News Flash:

De ce e bine sa mananci leurda, stevie si spanac. Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

25 Aprilie 2019
371 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7612 RON (0.0000)
USD: 4.2560 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Mihaela Bilic

Este vremea leurdei, a steviei, spanacului, a usturoiului verde si a salatelor de tot felul. Este timpul sa profitam de ele, in aceasta primavara. De ce? Pentru ca au cateva avantaje incontestabile, sustine medicul Mihaela Bilic.

Nu toti se dau in vant dupa vegetale. Sunt alimente sarace din punct de vedere nutritiv, au 90% apa, fibre, saruri minerale si vitamine, toate fara valoare calorica. “Din legume nu putem creste, nici hraniti nu putem fi. Putinele proteine si glucide pe care le contin nu pot fi absorbite, nu avem enzimele necesare sa extragem nutrientii din vegetale”, explica Mihaela Bilic in cartea sa, „Rontaieli (ne)vinovate”. 

Atunci de ce auzim peste tot ca e bine sa mancam verdeturi, de unde atata interes pentru legume? Din simplul motiv ca umplu stomacul cu apa, pentru ca dau satietate fara multe calorii, pentru ca sunt sursa de vitamine, minerale si fitonutrienti. „Legumele sunt sanatoase si dietetice, ne umplu burta fara risc pentru silueta. Stomacul nu stie sa numere caloriile, el doar cantareste mancarea. Deci nu poate face diferenta dintre 300 ml de apa (0 calorii) si 300 ml de ulei (2.700 de calorii). Metabolic, e mare diferenta daca umplem burta cu un castron de salata sau cu un calup de salam”, explica specialistul. 

  • Usturoiul verde. Are proprietati antivirale si antifungice, este un antibiotic natural recunoscut, intareste imunitatea, scade colesterolul rau si detoxifiaza organismul. 
  • Leurda. Sora mai mica a usturoiului, are o aroma mai usoara, detoxifiaza la fel de mult si e plina de vitamine. Se consuma cel mai bine in salate, dar da si mancarurilor aroma de usturoi. 
  • Stevia. Are proprietati antimicrobiene, antioxidante, antiglicemice, este o planta bogata in vitamine, saruri minerale, proteine, fibre si antioxidanti. 
  • Spanacul contine vitaminele B1, B2, B6, B9, C, E si K, mult fier, acid folic, caroten, proteine, lipide si glucide. Este recomandat in anemie, acnee, hipertensiune arteriala, in stari de oboseala si epuizare. 
  • Urzicile. Au proprietati diuretice, antianemice, remineralizante. Contin vitaminele A, B2, C si K, fier, magneziu, calciu, siliciu etc. Se spune ca „schimba sangele” si revigoreaza organismul dupa o iarna grea.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

leurdei steviei spanacului usturoiului verde mihaela bilic
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1578 (s) | 23 queries | Mysql time :0.039712 (s)