News Flash:

Dancila deschide poarta de integrare in Europa. Pentru Emirate

19 Martie 2019
714 Vizualizari | 1 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7625 RON (-0.0002)
USD: 4.2638 RON (-0.0088)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Sorin Rosca Stanescu

Premierul Viorica Dancila tace si face. Surclasandu-i practic pe toti ceilalti prim-ministri ai Romaniei. In raport cu parteneriatul nostru cu Emiratele Arabe Unite. O investitie de mari proportii a fost decisa prin dezvoltarea cu uriase investitii din Dubai a Portului Constanta, care se transforma astfel in principala poarta de intrare in Europa. Spre consternarea olandezilor. Care voiau si ei. Dar nu s-a legat.

O stire bomba a trecut aproape neobservata. Mai intai, Romania a prelungit cu 30 de ani, in luna februarie, contractul de cesiune incheiat de Administratia porturilor maritime Constanta cu DP World, companie detinuta de Emiratul Dubai si care vizeaza cel mai mare terminal de containere din Portul Constanta. O investitie care a adus in Romania pana in prezent 200 de milioane de dolari, urmand sa mai rezulte din acest parteneriat inca 100 de milioane de dolari. Duminica, tot acest parteneriat cu Emiratul Dubai a fost upgradat intr-un mod spectaculos. S-a semnat un memorandum care prevede un parteneriat extins cu Administratia Porturilor Maritime Constanta, care va pompa in economia romaneasca inca 250 de milioane de dolari. In paranteza fie spus, Emiratele Dubai se prefigureaza a deveni unul dintre cei mai de nadejde parteneri economici ai Romaniei. Daca ne gandim ca, tot in baza unui contract de concesiune pe 30 de ani, o societate din Emirate a preluat si Insula Mare a Brailei, unde deja sunt in plina desfasurare investitii semnificative.

Daca exista cineva care are impresia ca ii ridic osanale nemeritate doamnei Viorica Dancila, ii atrag atentia ca de aceasta data nu mai discutam doar de o investitie spectaculoasa. Facuta de un partener strain, fara ca acesta sa ne puna conditii umilitoare, care ar presupune o cedare in materie de suveranitate sau de drepturi si de libertati fundamentale ale omului. Avem de-a face pur si simplu cu acel tip de investitii profitabile si care nu implica conditii politice, de care avem atata nevoie. Dar pe tabla geopolitica lucrurile stau altfel. Din aceasta perspectiva, pe drept cuvant se poate face afirmatia ca Viorica Dancila a dat o lovitura de mari proportii. Iar in cele ce urmeaza voi explica de ce.

Dupa cum se stie, Olanda, care s-a erijat prin ambasadorii ei succesivi de la Bucuresti intr-un fel de jandarm al Europei in Romania, umilind de multe ori in ultimii 15 ani guvernele de la Bucuresti si dandu-ne necontenit lectii privind statul de drept si Justitia, opunananu-se din rasputeri atat ridicarii MCV pe Romania cat si intrarii noastre in spatiul Schengen, are de fapt in vizor un obiectiv geostrategic major. Toate presiunile facute asupra Romaniei de oficialii olandezi au un scop precis. Acela de a pune mana pe Portul Constanta. Un port mult mai important decat Portul Rotterdam. Ar insemna, la proportii mult mai mari, sa se repete figura urata pe care ne-au facut-o austriecii cu acceptul autoritatilor de la Bucuresti, care s-au lasat santajate, atunci cand OMV, o societate de cateva ori mai mica in domeniu energiei, a inghitit literalmente colosul romanesc Petrom, cu campuri petrolifere cu tot, cu gaze de sonda cu tot, cu doua rafinarii pe care le-a distrus, consecinta fiind si distrugerea Oltchim si care in final nici macar nu si-a respectat obligatiile prevazute in contractul de privatizare. Nu pot incheia aceasta paranteza fara a ma intreba cand vom avea un Guvern suficient de demn si cu capul pe umeri si animat de iubire de tara, care va pune piciorul in prag si va anula respectivul contract de privatizare cu toate penalizarile aferente.

