News Flash:

Daca vrei sa te lasi de fumat, uite ce trebuie sa stii

16 Mai 2013
4038 Vizualizari | 1 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7415 RON (+0.0061)
USD: 4.2846 RON (-0.0030)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
A renunta la fumat este o mare provocare pana si pentru persoanele care au o vointa puternica. Necesita timp, rabdare si mai mult decat vointa. Exista, insa, mici lucruri pe care fumatorii le pot pune in aplicare pentru a renunta mai usor la viciu.

1. Trebuie sa stii DE CE te lasi de fumat
Nu te lasi de tigari doar pentru ca “nu iti fac bine”. Acest argument nu este suficient pentru a putea face fata tentatiei recaderii in viciu. Trebuie sa iti gasesti o motivatie proprie, personala, care sa te mane cu putere catre curatarea de nicotina. Poate fi vorba de aparitia unui copil in familie sau de protejarea partenerului nefumator care inhaleaza zilnic fumul toxic. Poate fi sperietura trasa dupa ce ai aflat ca un cunoscut, relativ tanar, a murit de cancer pulmonar. Orice ar fi, motivarea trebuie sa fie personala si sa crezi cu tarie in ea.

2. Nu-ti propune sa renunti dintr-o data
Chiar daca intr-o seara te-ai enervat dupa ce ai constatat ca ai fumat doua pachete in ziua respectiva si ca tusesti ca un bolnav de TBC, dar nu este o idee buna sa arunci tigarile si sa spui: “Gata, nu mai fumez!” 95% din persoanele care au reusit sa se lase de fumat au avut nevoie de terapie medicamentoasa pentru a se lasa si aproape toate au avut momente in care s-au reapucat de fumat. Motivul: nicotina creeaza dependenta. Creierul se obisnuieste sa primeasca nicotina si o cere ca un dependent de droguri. Lasa-ti timp pentru a te lasa si, mai ales, pentru a te acomoda si psihic, si fizic cu lipsa nicotinei.

3. Incearca inlocuitori de nicotina
La inceput, inlocuieste nicotina din tigari cu plasturi, guma sau pastile cu nicotina. Acestea au un aport mai mic de nicotina si ajuta organismul sa nu intre in sevraj. Studiile arata ca inlocuitorii de nicotina cresc sansele de a te lasa de fumat de doua ori. Oricum ar fi, consulta un medic inainte de a alege produsul din farmacie care inlocuieste tigara.

4. Spune-le apropiatilor ca vrei sa te lasi de fumat
Poarta o discutie serioasa cu persoanele din jurul tau si spune-le ca iti doresti din tot sufletul sa renunti la tigari. Astfel, eviti situatii incomode in care un coleg de munca te invita sa iesi la o pauza de tigara.

5. Combate stresul cu momente de relaxare
Stresul zilnic este puternic accentuat de renuntatul la fumat, motiv pentru care cei care se lasa de tigari devin tot mai agitati si mai nervosi. Fa tot posibilul de a te relaxa. Poti sa-ti faci chiar si un abonament la yoga sau la masaj, de o luna sau doua, pentru a te bucura de cat mai multe momente de relaxare si a evita recaderea in viciu pe fond de nervi.

6. Evita alcoolul sau alti factori care “cer o tigara”
Alcoolul, cafeaua si iesirile in oras parca cer toate o tigara ca sa fie completate cum se cuvinte. Evita sa bei alcool, bea cafea doua dimineata si tineti mainile ocupate cu orice, un pachet de carti de joc, un inel sau o minge antistres, atunci cand iesi in oras cu prietenii.

7. Fa curatenie generala in casa
Daca vrei sa renunti la tigari, trebuie sa scapi de mirosul de tutun din casa, din haine si de toate scrumierele si mucurile de tigara uitate ici-colo. Asadar, fa o curatenie generala si elimina orice urma de tigara din casa. Foloseste odorizante de camera si chiar lumanari sau betisoare parfumate in casa.

8. Nu renunta la primul esec
Se intampla des ca cei care nu mai fumeaza de o perioada de timp sa recada in viciu. Nu te demoraliza. Incearca si incearca si incearca din nou sa te lasi! Fii perseverent!

9. Fa miscare
Foloseste-ti energia redobandita de pe urma lasatului de fumat si apuca-te de sport. Este o cale buna de a te tine ocupat seara, cand ai bea un pahar de vin si ai fuma o tigara. Fa-ti un abonament la sala sau iesi in parc sa alergi. In felul acesta, eviti si riscul ingrasarii si te tii si ocupat, ca sa nu mai spunem ca iti intri in forma.

10. Mananca fructe si legume
Cand renunti la fumat creste pofta de rontait, atat din cauza lipsei gestului de a duce tigara la gura, cand si ca reactie fireasca a creierului care cere un inlocuitor in fata deprivarii de nicotina. Ca sa nu te ingrasi rontaind dulcuri si snacksuri, alege fructele si legumele. Poata cu tine mereu doi-trei morcovi curatati si cand te apuca pofta de rontait, scoate morcovii din pachet, scrie lyla.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

tigari toxic terapie creierul nicotinei plasturi guma pastile fumat viciu
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

saigan  | #354126
Unde vezi matale in Iasi abonament la yoga, dom' reporter? Asta se face ani multi si nu e un simplu sport.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3331 (s) | 21 queries | Mysql time :0.209551 (s)