirea suficienta ajuta la scaderea nivelului de cortizol si permite timp pentru ca intestinul sa se repare. Asa ca acoperiti-va ovhii cu  masca de somn.

8. Mesteca lent si castiga cursa! Daca sunteti o persoana care nu se grabeste atunci cand mananca, atunci aveti numai de castigat. Mestecatul bine ajuta de fapt sa incepeti procesul digestiv. Pe masura ce dintii iti descompun mancarea si este stimulata productia de saliva, semnaleaza si restului corpului ca este timpul pentru ca sistemul digestiv sa inceapa sa functioneze. 9. Relaxeaza-ti mintea pentru a-ti reseta intestinul. Cu cat esti mai relaxat, cu atat vei putea sa iti hranesti corpul – si nu vorbim doar de digestie. Stresul iti poate schimba intestinul. Cercetarile arata ca timpul de meditare, poate ajuta la ameliorarea simptomelor tulburarilor intestinale. Pentru un plus de atentie, aflati ce tulpina probiotica specifica este potrivita dispozitiei tale.





Adauga un comentariu