Daca olandezii ar fi pus mana pe Portul Constanta, asa cum si-au dorit in mod constant in ultimii 30 de ani, ar fi facut-o fireste cu brutalitate, cu cinism, in stilul Austriei si fara ca in final statul roman sa se aleaga cu vreun beneficiu real. Acum situatia este diametral opusa. Extinderea investitiilor masive ale Emiratului Dubai in Portul Constanta aduce avantaje si castiguri reale pentru partenerul roman, dar si un castig urias in plan geostrategic. Explicatia nu e prea complicata. Singurul element care obtureaza utilizarea exponentiala a Portului Constanta ca poarta de intrare in Europa il constituie restrictiile de trecere a navelor prin Stramtoarea Bosfor. Cu acordul guvernului de la Ankara insa, Emiratele vor construi in urmatorii cinci ani un canal alternativ pentru transportarea vaselor de mare tonaj. Incepand din acel moment, Portul Constanta, port romanesc, dezvoltat in cadrul unui parteneriat corect, asa cum s-a dovedit a fi si parteneriatul pentru cel mai important terminal de containere, va deveni unul dintre cele mai importante noduri comerciale ale continentului.

Sa legam acest proiect, care practic a demarat, de un altul, avand o importanta la fel de mare. Si cu care se afla in interconexiune. Proiectul prin care, pe bani ai Uniunii Europene, daca autoritatile de la Bucuresi vor actiona in mod corespunzator, va fi realizata interconexiunea dintre Canalul Dunarea Marea Neagra si Rin. De fapt dintre Rin, Dunare si Canalul Dunare Marea Neagra. Cand se  va finaliza acest proiect, convenit in urma cu aproape 40 de ani de Ceausescu cu autoritatile de la Berlin, cele mai multe marfuri vor tranzita nu pe autostrazi si nu pe caile ferate, ci pe Rin, pe Dunare, pe Canalul pana la Marea Neagra si, apoi, cu diverse destinatii, pornind din Portul Constanta modernizat.

Iata care sunt argumentele care ma determina sa apreciez la superlativ aceste demersuri ale premeirului Viorica Dancila. In timp ce altii s-au batut degeaba cu caramida in piept, aceasta femeie modesta si curajoasa a facut si face putina istorie. Avem nevoie si de vesti bune din cand in cand si e bine daca ele vin si de la Palatul Victoria.

 

PS: Si ca sa nu ne mai taxeze de dimineata pana seara oficialii olandezi, acuzandu-ne pe nedrept ca am fi cel mai corupt stat din Europa, imi permit sa le reamintesc ca una dintre cele mai importate banci olandeze, ING, tocmai are de platit penalizari convenite de aproape un miliard de euro, pentru ca a spalat in mod constant bani prin sucursala sa din Italia. Prinsi cu mata in sac, dupa ce au executat asemenea operatiuni frauduloase ani de zile, bancherii de la ING au scapat cu fata curata. Au cazut la intelegere cu autoritatile olandeze sa plateasca si sa scape. Si au platit practic tot din banii deponentilor. Si nici unul dintre ei nu este corupt.Si nici functionarii statului, care au participat la targ.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

constanta stire bomba
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

gytu  | #693693
Bovina asta perpetueaza aberatii, ca atat stie si poate Romanika a OFERIT expres si explicit portul Constanta olandezilor, invitandu-i pe primaraul din Rotterdam si sefii portului olandez special pentru asta Iar olandezii au spus pas Nu-i intereseaza Rotterdam e la ocean, Constanta e dupa stramtori, nu va exista niciodata concurenta intre ele Rotterdam e in proximitatea imediata a pietelor dezvoltate din Vest De la Constanta pana in Germania sau Franta ce faci ? Aberezi
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1612 (s) | 21 queries | Mysql time :0.022774 (s)