News Flash:

Danale si regiile autonome (I)

9 Aprilie 2000
1295 Vizualizari | 0 Comentarii
Vasile Spiridon Danale, candidatul Partidului National Taranesc Crestin si Democrat pentru functia de primar al municipiului Iasi, a prezentat cateva solutii la problemele serviciilor publice. In ceea ce priveste Regia Autonoma Judeteana de Apa-Canal (RAJAC), Danale a pornit de la o diagnoza ce scoate in evidenta principalele neajunsuri ale acestei regii. Astfel, candidatul PNTCD considera ca dificultatile specifice pleaca de la un sistem mixt de alimentare. Pe de o parte, drenurile si captarea de la Timisesti cu apa din raul Moldova, calitativ mai buna dar dintr-o sursa relativ departata de municipiu, transportul presupunand atat conducte magistrale cat si statii de repompare si de partea cealalta alimentarea de la Prut, mult mai apropiata ca distanta, dar net inferioara calitativ, necesitand cheltuieli de tratare mai ample. In diagnoza lui Danale se arata ca populatia municipiului resimte valoarea consumului atat cantitativ (fiind semnificativ ca in sistem pausal consumul este de 7 mc/luna/persoana, iar in regim de consum contorizat de 5mc/luna/persoana), cat si calitativ, prin pretul mereu in crestere - fiind unul dintre cele mai mari din tara ( 6224 lei/mc, spre comparatie cu Bucuresti 3000lei/mc, Vaslui 1700lei/mc). Sondajele de opinie in privinta aprecierii serviciilor RAJAC retin drept puncte tari: alimentarea cu apa potabila non-stop si asigurarea unei presiuni normale a apei; iar ca puncte slabe: preturile practicate si modalitatile de recuperare a datoriilor catre RAJAC. Optiunile candidatului taranist se refera la restructurarea de fond a regiei, care presupune un program de spargere a holdingului monopolist judetean prin impartirea acestuia pe segmente, in care sunt integrate captarea-tratarea-transportul prin magistrale-distributia si alimentarea catre consumatorii finali-canalizarea, tratarea si epurarea cu atenta identificare a portiunilor tehnologice care pot face obiectul unor alti operatori economici de tipul societatilor comerciale. De asemenea, s-a mai vorbit despre dirijarea fondurilor catre refacerea retelelor stradale, gradual, functie de vechimea lor. In legatura cu Regia Autonoma de Transport in Comun (RATC), diagnosticul lui Vasile Danale arata ca investitiile in infrastructura au fost practic inexistente in ultimii 10 ani, cu exceptia liniei de tramvai Centru-Copou. Politica de investitii si chiar cea de subventionare a costului biletului de transport RATC ca regie subordonata direct primariei a dus la ignorarea primului capitol si mari intarzieri in rezolvarea celui de-al doilea. Pretul biletului si perspectiva de a creste in continuare, a apropiat pretul sistemului de transport in comun de cel practicat de sistemele de Maxi Taxi particulare, determinand diminuarea numarului de calatori si veniturile aferente RATC. Solutiile candidatului PNTCD considera prioritara o clarificare a patrimoniului real al RATC, concomitent cu operarea unor studii de fezabilitate menite a determina detaliat care activitati sunt mai eficiente. Apoi, prin modificarea sistemului de subventionare, in sensul ca subventiile cuvenite pensionarilor, elevilor etc. vor fi dirijate direct catre acestia, se poate conserva protectia sociala care presupune insa si atente echilibrari ale plafoanelor de venit in functie de care se stabilesc subventiile, pentru a nu crea efecte de tardivitate. Catalin ONOFREI
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3225 (s) | 22 queries | Mysql time :0.208647 (s)