Diete si regimuri

De ce este foarte important sa consumam proteine la micul dejun

Publicat: 24 iul. 2018
25

Proteina este o sursa excelenta de nutrienti pentru dieta noastra. Cel mai bun mod de a le manca este la micul dejun. Este foarte des intalnita combinatia dintre o ceasca de lapte, prajituri, un castron de cereale sau paine prajita la micul dejun. Cu toate acestea, deoarece este masa care ne da energie pentru a incepe ziua, este foarte important sa ne cunoastem nevoile de proteine la micul dejun.

Trebuie remarcat ca, dimineata, hormonii care transforma alimentele in energie si regenereaza masa musculara sunt foarte activi. Acest lucru se datoreaza faptului ca, in acest moment al zilei, corpul nostru este controlat de cortizol, care este substanta responsabila pentru transformarea proteinelor in energie.

Din cauza acestui proces, proteinele ingerate in acest moment al zilei sufera schimbari benefice care refac masa musculara si nivelul de energie. In plus, aceasta contribuie la mentinerea constanta a nivelurilor de glucoza pentru mai multe ore.

Acest efect este important pentru conservarea masei musculare. Si, de asemenea, pentru a creste concentrarea noastra mentala – care este perfecta pentru timpul de lucru. Si pentru a evita senzatia de foame mai multe ore si cresterea temperaturii corpului.

In plus, ele ne permit sa acceleram metabolismul mult mai mult decat atunci cand sunt ingerate noaptea. De asemenea, ajuta la prevenirea depozitarii mai mari a grasimilor in restul zilei. Datorita proteinelor pe care le consumam la micul dejun, pastram nivelurile de glucoza din sange mai stabile. Asta pastreaza vie atentia noastra mentala.

In plus, ne sporeste capacitatea de memorie si rationament. Prin disponibilitatea adecvata a glucozei, creierul nu va trebui sa activeze sistemele de urgenta pentru a o obtine dintr-o alta sursa. El se poate dedica in intregime functiilor sale intelectuale.

Importanta proteinelor in micul dejun merge si mai departe. Intr-adevar, ele actioneaza direct in creier prin dezvoltarea adrenalinei si a dopaminei cerebrale. Acest lucru ne permite sa generam o imbunatatire a abilitatilor noastre de rationament, precum si aptitudini importante de invatare, care este foarte oportuna in timpul diminetii.

Un alt beneficiu al unui mic dejun bun este faptul ca inducerea metabolica a proteinelor faciliteaza slabirea. In acest mod, putem include in alimentatia noastra toate alimentele necesare pentru a avea energie si a controla foamea.

In plus, vom castiga si substantele nutritive necesare pentru a ridica serotonina si pentru a controla dependenta de carbohidrati, ceea ce ne va permite sa avem o dieta sanatoasa si sa ne incurajam sa scapam in greutate. Prin accelerarea metabolismului si combaterea foamei si a dependentei, vom evita aceasta nevoie care, de regula, ne conduce la ingenrarea de alimente grele pe intreg parcursul zilei.





Adauga un comentariu