News Flash:

Datorii aruncate in carca primariei

8 Martie 2005
1181 Vizualizari | 0 Comentarii
Un nou episod in scandalul microbuzelor Iui Giubernea

•Bursa Moldovei cere bani de la Consiliul Local in contul datoriilor Autobuzul •Municipalitatea a sistat platile in urma unui control a Curtii de Conturi care a descoperit ca valoarea datoriilor nu este de 7 miliarde, ci numai de 1 miliard lei

Scandalul microbuzelor galbene a ajuns din nou la primarie. Mai mult, povestea va ajunge si in fata instantei. SC Bursa Moldovei SA a cerut, printr-o adresa, Consiliului Local (CL) plata a aproape 7 miliarde lei in contul datoriilor SC Autobuzul SA catre societate. Printr-un contract de fidejusiune (preluare de contract) dintre CL, Autobuzul SA si Bursa Moldovei SA, din octombrie anul trecut, Consiliul Local a garantat plata esalonata a 8,9 miliarde lei, suma pretinsa de Bursa Moldovei SA ca datorii. Numai ca un control al inspectorilor de la Curtea de Conturi a stabilit ca Autobuzul SA are, in realitate, datorii de numai aproape 1 miliard lei. Povestea Bursei Moldovei si a microbuzelor a inceput in timpul domniei lui Mihai Giubernea la firma de transport auto a Consiliului Local. In cursul anului 2003, SC Autobuzul SA a incheiat doua contracte de inchiriere a 50 de microbuze galbene Iveco de la SC Bursa Moldovei SA. Mai precis, Autobuzul SA, in loc sa preia in leasing microbuzele de la Afin Bucuresti, a apelat la un intermediar, caruia ii platea o chirie ce acoperea rata de leasing pentru microbuze, plus aproximativ o mie de Euro pentru fiecare masina, bani care intrau in conturile bancare ale Bursei. Cum era de asteptat, Autobuzul SA nu a putut suporta aceasta sarcina financiara si a acumulat, in timp, datorii de miliarde. In octombrie anul trecut, Primaria a decis sa renunte la intermediar. Astfel, Autobuzul SA pierdea microbuzele in favoarea RATP, iar contractul de leasing era preluat direct de la Afin. In schimb, Autobuzul, cu garantia Consiliului Local, se obliga sa plateasca societatii Bursa Moldovei datoriile, cifrate la 8,9 miliarde lei. Desi avea un grafic de esalonare a datoriilor pana in decembrie 2004, Autobuzul a platit pana acum doar 2 miliarde de lei echivalentul primei rate. Sistarea platilor a fost motivata de raportul Curtii de Conturi, care a aratat ca datoria Autobuzul de 6,4 miliarde (inregistrata la 15 septembrie 2004) a fost diminuata cu 5 miliarde lei. Binenteles, Bursa Moldovei a primit cu un nod in gat incetarea platilor si ameninta cu judecata. Dar nu pe SC Autobuzul SA, caruia nu prea are ce-i lua, ci Consiliul Local. Ieri, a fost stabilit la nivelul municipalitatii o comisie de conciliere cu Bursa Moldovei SA condusa de primarul Gheorghe Nichita, total impotriva continuarii platilor.
(L.S.)
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1247 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018350 (s)

loading...