News Flash:

De ce falimenteaza restaurantele din Romania? Meniurile se fac la "cheremul" copiilor patronilor, iar cei mai buni consultanti, sunt sotiile 

20 Noiembrie 2017
581 Vizualizari | 0 Comentarii

Peste jumatate dintre proprietarii restaurantelor din Romania ajung sa isi vada business-ul inchis dupa doar 9 luni de functionare pentru ca nu au cunostinte despre concurenta, despre tendinte nationale sau globale sau despre evolutia politica si economica, se sustine intr-un studiu. Analiza releva ca 80% din felurile de mancare servite in restaurantele din Romania aduc doar 20% din venituri. In acelasi timp, materiile prime si logistica necesara pentru a putea fi disponibile cele 80% de feluri de mancare a la cart omoara cash flow-ul, principala cauza a falimentelor din industrie. Unitatile ajung sa gazduiasca alte concepte, pornind de la alte mentalitati, dar vor incheia in acelasi mod: in urmatoarele 9 luni, 60% dintre ele vor intra in faliment, este afirmatia din studiul Hospitality Culture. Lipsa de cercetari in domeniu cu privire la client si la piata de profil face ca, in mod eronat, aceasta sa se dezvolte in acord cu dorinta antreprenorilor si nu dupa nevoile si asteptarile reale ale clientilor.

Un om fara adapost a intrebat un casier ce poate cumpara cu 2 dolari. Reactia casierului a intrecut orice asteptare

„In piata de food service lipseste baza deciziilor de business. De multe ori, cei mai ascultati consultanti din HoReCa sunt sotiile patronilor si cele mai multe meniuri sunt facute dupa preferintele culinare ale copilului patronului. Mancarea romaneasca este in topul preferintelor doar pentru ca patronii cred ca acesta este trend-ul. Cum apare cineva care gandeste impotriva trend-ului, se umple de bani in 3 ani”, spune Florin Maxim, fondator si trainer Hospitality Culture, care va lansa in curand un food service research. Acesta mai spune ca industria HoReCa s-a schimbat insa foarte mult in 2017: se angajeaza mai multi oameni, se fac mai multe traininguri pentru angajati. „Facem curat mai des. Am inceput sa cumparam si case de marcat. Avem si un biblioraft cu hartii semnate si parafate de tot felul de institutii. E timpul sa construim. Dar vrem sa o facem pe baze solide, reale. Iar asta se poate face doar cu cifre, trend-uri, insight-uri adevarate de la cei ce ne trec pragul in fiecare zi”, explica Florin Maxim.

Sursa: profit.ro
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

jumatate proprietarii restaurantelor romania business politica
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1512 (s) | 23 queries | Mysql time :0.029786 (s)