Magazin

Dacia Logan, in Romania de la 6.690 euro! Puncte tari si puncte slabe

Publicat: 13 nov. 2012
1

@ Dacia a anuntat preturile noii generatii Logan @ Modelul pleaca de la 6.690 euro cu TVA inclus, pentru nivelul de echipare Access 1.2 16V 75 CP @ Noul Logan dispune de un design armonios, modern si elegant. Este aproape la fel de elegant precum modelele Volkswagen, iar componenta low-cost aproape a disparut la exterior
 
Dacia Logan pleaca de la 6.690 euro cu TVA inclus pe piata din România. Cea mai accesibila versiune se numeste Access si este echipata cu un motor 1.2 16V de 75 CP. Aceasta unitate este oferita si într-o versiune alimentata cu GPL. Gama de motorizari include si noul TCE 90, un motor turbo cu trei cilindri în linie. Aceasta motorizare a debutat în gama Renault pe noile Twingo si Clio si ofera 90 CP si 135 Nm, suficienti pentru a-i asigura lui Clio un sprint 0-100 km/h de 12.2 secunde si o viteza maxima de 182 km/h. Noul Logan este oferit si cu diesel-uri, unitatea de 1.5 litri fiind disponibila atât în versiunea de 75 CP, cât si în versiunea de 90 CP. Toate propulsoarele din gama respecta normele Euro 5 si sunt oferite doar în compania transmisiilor manuale cu cinci trepte. Înca de la nivelul de echipare de baza, noul Logan ofera ESP, airbag-uri laterale si frontale pentru sofer si pasager, directie asistata, ABS+AFU si altele. Garantia lui Dacia Logan ramâne de 3 ani sau 100.000 de kilometri. Dacia Logan se mândreste cu un pret apropiat de cel al generatiei precedente, mai ales daca luam în considerare dotarile oferite. Modelul are un portbagaj generos, de 510 litri, menit sa acopere nevoile clientilor în materie de spatiu la fel de bine ca generatia precedenta. Rezervorul de carburant are o capacitate de 50 de litri. Masa la gol a noului Logan variaza între 1.049 si 1.134 kilograme, în functie de versiunea de echipare si de motorizare, cu un conducator de 75 kilograme la bord si cu vehiculul în ordine de mers.
Noul Logan a luat prin surprindere piata auto europeana si în acest an. Nu la fel de puternic precum a facut-o în 2004, dar destul de aproape. Atunci toate elementele care vizau reducerea de costuri erau foarte vizibile – de la oglinzile retrovizoare laterale interschimbabile (la care s-a si renuntat repede deoarece ofereau o vizibilitate foarte slaba în spate) la faptul ca portbagajul putea fi deschis doar cu cheia (si implicit era necesara oprirea motorului). Acum noul Logan a rectificat aceste probleme. Mai mult, noul Logan dispune de un design armonios, modern si elegant. Este aproape la fel de elegant precum modelele Volkswagen, iar componenta low-cost aproape a disparut la exterior. Mai mult, aproape a disparut si la interior daca luam în calcul faptul ca acum Logan dispune înca de la al doilea nivel de echipare sistem radio-CD cu MP3 si port USB, iar la al treilea deja este optional un sistem multimedia, cu navigatie, Bluetooth si USB plus display touchscreen care functioneaza foarte bine. Scaunele sunt confortabile iar în spate au loc fara probleme trei pasageri. Pe de alta parte, daca vechiul Logan mai avea pe portiere elemente din material textil de o calitate buna, acum acestea au fost înlocuite de un plastic de o calitate slaba, care arata si se simte ieftin. Per total, calitatea interiorului putem spune ca a ramas la fel. Pe partea centrala a crescut, datorita noii console, dar prin alte locuri a scazut. Tot la interior am apreciat si îmbunatatirea ergonomiei – acum reglajul oglinzilor retrovizoare se face din partea stânga a volanului si nu de sub frâna de mâna (amplasare foarte periculoasa mai ales daca este necesara o ajustare în mers, deoarece exista „tentatia” de a ridica frâna de mâna).
Din pacate, comenzile pentru geam nu doar au ramas pe consola centrala, dar acum acestea sunt mai mici si amplasate mai jos, actionarea acestora în timpul mersului fiind destul de dificila. Noul Logan nu doar arata mult mai bine decât generatia anterioara, ci si ofera o tinuta de drum îmbunatatita. Una din principalele probleme ale generatiei anterioare era stabilitatea. Caroseria înalta, garda la sol ce putea fi comparata chiar si cu cea a unor SUV-uri si suspensia proiectata pentru a absorbi cât mai mult denivelarile de pe drumurile desfundate nu faceau din vechiul Logan unul potrivit nici macar pentru un condus „usor sportiv”.





Adauga un comentariu