Lifestyle

De ce acidul folic este esențial pentru sănătatea femeii

Publicat: 19 oct. 2020

Când trebuie să începeți să beți folate, ce consecințe pot proteja asupra sănătății și ce legătură au contraceptivele orale cu acesta. Folații sunt un grup de substanțe chimice. Cu greu diferă de reprezentantul lor principal – acidul folic sau vitamina B9. Acidul folic este o vitamină solubilă în apă; o persoană o primește în principal cu mâncare. O altă sursă a acesteia este microflora intestinală. Acesta sintetizează toate principalele vitamine B pentru oameni.

Folații participă activ la diviziunea celulară. Acestea funcționează astfel încât lanțurile reacțiilor biochimice majore să funcționeze corect și astfel să asigure multiplicarea celulelor. Aceste substanțe sunt, de asemenea, principalii participanți la procesul de duplicare a ADN-ului. Prin urmare, măduva osoasă suferă de o lipsă de acid folic, unde se formează în mod constant celule noi. Vitamina B9 este extrem de importantă pentru dezvoltarea sistemului circulator și imunitar, formarea celulelor germinale masculine și dezvoltarea timpurie a embrionului.

De unde să le iau

Vitamina B9 se găsește în legumele verzi, frunzele precum spanacul și pâinea integrală. Cu toate acestea, este ușor distrus de orice influență externă – contactul cu aerul, tăierea legumelor, tratamentul termic. În multe țări, producătorii sunt obligați prin lege să fortifice alimente precum pâinea și făina cu acid folic.

Acidul folic biologic este mai puțin absorbit de organism decât acidul folic sintetic din tablete. Recomandările internaționale afirmă în unanimitate: este necesar să se controleze aportul suficient de folat în organism. Cauzele frecvente ale deficitului de folat includ: fumatul, administrarea de contraceptive orale (OC) și sportul activ. Pentru a evita deficitul de folat, trebuie să luați suplimente de acid folic suplimentare. De aceea, compușii de vitamine au început să fie adăugați compuși de vitamine pentru sportivi și contraceptive hormonale moderne.

La ce sunt necesare

Există două cazuri când consumul de folat – și, prin urmare, necesitatea acestora – crește dramatic: aceasta este o perioadă de creștere activă în copilărie și sarcină (în special în primele trei luni). Se poate face un test de sânge pentru a verifica nivelul de vitamina B9 din organism. Dar numai un medic poate interpreta corect rezultatul – nu în conformitate cu datele de laborator indicate în formular, ci în conformitate cu standardele societății internaționale de hematologi.

Studiile au arătat că aportul inadecvat de acid folic poate duce la malformații fetale severe. Prin urmare, medicii au introdus o recomandare obligatorie pentru toate femeile: luați vitamina B9 chiar înainte de sarcină – timp de cel puțin două până la trei luni. Cu utilizarea pe termen lung a contraceptivelor orale cu folati, nu este nevoie să vă temeți de o deficiență a acestor substanțe. Se obține concentrația optimă de acid folic în organism și se reduce riscul apariției malformațiilor fetale severe.

Lipsa vitaminei B9 poate fi asociată cu riscul de defecte ale tubului neural (spina bifida), buza despicată și palatul superior, defecte ale inimii. Poate că lipsa acidului folic afectează cursul complicat al sarcinii. Nivelurile scăzute de folat din organism pot duce la anemie (anemie – Ed. ), Inclusiv deficit de fier.

Este necesar să începeți să luați acid folic în avans – cu 2-3 luni înainte ca fata să înceteze utilizarea oricărei metode de contracepție și să înceapă să planifice o sarcină. După abolirea contraceptivelor hormonale, în timpul planificării sarcinii, precum și imediat după sarcină (cel puțin până la sfârșitul primului trimestru), trebuie continuat aportul de acid folic, dar sub formă de pastile speciale (nu contraceptive).

Suplimentarea cu folat nu necesită consultarea unui medic, dar dozajul trebuie discutat în cazuri speciale. Doza profilactică standard de acid folic este de 400 micrograme (nu trebuie confundată cu miligrame).




Adauga un comentariu