News Flash:

Dan Gartofan si Adrian Berghea au devenit campioni nationali la Iasi

22 Octombrie 2007
1445 Vizualizari | 0 Comentarii
Dan Gartofan si Adrian Berghea au devenit campioni nationali la Iasi
• Ultima etapa a Campionatului National de Raliuri, disputata la Iasi, a consemnat triumful lui Dan Gartofan, care a castigat titlul de campion national • La capatul unui parcurs excelent in prima zi, Gartofan s-a vazut penalizat din cauza unei greseli elementare a copilotului • Sperantele la titlu pareau compromise, dar Marisca a abandonat la Iasi, iar Gartofan a realizat o veritabila cursa de urmarire • La proba superspeciala de la Mall, au asistat peste 4 mii de ieseni


Punct final in Raliul Iasului Tester, ultima etapa din cadrul Campionatului National de Raliuri. Dupa doua zile de adrenalina si spectacol, competitia interna s-a incheiat cu victoria lui Dan Gartofan si a copilotului sau, Adrian Berghea. Practic, principala atractie a Raliului Iasului Tester a fost lupta dintre clujeanul Bogdan Marisca (secondat de copilotul Sebastian Itu) si brasoveanul Dan Gartofan (copilot Adrian Berghea) pentru titlul de campion national. Gartofan a inceput ca din pusca prima proba speciala (PS 1). Marisca a terminat abia al saselea (de fapt al cincilea, pentru ca invitatul special, finlandezul Jarko Miettinen, clasat primul dupa ce a avut probleme tehnice la start, nu va puncta in clasament). Daca termina pe locul 5 raliul de la Iasi, Marisca devenea campion national. Alexandru Pitigoi a castigat PS 2, Mihai Leu a fost al doilea, iar Gartofan a incheiat podiumul.

Spectacol la Mall

Dupa primele doua probe speciale, Marisca a dat senzatia ca nu vrea sa riste nimic. Cea mai spectaculoasa proba a fost insa superspeciala Tester, de la Iulius Mall, lunga de 1,8 kilometri. Patru mii de spectatori au luat cu asalt parcarea si, din cauza ca a fost atat de multa lume la reintalnirea cu raliurile, startul a fost amanat. Desi vremea n-a mai fost atat de blanda, existand in permanenta risc de ploaie, iesenii au dat navala pentru a vedea la treaba cei 15 mii de cai putere promisi de organizatori. Lovitura de teatru a etapei de la Iasi a fost penalizarea lui Gartofan, din cauza ca a intrat cu un minut mai devreme in parcul service. Greseala grava de copilot. Practic, constient de greseala, copilotul Adrian Berghea vorbea singur si a doua zi, dimineata. Dupa aceasta penalizare, Gartofan a cazut pe locul 14 dupa prima zi, Marisca era pe 9. Ploaia din seara primei zile de concurs a ocolit sambata dimineata Iasul. Astfel, pe PS 4 Gartofan a mers mai bine decat Marisca si incepea cursa de recuperare a diferentei fata de adversarul sau. Mai mult decat atat, Giri a castigat si a cincea proba speciala cu un avans de cateva secunde chiar in fata lui Marisca. In speciala cu numarul 6, Marisca s-a confruntat cu unele probleme tehnice dupa ce a lovit un parapet. In fine, in a saptea proba speciala, ultima a primei bucle de sambata, Gartofan a mentinut ritmul, dar bomba avea sa o detoneze Marisca: abandon tehnic pe PS 7. Tradat de masina, Marisca i-a permis lui Gartofan sa urce pana pe locul 6, la 33 de secunde de Pitigoi si Mihai Leu, clasati la egalitate pe 1-2 dupa primele sapte probe speciale, adica la jumatatea concursului. Astfel, Gartofan a castigat PS 8 si pe urmatoarea proba speciala a pilotat impecabil. Distanta fata de locul al doilea s-a micsorat cu fiecare kilometru parcurs. Si a noua proba speciala a facut o victima, Onoriu vazandu-se nevoit sa abandoneze. Gartofan simtea ca titlul se apropie de el si a mers mai linistit pe PS 10.



Cursa de urmarire

Ultima proba speciala a celei de-a doua bucle i-a adus locul al doilea lui Giri, in spatele lui Pitigoi, dar a mai redus din handicapul pe care-l avea fata de Mihai Leu pentru a ajunge pe locul al doilea. Cu patru etape inainte de final, Gartofan avea mai putin de opt secunde de recuperat. Brasoveanul a mai recuperat si pe PS 12 cateva secunde fata de Leu, mai precis fata de locul 2. Gartofan ramane tot pe 3, dar in urmatoarea proba speciala ajunge acolo unde multi nu-l mai vedeau in stare. Practic, totul curgea in favoarea lui, dar nu s-a multumit sa devina campion de pe locul secund al Raliului Iasului Tester. Nu erau putini cei care s-ar fi gandit ca a devenit campion mai ales datorita abandonului lui Marisca, asa ca trebuia sa forteze in continuare. Proba Speciala 14 il duce pana la 0,2 secunde de primul loc in clasament. Brasoveanul a incheiat si ultima proba speciala in stil de campion, iar acum, impreuna cu copilotul Adrian Berghea, se pregatea de sarbatoare. Astfel, Gartofan a castigat Raliul Iasului Tester si, implicit, titlul de campion national. Pe podium au mai urcat Alexandru Pitigoi si Daniel Ungur, cel care i-a luat locul lui Leu dupa ce s-a constatat ca pe PS 13 timpul ii fusese inregistrat gresit.



Finlandezul a spart motorul unei vechituri

Simpaticul finlandez Jarko Miettinen, prezent la Iasi in calitate de invitat al organizatorilor, a incheiat inca de vineri seara Raliul Iasului Tester, cand motorul sau a cedat pe Superspeciala. A mers excelent in primul tur, dar apoi s-a vazut fum iesind de sub capota. N-a abandonat, dar motorul era praf. Avea nevoie de un piston, care insa pentru propulsorul montat pe Mitsubishi Evo VI cu care a concurat nu se gaseste in Romania. Oricum, finlandezul a oferit o veritabila lectie de pilotaj, mai ales ca a concurat pe masina prietenului sau, Catalin Berari, aceasta fiind o vechitura pe care pilotul clujean o tinea mai mult prin oras si o mai folosea pentru antrenamente.



Declaratiile laureatilor

Dan Gartofan: "Am fost extrem de placut surprins de mediatizarea acestui eveniment. Peste tot pe unde ma invarteam prin Iasi dadeam cu ochii de ceva care sa aminteasca iesenilor de raliu. Este cel mai frumos raliu de macadam din tara si sper sa nu se supere colegii mei clujeni cand afirm acest lucru. Organizatorii ieseni au dat o veritabila lectie despre cum poate fi pus la punct in cel mai mic amanunt un raliu in doar o luna si jumatate. Dupa ce am aflat de penalizarea de vineri seara am trait cele mai grele momente din cariera mea de pilot. Am luptat pana n-am mai putut pentru acest titlu".
Alexandru Pitigoi: "A fost un raliu solicitant, dar bine organizat. Sunt multumit de rezultat".
Daniel Ungur: "Imi pare rau de ce i s-a intamplat lui Marisca. Giri (porecla lui Dan Gartofan) a fost un mic finlandez. Felicit organizatorii pentru raliul pe care ni l-au oferit".



declaratiile laureatilor
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1354 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018235 (s)

loading...